Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-30, 19:46
Medlem
DrKokss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Max en påfyllning.

250 mg är för övrigt höga doser - mycket större än vad jag personligen skulle ta ens utan påfyllning - men det är förstås en smak- och toleransfråga...
Bombade 200 mg sist, är dock inte så erfararen utan körde som de andra. Kanske därför huden ändrade färg osv. Hade aldrig klarat en högre dos än den.
Påfyllning på 100 mg någon timma senare men fick aldrig samma peak igen utan ruset höll sig mer om ett skönt gung under hela natten.
Citera
2015-09-30, 20:17
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKoks
Jag har aldrig fått samma rus vid en påfyllning som vid första bomben. Dock tagit mindre doser vid påfyllningarna för att upprätthålla det sköna ruset. Har polare som tagit för lite vid första omgången och sedan inte kunnat få den riktiga kicken i efterhand så se till att ta typ 200 mg i första bomben!

Jag har fått typ samma kick andra påfyllningen. Men då tog jag lika mycket som första dosen. Ja jag tror jag gjorde det misstaget som din polare en gång faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Max en påfyllning.

250 mg är för övrigt höga doser - mycket större än vad jag personligen skulle ta ens utan påfyllning - men det är förstås en smak- och toleransfråga...

Jo det är hög dos men jag har tagit 4-500 mg på en kväll förut och det har gått bra och vart jävigt nice. Både i form av bra knappar samt rent MDMA. Japp det är ju det, jag gillar att flyga högt! Men just nu ser det ut som att jag kommer ta 250 först sen en till 250. Blir rikligt med vatten.

Men max en påfyllning är något jag också har läst förut. Fler får gärna komma med förslag! Verkar däremot som att folk har delade meningar om detta.
Citera
2015-09-30, 23:19
Medlem
Max en påfyllning, man förstör för mycket för framtida rolls annars.

Helst ska man inte fylla på alls, man kommer aldrig högre utan kan bara förlänga ruset.

Fyll på i peaken och vänta inte tills det dalat.
Citera
2015-09-30, 23:44
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repolia

Helst ska man inte fylla på alls, man kommer aldrig högre utan kan bara förlänga ruset.

Okej blir nog bara en påfyllning då. Jag tar det verkligen inte ofta annars.
Just det bra att du sa det, viktigt att veta när man ska fylla på! Glömde det.
Citera
2015-10-01, 00:40
Medlem
Pirlosbrorsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repolia

+1
Citera
2015-10-01, 15:57
Medlem
krillepilles avatar
Imorgon ska jag och min flickvän köra mdma/e. Har 2st E och 1g mdma, funderar lite på hur vi ska lägga upp det för att få ut max ur kvällen men här är min fundering vill gärna höra vad folk tycker.

Vi börjar med en halv E var och hon tar 100mg mdma jag 150-200mg sen väntar vi. Blir effekten bra fyller vi på med 100mg mdma efter ca 2 timmar och drar ut på det så länge som möjligt.

Har aldrig någonsin provat att blanda E piller med mdma kristaller så mest det jag funderar över, blir det bra eller kan något bli konstigt?
Citera
2015-10-01, 18:25
Medlem
Tomatns avatar
Tjena !

Jag ska ner till qlimax i november och tänkte prova E för första gången.

Min tanke är då ska jag köra på en halv tablett eller en hel ? Jag har fått intrycket av att det är bäst att ta en halv då man kan spy ordentligt på en hel om det är första gången.
Citera
2015-10-01, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatn
Tjena !

Min tanke är då ska jag köra på en halv tablett eller en hel ? Jag har fått intrycket av att det är bäst att ta en halv då man kan spy ordentligt på en hel om det är första gången.

Första gången jag provade E tog jag en hel och 6-7 timmar senare en till. Spydde lite ca 1,5h efter intag av den första men det var verkligen inga problem, log hela vägen genom spyan

Andra knappen var onödig dock, speciellt första gången men lätt att det blir så när man känner hur bra man mår. Tycker i alla fall du ska ta en hel knapp direkt!
Citera
2015-10-02, 03:32
Medlem
Citat:
Tjena !

Tog min första i somras. Började med en halv (delade med en polare, han hade tagit tidigare, för att se att det var bra skit....annars behövde vi inte köpa), vi kände ingenting efter 30-40min så vi tog en hel till. Efter ett tag sa det bara pang och man mådde som en kund. Sen tog jag en till senare inne på festivalen men då hade ruset lagt sig från de tidigare så det gav mig inget. Gav mig inget heller när jag tog 1 och en halv dagen efter. Men börja med en....räcker gott o väl.

Ingen spya här för övrigt....och då tog jag 2.5st under 7h.
Citera
2015-10-02, 03:38
Medlem
Pirlosbrorsas avatar
Citat:
Tjena !

Anledningen till att en del spyr är den kraftiga rushen när det först slår. Om man är ovan kan det vara och kännas lite konstigt. Men, utan att själv ha gjort det, så har jag förstått det som att du spyr "rätt skönt" och sen är det inget mer med det utan du kan fortsätta trippa på lugnt och härligt.
Citera
2015-10-02, 04:51
Medlem
svampssons avatar
Jag har aldrig "poppat en E" så att säga. Jag har bara använt mig av mdma-kristaller. Renhet har jag ingen aning om någon av gångerna så jag påstår absolut inte att bara för jag köper mdma så ska det vara "nyttigare" än en E-tab. Men rent generellt nu. Hur pass neurotoxiskt är E i regel tror ni? Allt jag lärt mig är att man helst ska undvika att blanda tjack och t.ex mdma-liknande substanser pga neurotoxiteten som uppstår/kan uppstå. Och mdma är ju inte direkt något hjärnan blir klokare av rent fysiskt i alla fall.

Borde inte E vara en jävla chanstagning egentligen mer än vad det redan är med tanke på allt annat skit vissa producenter ibland bankar ut tabbarna med? Genuint nyfiken!
Citera
2015-10-02, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
Jag har aldrig "poppat en E" så att säga. Jag har bara använt mig av mdma-kristaller. Renhet har jag ingen aning om någon av gångerna så jag påstår absolut inte att bara för jag köper mdma så ska det vara "nyttigare" än en E-tab. Men rent generellt nu. Hur pass neurotoxiskt är E i regel tror ni? Allt jag lärt mig är att man helst ska undvika att blanda tjack och t.ex mdma-liknande substanser pga neurotoxiteten som uppstår/kan uppstå. Och mdma är ju inte direkt något hjärnan blir klokare av rent fysiskt i alla fall.

Borde inte E vara en jävla chanstagning egentligen mer än vad det redan är med tanke på allt annat skit vissa producenter ibland bankar ut tabbarna med? Genuint nyfiken!

Riktiga ecstasyknappar skall enbart innehålla MDMA; neurotoxiskt skall det därför inte vara någon skillnad. I nuläget finns det många ecstasyknappar som enbart innehåller MDMA, marknaden för något år sen var bättre men den är mycket bra fortfarande jämfört med resten av 2000-talet. Det förekommer skit, givetvis, men det går att se utifrån statistik på ecstasydata att renheten i ecstasytabletter har blivit högre och standarden bättre med mindre knappar som har andra substanser i sig än enbart MDMA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in