2015-09-27, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Vem som helst får filma var som helst utan att begära tillstånd, utom där det råder fotoförbud. Sådan är lagen. Dina egna problem finns det personal tillgänglig för på närmaste psykiatriska klinik.

Ja men en OV utför myndighetsutövning och har fler lagar att rätta sig till.
Citera
2015-09-27, 21:25
Medlem
grimass avatar
Jag håller med om att sättet OV beter sig på är helt uselt och förmodligen brottsligt men dom grejerna hon häver ur sej är inte så jävla snygga heller..
Citera
2015-09-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Du hänvisar till en lag som inte har med saken att göra. Jag menar, det är ju filmspridningen som du är skeptisk till, eller hur? Den lag du hänvisar till har inget med efterspelet att göra.
Samtidigt vet vi heller inte om OV;aren har fått tillstånd ifrån sin arbetsledning om att få lägga upp videon, så länge han håller kvinnan under anonymitet. Faktum är att lagen tillåter detta, då det hela är under förundersökning och då är det offentligt för envar. Sen kan man diskutera det moraliska, om det är lämpligt och om detta kommer skada kunden, men det är något bevakningsföretaget och ov;aren får diskutera!

Finner det osannolikt att kund och arbetsgivare ger sådana tillstånd. Vad skulle syftet vara?
Citera
2015-09-27, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grassroot
Finner det osannolikt att kund och arbetsgivare ger sådana tillstånd. Vad skulle syftet vara?
Syftet kan ju vara att man anser att det inte är skadligt för kund.
Sen måste jag också understrycka att ordningsvakter och väktare är inte som poliser, som är i tjänst när dom har slutat jobba. OV;aren har förmodligen lagt upp detta under sin privatatid, och då blir han som vilken privatperson som helst. Sen vet vi heller inte om det är OV;aren som har lagt upp videon, utan det är något som 99% av folket bara har antagit. Videon är ju som sagt offentlig för envar!
Citera
2015-09-27, 21:31
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Vad har jag ljugit om? Han misshandlar henne inte..

Citat:
Ursprungligen postat av grimas
Jag håller med om att sättet OV beter sig på är helt uselt och förmodligen brottsligt men dom grejerna hon häver ur sej är inte så jävla snygga heller..
Fråga 1: Ska du svara på min fråga?
Fråga 2: Vad är brottsligt i hans agerande?
Citera
2015-09-27, 21:36
Medlem
grimass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Fråga 1: Ska du svara på min fråga?
Fråga 2: Vad är brottsligt i hans agerande?
Det som dom juridiskt kunniga redan påpekat. Han gör ett våldsamt ingripande utanför sin arbetsplats. Att han låtsas bli petad i ögat och gör en falskanmälan är en av många andra punkter han bör anmälas för
Citera
2015-09-27, 21:41
Bannlyst
Citat:
Det som dom juridiskt kunniga redan påpekat. Han gör ett våldsamt ingripande utanför sin arbetsplats. Att han låtsas bli petad i ögat och gör en falskanmälan är en av många andra punkter han bör anmälas för
Juridiskt kunniga? Det är bara troll, helt bunten!

Våldsamt ingripande - Njae, det beror ju på vad du tolkar som våldsamt. Jag ser inget i videon där han går över sin befogenheter direkt. OV;are har använt tillräckligt mycket våld för vad syftet har varit avsedd för.
Vi ser ju inget i videon om att hon skulle ha petat honom i ögat, men det utesluter inte att hon kan ha gjort det. Han har ju som sagt klippt bort saker, och att anta att han ljuger är bara efterblivet. Det är polisens arbete att utreda den biten.
Falskanmälan? Mot vadå? Vad jag kan se i videon så gör hon både fysiskt och passivt motstånd, vilket han anmäler henne för (?). Helt legitimt!
Citera
2015-09-27, 21:45
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Välfärdssverige sammanfattas på några minuter. Skuldsatt offentlig anställd med "makt" över utsatta människors liv VS dörrvakt med obefintligt risktillägg som vaktar krog där ägarna är paranoiskt rädda att förlora sitt utskänkningstillstånd pga överförfriskade gäster som juridiskt anses vara "barn" hela sin livstid.

Detta land är som en springmask i arslet. Svider och kliar. Vilket sopigt jävla slavland detta land är, med en massa idioter på ledande position som ska ha inte sina allmosor den 25 varje månad och folk krossas mellan kreditskulder och höga skatter.

Att detta jävla land fortfarande existerar är ta mig fan ett mirakel. Påven borde komma hit och helgonförklara det svenska folket för deras irrationella flagellism och överlevnadsförmåga.

Vad fan håller vi på med?
Citera
2015-09-27, 21:48
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javalover
Det kan vara en korrekt diagnos.
Hennes olämplighet för de lägstakrav man bör ställa på socialtjänstens medarbetare uppfylls inte alls.
Hon bör avskedas omgående.

Ja alltså sättet hon beter sig på är nog inget som per definition "spontanuppstått" genom förtäring av alkohol, hon verkar ju talför (dvs inte allt för berusad) samt inte dugg psykotisk.
(Misstänker att denna kvinna i många år har kultiverat sin talang att tala ner folk i skosulorna )

Alla som verkligen sett klippet och varit någorlunda fokuserade har väl uppmärksammat att hon är vääääldigt narcissistisk, medan ordningsvakten är ko-lugn & beter sig som folk.

Hon säger:

"Dina barn kommer aldrig att få något av mig"... (som om hon kände till OV's bakgrund)

I nästa stund.

"Hoppas att du inte har någon familj eller barn" (som om hon - inte - kände till OV's bakgrund).

En typisk manipulativ, lynnig borderline-bitch med narcissistiska drag som absolut inte ska ha med människor öht att göra!

En sådan personlighetstyp gör sig bäst på att "ha makt" över exempelvis en mjukglassmaskin, "ha ansvar" över en CNC-svarv, "bestämma över" papperspåfyllningen i en kopiatormaskin... döda ting, absolut inte människor i nöd!
Citera
2015-09-27, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grassroot
Ja men en OV utför myndighetsutövning och har fler lagar att rätta sig till.
Hur många lagar han än har att rätta sig efter så är det hennes ansvar att inte försätta sig i en sådan situation att hon behöver omhändertas. Det hon som avgör att hon vill bli full. Det är hon som avgör om hon vill bli otrevlig och dessutom utöva fysiskt våld mot OV. Den här incdententen kan aldrig skyllas på OV. Man kan heller inte skylla hennes prat som "fylleprat". Om hon inte redan hade de orden i sitt ordförråd och visste hur de används i nyktert tillstånd skulle hon aldrig ha uttalat dom i onyktert tillstånd. Fördomarna hade hon redan och när fernissan krackelerade kom dom fram.
Citera
2015-09-27, 21:53
Medlem
Citat:

På vilket sätt beter sig OV uselt och på vilket sätt är det brottsligt?

Citat:

Vad har dessa juridiskt kunniga redan påpekat? Vilket skede av ingripandet är våldsamt? Betänk när du svarar att en OV har rätt att använda våld för att genomföra en tjänsteåtgärd. När befinner han sig utanför sitt förordnande område (som du benämner arbetsplats)? Hur vet du att han låtsas? Vad bör han anmälas för, mer specifikt? Då vill jag alltså inte ha svar på vad han gjort, utan vilket brott du anser att han begått.
Citera
2015-09-27, 21:55
Medlem
grimass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Juridiskt kunniga? Det är bara troll, helt bunten!

Våldsamt ingripande - Njae, det beror ju på vad du tolkar som våldsamt. Jag ser inget i videon där han går över sin befogenheter direkt. OV;are har använt tillräckligt mycket våld för vad syftet har varit avsedd för.
Vi ser ju inget i videon om att hon skulle ha petat honom i ögat, men det utesluter inte att hon kan ha gjort det. Han har ju som sagt klippt bort saker, och att anta att han ljuger är bara efterblivet. Det är polisens arbete att utreda den biten.
Falskanmälan? Mot vadå? Vad jag kan se i videon så gör hon både fysiskt och passivt motstånd, vilket han anmäler henne för (?). Helt legitimt!
jag vet inte om jag skulle kalla alla juridiskt kunniga för troll men dom i den här tråden har i alla fall hjärnan på rätta sidan huvet.. OVn i filmen borde inte bara bli av med jobbet han borde naturligtvis få en rättslig efterföljd också och frågan är om inte hon borde få någonslags tillsägelse eller någonting också faktiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in