Citat:
Ursprungligen postat av
zidane23
Hej!
För 2 månader sedan var jag och 4 vänner på en nattklubb. Jag fick i mig ungefär 350 mg MDMA kristaller. Först en bomb på 150 mg vid 21-tiden och därefter ytterligare en bomb med 200 mg vid 23-tiden. Dessutom drack jag en del alkohol, 1 vinare och 3-4 starköl. Har ganska mycket minnesluckor från den här kvällen men minns att jag först mådde extremt bra (aldrig mått så bra i hela mitt liv) men att jag även någon gång under kvällen spydde blod och hade både syn och ljudhallucinationer. Dagen efter mådde jag bra men kände mig väldigt tom i huvudet.
Eftersom jag mådde bra så bestämde jag mig för att dricka lite alkohol med några vänner 2 dagar senare. När jag gick och la mig den kvällen somnade jag precis som vanligt. Natten efter detta vaknar jag av en mardröm då jag trodde att jag skulle dö. Nojjig som jag var började jag googla på bieffekter av MDMA och läste en massa om hjärnskador etc.
Jag har sedan dess haft rejäl ångest och haft grova sömnproblem. Sover ca 3-4 timmar/natt. Det har alltså gått 8 veckor sedan kvällen med MDMA.
Dum som jag var så läste jag inte på om MDMA innan. Jag hade ingen aning om vilken dos man skulle ta. Så här i efterhand vet jag att det var en överdos som nybörjare.
Jag har sedan dess känt mig apatisk, konstant trött, känns som att jag tappat all min iq, orkar inte ta tag i någonting alls, har fått sämre minne, har svårt att koncentrerar mig osv. Tidigare var jag kvick i huvudet. Jag var social och målmedveten. Allt detta är som bortblåst.
Jag ska även tillägga att jag är en person som ofta känner efter hur jag mår och ibland oroar mig för saker i onödan. Har även haft prestationsångest för många saker. Kan grubbla över saker.
Mina vänner fick i sig lika stor mängd MDMA men dom har inte känt av mina symptom. Dom mår som vanligt. Jag har varit hos läkaren och tagit blodprover som var helt normala för min ålder (20 år).
Nu undrar jag: Kommer jag att bli mig själv igen? Har jag fuckat upp mina serotonin-nivåer för alltid efter en kväll på MDMA? Jag kommer aldrig mer att röra några droger, den saken är säker. Skulle kunna sluta dricka alkohol också om jag bara blev mig själv igen.
Jag äter väldigt nyttigt, tränar 5 gånger i veckan och lever allmänt hälsosamt. Jag jobbar och umgås med vänner. Har inte rört några droger sedan dess (inte alkohol eller tobak heller).
Är detta psykiskt eller kan man förstöra hjärnan efter en kväll på 350 mg MDMA och en massa alkohol?
Hoppas att någon av er varit i liknande situation men blivit bra igen.
Mvh
Sorry för lite sent svar men kan ju kanske va till hjälp ändå. Det du upplever är serotoninbrist. Antar att du vet vad serotonin är, om inte googla, men serotonin är också föregångaren till melatonin som gör att man kan sova. Det är vad som orsakar dina symptom. Det kan ta några veckor/månader som mest för hjärnan att återhämta sig. Men en värd sak att poängtera är att dina tankar formas utifrån dina känslor (vilka är väldigt låga atm eftersom du har serotoninbrist) så lyssna inte så mycket på dina tankar just nu.
Det jag skulle gjort är att bara fortsätta med livet som vanligt och streta mot känslorna till viss del. Men viktigt att du låter kroppen vila också så du kan återhämta dig. Blir som vanligt om ett tag igen serru