Citat:
Ursprungligen postat av
rejman
1. Bryter mot lagen? Detta räknas väl inte som förtal (rätta mig om jag har fel). Hur som helst, alltså detta måste ju fram på ett eller annat sätt. Hon ska bli av med jobbet helt enkelt eller straffas på något sätt (jag ser det som ett brutalt moraliskt fel att bete sig sådär oprofessionellt då hon arbetar med utsatta personer, lite i stil med maktmissbruk hos poliser). Jag antar även att hon fick tillbaka sin mobil, svårt att se det som stöld. Jag ogillar ordningsvakter över lag, men han verkar inte betett sig olämpligt på något sätt.
2. Visst är det så.
3. Skönt.
Ibland kan det dock klassas som förtal även om något är sant, men vet inte i just detta fallet.
I vilket fall gissar jag att man inom vaktyrken har vissa regler när det gäller att filma folk och lägga ut på nätet, annars borde det väl oftare släppas den här typen av klipp? Det lär ju vara hundratals fylleidioter varje helg i Sverige. Är det annars något vi kan förvänta oss mer framöver?
Det räcker inte att hantera idioterna och exempelvis anmäla de som går över gränsen? Den rättsliga vägen, men det är kanske ett gammeldags tänk? Nu är det offentliga skampålar som gäller igen? (Angående att chefen borde få veta, skicka klippet dit då? De lär ju ha hennes personuppgifter)