2015-09-28, 15:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
svårt att säga säkert, och jag vet inte vad det finns för utrustning för sånt här numera, men det ser ut att ha filmats med en kamera som sitter på vaktens kropp. t ex en mobiltelefon i bröstfickan. eller en s k go pro.

för några år sedan blev en ordningsvakt som filmat ett ingripande och sedan lagt upp filmen på nätet av med jobbet:
(FB) Ordningsvakt filmade ingripande - fick sparken

Citat:
Publiceringen av klippet strider tydligt mot hans arbetsgivares policy.
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/746459-ordningsvakt-filmade-blodigt-ingripande-far-sparken

Fast han sparkas på grund av en internregel - och i ärlighetens namn, frågan är nog om han hade sparkats om filmen visade upp ett gäng svin som OV:na fick ta till våld mot för att få kontroll på.
Filmen i fråga visar ju tvärtom - rätt hetsiga OV som istället för att nöja sig med en tillsägelse driver upp situationen tills det blir våldsamt - och det för ett visat finger.
Filmen gav alltså en bild av våldskåta OV - och fungerande inte alls för att väcka förståelse för deras arbetssituation.
Citera
2015-09-28, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grimas
Tydligen inte, fy fan lider med tjejens familj nu asså först misshandlad på öppen gata sen upplagd som nått idiot för att hon har speciell frisyr?
Vilken misshandel? Vart ser du det i filmen?
Citera
2015-09-28, 15:59
Medlem
Zeratulss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Villesson
"Trådsanning" att filmen var 49 min från början.

Rätt logiskt:

"En ordningsvakt vid Rapid Bevakning filmade ett ingripande – och publicerade filmen på nätet. Efter att Nyheter24 uppmärksammat saken får nu ordningsvakten sparken."

Jag fattar inte att han orkar hetsa en dyngrak, svensk skattebetalare i nästan en timme och sedan gripa henne. Vilket jävla slöseri med samhällsresurser. Killen borde utvisas efter det att han fått sparken.
Troligtvis får OV någon form av reprimand, kanske sparken. Men rent krasst så tror jag inte han gjort sig skyldig till något lagbrott genom att publicera filmen. Ov kunde heltklart varit tyst istället för att svara på hennes prat. Även hon kunde ha hanterat situationen betydligt bättre.
Mvh
Citera
2015-09-28, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Algifari
Kvinnan är ju uppenbarligen berusad. Det hade ju varit bättre att bara skicka hem henne med sina vänner än att göra besvär genom att gripa henne och lägga ner henne på marken.
Svara på frågan istället. Vart ser du misshandeln i filmen?
Citat:
Om en vakt orkar provocera en full människa i 49 minuter så måste han ju vara helt fel person i yrket.

Att han dessutom inte bara kan ge henne telefonen han stulit och även måste ta stryptag och misshandla svenskan visar bara att han ska bort.

Lägg därtill att han filmar och offentliggör en hårt klippt version...

Vart fan är landet på väg?
Hur vet du att han stulit mobilen? Vart ser du misshandeln i filmen?

Jag har mer förtroende för en ordningsvakt än en rasistisk kvinna som hotar att hämnas på vaktens barn.
Citera
2015-09-28, 16:04
Avslutad
Skit sits. Hon har väl ångest så det räcker nu efteråt. Alkohol är en jävla skitdrog som många tar för lätt på. Hon lär förlora jobbet om hon jobbar på soc.

OV lär förlora förordnandet eftersom han filmar när han gör en myndighetsutövning och sedan publicerar den på internet. Inte proffsigt även om han säkert känner sig ordentligt kränkt av hennes ord.

Dubbel torsk denna händelse.
Citera
2015-09-28, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grimas
Vafan finns det att anmärka på hennes beteende?? Antar du menar honom. I vilket fall borde han snart sitta i fängelse om du nu vill skicka blommor för han är så bra på och spöa brudar tuff kille du är i så fall
Skämtar du? Rasistiska kommentarer om både vakten och hans mor. Nedvärderande kommentarer om brukare. Hot om hämnd mot vaktens barn genom att utnyttja sin (eventuella) ställning inom soc.
Menar du seriöst att det inte finns något att anmärka på i hennes beteende?
Citera
2015-09-28, 16:06
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
"Trådsanning" att filmen var 49 min från början.

Rätt logiskt:

"En ordningsvakt vid Rapid Bevakning filmade ett ingripande – och publicerade filmen på nätet. Efter att Nyheter24 uppmärksammat saken får nu ordningsvakten sparken."

Jag fattar inte att han orkar hetsa en dyngrak, svensk skattebetalare i nästan en timme och sedan gripa henne. Vilket jävla slöseri med samhällsresurser. Killen borde utvisas efter det att han fått sparken.
Vadå trådsanning? Din trådsanning? Jävla lögnare är vad du är. Eller var får du i så fall att han "hetsa en dyngrak, svensk skattebetalare i nästan en timme" ifrån?
Citera
2015-09-28, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Någon som vet hur det filmas? Är det med en mobiltelefon eller dolt på något vis?

Blir på nåt sätt illa berörd av filmen.
Troligtvis filmas det via någon sorts bodycam som kan fästas på bröstet via sele eller fästas i bröstfickan. Särskilt dolda brukar de inte vara.
Citera
2015-09-28, 16:20
Medlem
Citat:
Exakt så.

Lite skrämmande också att dörrslusken ägnar 50 minuter åt att helt i onödan provocera en till synes hederlig, svensk skattebetalare.

Har han inte annat för sig i sitt servicejobb?

Nästa gång kommer han nog bara att ge tillbaka det han stulit.

Det måste ju på allvar vara nåt fel på dig? När sägs det en enda gång att han stulit hennes telefon, eller att den ens är stulen. Det framgår ju ingenstans?? Vad får du det ifrån? Klippet börjar med att han säger "Ja, jag tycker att det är rimligt att den som tog ut dig även ser till att du får din telefon" Hur kan du få det till att han tog den??? Det kanske var du som stal den eftersom du är så noga med att försöka se till att vaktfan ska ha skit för det...
Citera
2015-09-28, 16:52
Medlem
segadongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Underwood
Skämtar du? Rasistiska kommentarer om både vakten och hans mor. Nedvärderande kommentarer om brukare. Hot om hämnd mot vaktens barn genom att utnyttja sin (eventuella) ställning inom soc.
Menar du seriöst att det inte finns något att anmärka på i hennes beteende?

Så du tycker de är helt okej att hetsa henne o filma de hela i över 40 min? Du är ju fan efterbliven.
Citera
2015-09-28, 16:58
Medlem
Wheeler88s avatar
Skit ska skit ha, tycker inte synd om tjejen som hängs ut. Man skall stå för sitt handlande. Oavsett hur full/nerknarkad man är.
Citera
2015-09-28, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Ja, precis, men hon ville in för att hämta sin mobil och sen drog det igång. Den filmande vakten borde i stället för att neka henne tillträde lyssnat på vad hon sa. Hon saknade sin mobil. Han borde då ha vänt sig till sina kollegor och bett dem titta efter den. Om de inte hittade den, uppstår så klart ett problem. Vi har inte hela bilden, filmen är klippt. Att lägga ut en sådan här film visar på att vakten är minst lika olämplig på sitt jobb, som kvinnan är – när hon är full. Nykter kanske hon beter sig sakligt, får man hoppas. Obildad är hon, kanske kommer från en socialklass där man pratar så här, eller så har hon läst för mycket på Flashback.
Låter nästan som du tar kvinnans parti här eller har jag fel. Du vet när alkoholen kommer kommer sanningen fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in