Citat:
Ursprungligen postat av
Arkiater
Är det verkligen styrkt att kvinnan petat honom i ögat och rivit honom? Var finns bevisen? Skador förenliga med det vakten påstår? Läkarintyg? Foton? Rättsintyg? Så här långt är det väl bara vaktens egna uppgifter, som ligger klart i linje med hans egna intressen? Man kan naturligtvis inte ursäkta kvinnan för hennes beteende, men vem har inte någon gång uttryckt sig olämpligt i berusat tillstånd? De som påstår motsatsen ljuger. Vilka här i tråden skulle tycka det var ok att ni efter att ha sagt några mindre väl valda ord, under inflytande av alkohol, blev uthängda på nätet, till allmän beskådan och bespottade? Att vakten agerar oprofessionellt och provocerar kvinnan råder det väl inget tvivel om? Han trycker så att säga på de "rätta knapparna" för att få henne allt mera agiterad. Finns det förresten några bevis för att kvinnan är socionom och socialsekreterare? Är detta inte bara en vals hon drar?
Nej jag skrev
om det är så att hon blivit våldsam mot OV. Att hon blivit det är rätt så sannolikt, filmen talar ju inte till hennes fördel där för något ser man ju händer, och det framgår med all önskvärd tydlighet att hon beter sig helt oacceptabelt och att ordningsvakten i det läget
skall använda sig av PL 13 /LOB är solklart.
Finns skador så dokumenteras dessa, finns vittnen så hörs dessa och med sådan bevisning så åker hon dit ja.
"Uttryckt sig olämpligt? Skämtar du med oss? Hon öser ju ur sig rasistiska tillmälen, nedvärderande kommentarer och hotar dessutom med att nyttja sin position som socialsekreterare. Hur skulle det se ut om jag som polis skulle ösa ur mig könsord och rasistiska tillmälen och hota med att vägra dom hjälp om dom utsatts för brott? Verkligen inte ok!
Provocerar kvinnan? Hur tänker du nu? För att hon inte får som hon vill? För att han avlägsnar henne? Den enda provokation han begår är isf att han lägger ut filmen. För det som du kan se på filmen är inte ens i närheten av något sådant faktiskt.