2015-09-26, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grimas
vad spelar det för roll att hon är socialsekreterare? hon är full och inte i tjänst. ordningsvakten är nykter och i tjänst. ändå lyckas han bli provocerad och misslyckas med hela sitt uppdrag. ganska sjukt att missbruket av "våld mot tjänsteman" gått så långt att ordningsvakter nu stoltserar med det i filmupptagningar? det märks ju tydligt att hon inte skadat honom på något sätt

Han blev skadad, har behövt söka upp vård för petningen i ögat med hennes vassa nagel, hade han förlorat synen där hade de inte varit roligt för henne, hon hade änglavakt denna kväll. Ingen människa har rätt att peta någon i ögat, eller knäa en person vare sig han är i tjänst eller inte. Hon kommer att åka dit, högst troligt skadestånd & förlorat jobb. Detta är till 100% troligt.

Källa, facebook ^
Citera
2015-09-26, 12:13
Medlem
grimass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iFun
Han blev skadad, har behövt söka upp vård för petningen i ögat med hennes vassa nagel, hade han förlorat synen där hade de inte varit roligt för henne, hon hade änglavakt denna kväll. Ingen människa har rätt att peta någon i ögat, eller knäa en person vare sig han är i tjänst eller inte. Hon kommer att åka dit, högst troligt skadestånd & förlorat jobb. Detta är till 100% troligt.

Källa, facebook ^
Om han haft en skada kan en läkare se det förstås men med tanke på hur han låter tvivlar jag i så fall på att den uppkommit i den här situationen. Att hon kommer åka dit tror jag absolut. Tyvärr
Senast redigerad av grimas 2015-09-26 kl. 12:22.
Citera
2015-09-26, 12:13
Bannlyst
Jag har nu meddelat hennes arbetsgivare om klippet då jag vet vart hon jobbar och vem personen är. Högst sannolikt att jag får ett svar på måndag tidigast, återkommer med svar om det kommer.

Hennes namn börjar på S, mer än så vill jag inte gå in på.

Hon har även hand om skolungdomar till viss mån, en kärring med sådana här alkoholproblem skall inte få ha kvar sin tjänst. Punkt slut.
Senast redigerad av iFun 2015-09-26 kl. 12:16.
Citera
2015-09-26, 12:15
Medlem
raxmouses avatar
Citat:

Källa, facebook ^

Det fysiska är såklart en orsak i det hela, men det verbala hot hon uttrycker om hennes ställning gör att hon knappast kan tas på allvar när hon utför arbetsuppgifter.

Om inte kommunen ser att hon mår dåligt och behöver sjukvård så vore det märkligt, att bara sparka hon och låta hon förlora jobbet låter lite väl hårt, det är bättre att hon blir en brukare.

Citat:
Varför då? Personer i min eller din eller någon annans närhet kan ha blivit nekad försörjningsstöd av henne vid en individuell bedömning p.g.a hennes grova alkoholmissbruk, jag känner mig totalt kränkt nu. Bort med fanskapet från sin post.

Du har rätt, hon borde sparkas.
Senast redigerad av raxmouse 2015-09-26 kl. 12:21.
Citera
2015-09-26, 12:16
Medlem
Geggamojas avatar
Det riktigt vänder sig i magen av att se den där totalt stillösa kvinnan med sitt oerhört fattiga ordförråd. Stor WT-varning! Denna kvinna kan omöjligt ha pluggat till socionom. Om hon slunkit igenom är hon en skam för socionomkåren. Det är som om en fullblodsnazist skulle jobba på Migrationsverket.

Ordningsvakten är däremot ett föredöme för sin yrkeskår. Vill gärna veta om detta går till åtal. Kom polis till platsen? Är kvinnan kvar på sin påstådda tjänst? Har hon fått vård? Läskigt om människor som söker socialbidrag ska möta en handläggare med dessa tankar.
Citera
2015-09-26, 12:17
Medlem
rusdrycks avatar
Citat:
Jag har nu meddelat hennes arbetsgivare om klippet då jag vet vart hon jobbar och vem personen är. Högst sannolikt att jag får ett svar på måndag tidigast, återkommer med svar om det kommer.

Hennes namn börjar på S, mer än så vill jag inte gå in på.

Hon har även hand om skolungdomar till viss mån, en kärring med sådana här alkoholproblem skall inte få ha kvar sin tjänst. Punkt slut.

Hon kallas ju Sofia i videon
Citera
2015-09-26, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Det fysiska är såklart en orsak i det hela, men det verbala hot hon uttrycker om hennes ställning gör att hon knappast kan tas på allvar när hon utför arbetsuppgifter.

Om inte kommunen ser att hon mår dåligt och behöver sjukvård så vore det märkligt, att bara sparka hon och låta hon förlora jobbet låter lite väl hårt, det är bättre att hon blir en brukare.

Varför då? Personer i min eller din eller någon annans närhet kan ha blivit nekad försörjningsstöd av henne vid en individuell bedömning p.g.a hennes grova alkoholmissbruk, jag känner mig totalt kränkt nu. Bort med fanskapet från sin post.
Senast redigerad av iFun 2015-09-26 kl. 12:19.
Citera
2015-09-26, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rusdryck
Hon kallas ju Sofia i videon

Det stämmer att hon heter Sofia.
Citera
2015-09-26, 12:22
Medlem
Citat:
Han blev skadad, har behövt söka upp vård för petningen i ögat med hennes vassa nagel, hade han förlorat synen där hade de inte varit roligt för henne, hon hade änglavakt denna kväll. Ingen människa har rätt att peta någon i ögat, eller knäa en person vare sig han är i tjänst eller inte. Hon kommer att åka dit, högst troligt skadestånd & förlorat jobb.

Jo, visst kommer hon att åka dit med ett lågt straff...förlora jobbet däremot är jag tveksam till, om hon nu jobbar som socialsekreterare så är jag tveksam till att hon skulle ha något i sitt avtal med arbetsgivaren som innebär att hon kan sägas upp p.g.a. detta. Möjligen en varning för att hon säger att "hon aldrig kommer att ge dig bidrag", där ger ju utryck för att utföra myndighetsutövning, men det är isf en annan åtalspunkt som jag ser det som behöver prövas separat. Har svårt att se att våld mot tjänsteman, kan vara grund för uppsägning.... Kan dock ha fel...

Citat:
Detta är till 100% troligt.

100% troligt....
Citera
2015-09-26, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grimas
vad spelar det för roll att hon är socialsekreterare? hon är full och inte i tjänst. ordningsvakten är nykter och i tjänst. ändå lyckas han bli provocerad och misslyckas med hela sitt uppdrag. ganska sjukt att missbruket av "våld mot tjänsteman" gått så långt att ordningsvakter nu stoltserar med det i filmupptagningar? det märks ju tydligt att hon inte skadat honom på något sätt

Jag hoppas att du skojar. Hennes beteende i videon visar att hon knappast kan vara tillförlitlig i sitt uppdrag som socialsekreterare när hon dels:

1. Ser ned på utsatta människor.
2. Är våldsbenägen, aggressiv och kränkande.
3. Svåra psykiska problem.

Definitionen av våld mot tjänsteman finns här:

Citat:
Kap 17 1 § Den som med våld eller hot om våld förgriper sig på någon i hans myndighetsutövning eller för att tvinga honom till eller hindra honom från åtgärd däri eller hämnas för sådan åtgärd, dömes för våld eller hot mot tjänsteman till fängelse i högst fyra år eller, om brottet är ringa, till böter eller fängelse i högst sex månader. Det samma skall gälla, om någon sålunda förgriper sig mot den som tidigare har utövat myndighet för vad denne däri gjort eller underlåtit.[1]

Att ordningsvakten bedriver myndighetsutövning råder det ingen tvekan om och är av allt att döma tjänsteman.

Citat:
Att med våld eller hot om våld förgripa sig mot en ordningsvakt i dennes myndighetsutövning bedöms som våld eller hot mot tjänsteman.

Källa: DS 2003:50: Ordningsvakter och väktare s34

Sedan vad du tycker är helt ointressant.
Citera
2015-09-26, 12:25
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salama-Blixt
Sen blir det ett problem när man bryter mot Datainspektionens föreskrifter och Kameraövervakningslagen.

Kameraövervakningslagen gäller bara fast monterade kameror. Inte mobiltelefonkameror som man filmar med samtidigt som man håller i dom med sin hand. I såfall skulle alla mobiltelefonkamerafilmer vara olagligt framställda.

Datainspektionen brukar hålla på med direktiv om hur man ska/bör/få lagra information, så vad har de med vaktens filmning att göra? De kan möjligtvis ha synpunkter på YouTubes sätt att hantera sitt lagrade data, men det lär inte lyda under svensk lag och därmed är det inte heller DI:s område.
Citera
2015-09-26, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vardagsbekymmer
Jo, visst kommer hon att åka dit med ett lågt straff...förlora jobbet däremot är jag tveksam till, om hon nu jobbar som socialsekreterare så är jag tveksam till att hon skulle ha något i sitt avtal med arbetsgivaren som innebär att hon kan sägas upp p.g.a. detta. Möjligen en varning för att hon säger att "hon aldrig kommer att ge dig bidrag", där ger ju utryck för att utföra myndighetsutövning, men det är isf en annan åtalspunkt som jag ser det som behöver prövas separat. Har svårt att se att våld mot tjänsteman, kan vara grund för uppsägning.... Kan dock ha fel...

Hon åker också dit för HOT mot tjänsteman, glöm inte att de är två skilda saker. Hon kommer åka dit lågt men för mycket, ser bra ut i polisregistret senare när hon skall söka jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in