2015-09-28, 17:02
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Vadå trådsanning? Din trådsanning? Jävla lögnare är vad du är. Eller var får du i så fall att han "hetsa en dyngrak, svensk skattebetalare i nästan en timme" ifrån?

Du kan väl söka lite i tråden innan du exploderar och skämmer ut dig?
Citera
2015-09-28, 17:02
Medlem
Doldakamerans avatar
När kan vi förvänta oss att enskilda kränkta poliser filmar sina gripanden och lägger upp det på nätet till allmän beskådan.

Under tiden vi väntar på detta så kan vi alltid filma lite OV i smyg
Citera
2015-09-28, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grimas
Vafan finns det att anmärka på hennes beteende?? Antar du menar honom. I vilket fall borde han snart sitta i fängelse om du nu vill skicka blommor för han är så bra på och spöa brudar tuff kille du är i så fall
Spöa brudar? På vilket sätt spöade han henne?
Citera
2015-09-28, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av segadong
Så du tycker de är helt okej att hetsa henne o filma de hela i över 40 min? Du är ju fan efterbliven.

Jag förstår inte hur någon kan få det till att vakten hetsar kvinnan. OV är lugn och sansad hela tiden trots att han under hela förloppet får grova förolämpningar kastade mot sig.

I själva ingripandet kan jag inte se att OV begår något som helst fel men videon är ju klippt så det är inte någon absolut sanning vi ser.
Men av det som syns i klippet begår OV inga fel.

Att lägga upp filmen anser jag dock vara oetiskt. Inte helt osannolikt att det leder till sparken.
Filmandet i sig tycker jag är bra. Alla OV(och poliser för den delen) borde ha bodycams, skulle bli så mycket lättare att snabbt avskriva alla okynnesanmälningar samt att man skulle kunna göra sig av med de som är olämpliga som OV.
Citera
2015-09-28, 17:07
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doldakameran
När kan vi förvänta oss att enskilda kränkta poliser filmar sina gripanden och lägger upp det på nätet till allmän beskådan.

Under tiden vi väntar på detta så kan vi alltid filma lite OV i smyg
Filma OVs i smyg gör ju hela tiden..
Citera
2015-09-28, 17:08
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanig
Det måste ju på allvar vara nåt fel på dig? När sägs det en enda gång att han stulit hennes telefon, eller att den ens är stulen. Det framgår ju ingenstans?? Vad får du det ifrån? Klippet börjar med att han säger "Ja, jag tycker att det är rimligt att den som tog ut dig även ser till att du får din telefon" Hur kan du få det till att han tog den??? Det kanske var du som stal den eftersom du är så noga med att försöka se till att vaktfan ska ha skit för det...

Jamen vad är det för jävla idiot som står och är näbbig i nästan en timme mot en full kvinna?

Hämta telefonen för fan och sköt ditt servicejobb.

Men svinet fick ju som han ville till slut och lyckades provocera fram ett grip.

Nu skiter jag i den här tråden som blivit en mongoparad av vaktkramande dumskallar med dig, Tanig, som chef.
Citera
2015-09-28, 17:09
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Villesson
Du kan väl söka lite i tråden innan du exploderar och skämmer ut dig?
Men buhu! Jag har läst varenda inlägg och även deltagit i diskussionen hela vägen, så förklara nu vad du menar istället.
Citera
2015-09-28, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av segadong
Så du tycker de är helt okej att hetsa henne o filma de hela i över 40 min? Du är ju fan efterbliven.
Jag ser inga problem med att filma. Hon får även ta ansvar för sitt eget agerande och vad hon säger. Jag skulle inte ha pratat särskilt mycket med kvinnan alls faktiskt. Hade hon gett sig på mig på det sättet som beskrivs i filmen så hade hon fått ligga hopbuntad på trottoaren eller vaktlokalen tills polis anlänt. Särskilt mycket hets är det inte fråga om för övrigt.

De efterblivna i det här sammanhanget är nog kvinnan och hennes supporters här i tråden.
Så, nu har vi kastat lite skit på varandra. Har du inget mer konstruktivt att säga så kan du dra åt helvete. Mer tid från mig får du inte om du inte höjer nivån några snäpp.
Citera
2015-09-28, 17:10
Bannlyst
Citat:
Om en vakt orkar provocera en full människa i 49 minuter så måste han ju vara helt fel person i yrket.

Att han dessutom inte bara kan ge henne telefonen han stulit och även måste ta stryptag och misshandla svenskan visar bara att han ska bort.

Lägg därtill att han filmar och offentliggör en hårt klippt version...

Vart fan är landet på väg?
På rätt väg efter hennes uttalande om vem ska få soc eller ej är det uppenbart att de gör personliga bedömningar och det är bra att det kommer fram. De hänvisar till paragrafer men i praktiken vet vi att det faktiskt inte så det går till.
Hon kallar dessutom honom för neger. Där grävde hon sin grav i pk Sverige som hon är en del utav. Nu slog det ironiskt mot henne själv vilket nästan gör att man blir skadeglad.
Citera
2015-09-28, 17:13
Medlem
Citat:
Jamen vad är det för jävla idiot som står och är näbbig i nästan en timme mot en full kvinna?

Hämta telefonen för fan och sköt ditt servicejobb.

Men svinet fick ju som han ville till slut och lyckades provocera fram ett grip.

Nu skiter jag i den här tråden som blivit en mongoparad av vaktkramande dumskallar med dig, Tanig, som chef.
Jobbigt när folk synar skitsnacket va? Vad har du för belägg för att ordningsvakten stulit telefonen. Svara på det.
Citera
2015-09-28, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Är det verkligen styrkt att kvinnan petat honom i ögat och rivit honom? Var finns bevisen? Skador förenliga med det vakten påstår? Läkarintyg? Foton? Rättsintyg? Så här långt är det väl bara vaktens egna uppgifter, som ligger klart i linje med hans egna intressen? Man kan naturligtvis inte ursäkta kvinnan för hennes beteende, men vem har inte någon gång uttryckt sig olämpligt i berusat tillstånd? De som påstår motsatsen ljuger. Vilka här i tråden skulle tycka det var ok att ni efter att ha sagt några mindre väl valda ord, under inflytande av alkohol, blev uthängda på nätet, till allmän beskådan och bespottade? Att vakten agerar oprofessionellt och provocerar kvinnan råder det väl inget tvivel om? Han trycker så att säga på de "rätta knapparna" för att få henne allt mera agiterad. Finns det förresten några bevis för att kvinnan är socionom och socialsekreterare? Är detta inte bara en vals hon drar?

Nej jag skrev om det är så att hon blivit våldsam mot OV. Att hon blivit det är rätt så sannolikt, filmen talar ju inte till hennes fördel där för något ser man ju händer, och det framgår med all önskvärd tydlighet att hon beter sig helt oacceptabelt och att ordningsvakten i det läget skall använda sig av PL 13 /LOB är solklart.

Finns skador så dokumenteras dessa, finns vittnen så hörs dessa och med sådan bevisning så åker hon dit ja.

"Uttryckt sig olämpligt? Skämtar du med oss? Hon öser ju ur sig rasistiska tillmälen, nedvärderande kommentarer och hotar dessutom med att nyttja sin position som socialsekreterare. Hur skulle det se ut om jag som polis skulle ösa ur mig könsord och rasistiska tillmälen och hota med att vägra dom hjälp om dom utsatts för brott? Verkligen inte ok!

Provocerar kvinnan? Hur tänker du nu? För att hon inte får som hon vill? För att han avlägsnar henne? Den enda provokation han begår är isf att han lägger ut filmen. För det som du kan se på filmen är inte ens i närheten av något sådant faktiskt.
Citera
2015-09-28, 17:17
Medlem
Maymons avatar
Hade betalat många hundralappar för att få gå på den rättegången och se med egna ögon hur socionomens advokat tänker försvara henne i rätten

Ni som är juridiskt utbildade för ändamålet, hur hade ni agerat?

Och förövrigt känns det skönt att det äntligen kommit fram att varenda socionom i det här landet är riktiga jävla svin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in