2015-09-28, 20:01
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanig
Modigt att lägga ut en film på en packad rasistkossa med dåligt ölsinne. Världen behöver ha fler som den där vakten.

Vakten agerar oprofessionellt och lyckas inte med sin uppgift.
Istället filmar han händelsen för att senare posta utvalda bitar på youtube

Riktigt lågt gjort, hoppas han blir av med väktarlicensen, om han har någon.
Citera
2015-09-28, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grimas
Men sluta spela dum det syns ju på filmen att hon inte är i närheten av hans jävla öga det där har din kompis hittat på

Möjligen, jag säger möjligen för det är långt ifrån säkert så kan du se sådant med ett fisheyoptik( extrem vidvinkel) . Sådan har inte vakten där för då förvrängs ansiktet också. Så nej, det där kan du inte se alls. Däremot ser du att hon hytter med fingret. Tror nog inte det är jag som framstår som du här är jag rädd.
Citera
2015-09-28, 20:09
Medlem
grimass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy

Jag skulle gissa att han redan fått äta socionomfitta juridiskt.. pajasen kanske gett filmen till sitt juridiska ombud som då garvat åt honom och upplyst honom om att allt som syns där är hans jävla övervåld..då lägger han ut den och hoppas på sympatier
Citera
2015-09-28, 20:15
Medlem
smguld88s avatar
Såg precis filmen. Vem har lagt dit textningen? Väldigt störande att läsa hur ordet jätte särskrivs hela tiden. Jättemycket är ju ett exempel. Skrivs inte jätte mycket. Gör om, gör rätt.
Citera
2015-09-28, 20:28
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smguld88
Såg precis filmen. Vem har lagt dit textningen? Väldigt störande att läsa hur ordet jätte särskrivs hela tiden. Jättemycket är ju ett exempel. Skrivs inte jätte mycket. Gör om, gör rätt.

Någon som inte gått på högskola i fyra år — dvs ordningsvakten

Jag tycker att det är konstigt att folk försvarar socionomen och klankar ner på ordningsvakten. Visst hade han kunnat bete sig lite mer diplomatiskt, men jag tycker inte han gör något direkt övertramp, till skillnad från socionomen. Det är nog rentav så att han är för snäll, han borde ha sagt åt henne att gå hem eller hotat med att ringa polisen för att kasta henne i fyllecellen, inte stå och tjafsa med henne. Han gör sitt jobb, hon hotar faktiskt med att utnyttja sin maktposition (även om det är ett tomt hot visar det ju ändå hennes inställning till arbete och makt).
Jag kan ju tillägga att jag rent generellt är ganska fördomsfull mot ordningsvakter och tror att det finns många som missbrukar sin makt i det yrket, men icke så i detta fall.
Jag blir ibland avvisad från krogen av en vakt för att jag druckit för mycket. Ofta tycker jag att vakten har fel och att jag inte alls är så full som han tror, men jag vet att det inte är någon poäng med att tjafsa, att vakten inte kommer att ge med sig vad jag än säger, och att det faktiskt kan vara så att den nyktra vakten, trots att han inte har någon universitetsutbildning, har en bättre bedömning av situationen.
Citera
2015-09-28, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke

Jag tycker att det är konstigt att folk försvarar socionomen och klankar ner på ordningsvakten. Visst hade han kunnat bete sig lite mer diplomatiskt, men jag tycker inte han gör något direkt övertramp, till skillnad från socionomen. Det är nog rentav så att han är för snäll, han borde ha sagt åt henne att gå hem eller hotat med att ringa polisen för att kasta henne i fyllecellen, inte stå och tjafsa med henne. Han gör sitt jobb, hon hotar faktiskt med att utnyttja sin maktposition (även om det är ett tomt hot visar det ju ändå hennes inställning till arbete och makt).
Jag kan ju tillägga att jag rent generellt är ganska fördomsfull mot ordningsvakter och tror att det finns många som missbrukar sin makt i det yrket, men icke så i detta fall.
Jag blir ibland avvisad från krogen av en vakt för att jag druckit för mycket. Ofta tycker jag att vakten har fel och att jag inte alls är så full som han tror, men jag vet att det inte är någon poäng med att tjafsa, att vakten inte kommer att ge med sig vad jag än säger, och att det faktiskt kan vara så att den nyktra vakten, trots att han inte har någon universitetsutbildning, har en bättre bedömning av situationen.
Han gav henne chansen att gå hem flera gånger men hon tjafsade vidare. Sen klöste hon honom på armen, petade honom i ögat och knäade honom på pungen. Fom väntat på polisen de sista tio minuterna vi ser av filmen.
Citera
2015-09-28, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke

Jag håller med här. Är inte generellt någon fan av vakter. Men denna kvinna har högskoleexamen och har ett jobb som innebär makt över utsatta människors väl och ve. Då ska man inte supa sig så full och bete sig så omdömeslöst på offentlig plats.

Hon bör tas ur tjänst omedelbart. Jag tycker inte att en person med den människosynen ska ha hand om utsatta barnfamiljer. Hon föraktar ju uttryckligen "sosungar" och människor med kort utbildning, före detta brukare och folk som har avtjänat fängelsestraff. Och det är väl mer eller mindre exakt de människor hon har som yrke att försöka hjälpa? Hur ska hon kunna göra det när hon en så hatisk inställning till sina klienter och deras barn? Det är möjligt att hon är utbränd och överbelastad av arbetsuppgifter osv, det är nog inte ovanligt i hennes yrke. Men det gör ju inte att hon kan ursäktas och få fortsätta arbeta som socialsekreterare.

Att en vakt med en veckas utbildning kan ta sig för att i tjänsten filma ett fyllo som kallar honom könsord är betydligt mer ursäktligt. Han har en veckas utbildning. Han har inget inflytande över "sosungars" livssituation. Han är inte avlönad av skattebetalarna.

Bra gjort, tycker nog jag.
Citera
2015-09-28, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy

Kan det vara så att vakten förlorade rättegången och själv blev av med jobbet och hämnas nu genom att stena henne på nätet.
Citera
2015-09-28, 22:22
Medlem
NietzschesHorses avatar
Ser ju hur multikulti vänstern ("riiiiing åklagarn typer" i alla andra fall lustigt nog) snabbt tagit vaktens parti i denna tråd - inte för att han agerat rådigt - utan enbart för att de ogillar hennes åsikter och vill passa på och sätta dit en "rasse". Kanske även få lite beröm från icke -vita.

sanningen är irrelevant. Hur lågt kan de sjunka?

Man vet ju att om vakten vore svensk och hon från MENA skulle de tyckt precis tvärtom de vidriga opportunististerna. Även ifall hon skulle betett sig lika illa.

En komplimang från dessa vänstertyper eller ett omdöme om hur man sköter sitt yrke vet man i alla fall är totalt värdelöst. De kan inte vara objektiva för fem öre. Det är i alla fall något jag lärt mig efter denna historia, oavsett om nu OV gjorde något fel eller inte.
Citera
2015-09-28, 22:25
Medlem
elinoelins avatar
Det är ju obehagligt att sådana här människor sitter på maktpositioner i samhället.
Hon har ju uppenbarligen taskig människosyn, det är brukarjävel, neger, horhål, fitthål, hot om att aldrig få socialstöd och drar tom in barnen och hans mamma i detta.

Gillar egentligen inte smygfilmande som läggs upp på youtube men jag tycker knappast synd om henne.
Citera
2015-09-28, 22:47
Medlem
Zasse2s avatar
En full, våldsam och mycket otrevlig person har fångats på film. Skandalöst! Hemska ord använder hon också, full som hon är hotas det även med indraget bidrag. Och allt våld! Liknande har aldrig beskådats från onyktra människor!
Varför läggs så stor vikt vid vem det är? Vad säger att inte fler med liknande åsikter finns på liknande poster som inte super sig dyngraka och trånar ut smädelser?

Behöver vi åsiktsregistrering och alkoholförbud möjligen? Om personen skött sitt arbete exemplariskt trots sina åsikter (fylleord) så ser jag inte problemet. Oavsett politisk läggning har jag samma åsikt! Ett jobb är ett jobb, en åsikt en åsikt! Att inte blanda dessa kan vara svårt men många klarar av det!
Visserligen har troligtvis förtroendet för människan sjunkit markant men det är en annan femma. Dåligt uppförande o.s.v.

Ska vi åsiktsintervjua alla på arbetsintervjuer? Ni har ingen aning om vad för åsikt olika personer på olika typer av arbetspositioner har så släpp den här lilla händelsen och gå vidare.
Citera
2015-09-28, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Är det verkligen styrkt att kvinnan petat honom i ögat och rivit honom? Var finns bevisen? Skador förenliga med det vakten påstår? Läkarintyg? Foton? Rättsintyg? Så här långt är det väl bara vaktens egna uppgifter, som ligger klart i linje med hans egna intressen? Man kan naturligtvis inte ursäkta kvinnan för hennes beteende, men vem har inte någon gång uttryckt sig olämpligt i berusat tillstånd? De som påstår motsatsen ljuger. Vilka här i tråden skulle tycka det var ok att ni efter att ha sagt några mindre väl valda ord, under inflytande av alkohol, blev uthängda på nätet, till allmän beskådan och bespottade? Att vakten agerar oprofessionellt och provocerar kvinnan råder det väl inget tvivel om? Han trycker så att säga på de "rätta knapparna" för att få henne allt mera agiterad. Finns det förresten några bevis för att kvinnan är socionom och socialsekreterare? Är detta inte bara en vals hon drar?
Jag kan med all säkerhet berätta att jag aldrig betett mig så sjukt som denna kvinna. Och aldrig skulle jag eller resten av den icke personlighetsstörda befolkningen göra det heller. Hon är ju sjuk på något vis. Onormalt beteende i allra högsta grad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in