2015-09-27, 12:21
Medlem
rejmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Villesson
1. För att han bryter mot lagen och dessutom gangsterklipp en video som han glatt lägger ut på nätet, samt dessutom rutinmässigt stulit en telefon.

2. Intressant synpunkt, om än banal.

3. Noterat.

1. Bryter mot lagen? Detta räknas väl inte som förtal (rätta mig om jag har fel). Hur som helst, alltså detta måste ju fram på ett eller annat sätt. Hon ska bli av med jobbet helt enkelt eller straffas på något sätt (jag ser det som ett brutalt moraliskt fel att bete sig sådär oprofessionellt då hon arbetar med utsatta personer, lite i stil med maktmissbruk hos poliser). Jag antar även att hon fick tillbaka sin mobil, svårt att se det som stöld. Jag ogillar ordningsvakter över lag, men han verkar inte betett sig olämpligt på något sätt.

2. Visst är det så.

3. Skönt.
Citera
2015-09-27, 12:22
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
1. För att han bryter mot lagen och dessutom gangsterklipp en video som han glatt lägger ut på nätet, samt dessutom rutinmässigt stulit en telefon.

2. Intressant synpunkt, om än banal.

3. Noterat.

Jag tycker du ska polisanmäla vakten så vi får någon klarhet vem kvinnan är och vart hon huserar, det verkar det mest rimliga just nu. Om inte informationen på dom senaste sidorna stämmer, annars så är det någon bar eller något i filmen där det står "Engele", är det "Engelen" i stockholm? Jag har inte lusläst tråden på svar så jag har nog missat detta.

Hon måste såklart avsättas från sin position med dessa hot och snäva människosyn, är det alkoholen som spökar så behöver hon nog få sjukvård, det håller du väl med om?
Senast redigerad av raxmouse 2015-09-27 kl. 12:24.
Citera
2015-09-27, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E259
Kollar du bakåt i tråden så ser du vad jag anser om att han filmat och lagt ut det. Kan även bli på tal om förtal då man lägger ut filmer sådär.

Ordningsvaktens agerande i själva filmen är det dock inget fel på.

Tycker inte han skall bli av med jobbet, varning räcker tycker jag. Kvinnan bör via arbetsgivarens erbjudas hjälp för att komma tillrätta med sitt drickande och så bör man nog ta sig en funderare på om hon är lämplig för sin tjänst. Ett rejält uppsträckningssamtal hoppas jag hon har att vänta.

Jag tycker, som gammal OV, faktiskt att det faktum att han lagt ut filmen är tillräckligt för att bedöma honom som olämplig. Hans beteende i själva ingripandet är det absolut inget fel på. Snarare tvärt om. Men det är ohyggligt omdömeslöst att publicera filmen. Särskilt med tanke på vilka konsekvenser det kan (och bör!) få för kvinnan i hennes yrkesutövning.
Citera
2015-09-27, 12:26
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baath
Jag tycker, som gammal OV, faktiskt att det faktum att han lagt ut filmen är tillräckligt för att bedöma honom som olämplig. Hans beteende i själva ingripandet är det absolut inget fel på. Snarare tvärt om. Men det är ohyggligt omdömeslöst att publicera filmen. Särskilt med tanke på vilka konsekvenser det kan (och bör!) få för kvinnan i hennes yrkesutövning.

Jag håller med, vi måste polisanmäla OV så kvinnan får upprättelse för detta hemska ting som hänt.
Då får vi dessutom veta vem hon är och vart hon jobbar med all säkerhet.
Citera
2015-09-27, 12:28
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:

Redigerad dessutom.

Det är ingen vågad gissning att väktarens värsta provokationer är bortklippta, och det är pinsamt för alla andra små töntväktare att de försvarar honom med näbbar och klor när tjänstefelet är så klart.

Att han stulit hennes telefon gör inte saken bättre.
Citera
2015-09-27, 12:29
Bannlyst
Citat:

Att lägga ut filmen var dumt ja. Vet inte vad han kan ha aft för syfte med det. Konsekvenser för kvinnan lär det ju bli i vilket fall, våld mot tjänsteman och våldsamt motstånd. Inte saker som det är sådär jättekul att ha i sitt belastningsregister om hon nu åker dit på det, men det skulle jag nog säga att hon gör om hon verkligen gjorde det vakten påstod vilket jag inte ser som osannolikt. Särskilt om det finns vittnen, andra OV tex, då är loppet ganska kört för hennes del där..
Senast redigerad av E259 2015-09-27 kl. 12:32.
Citera
2015-09-27, 12:29
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Redigerad dessutom.

Det är ingen vågad gissning att väktarens värsta provokationer är bortklippta, och det är pinsamt för alla andra små töntväktare att de försvarar honom med näbbar och klor när tjänstefelet är så klart.

Att han stulit hennes telefon gör inte saken bättre.

Har hon inte fått tillbaka telefonen? Det här måste polisanmälas så vi får tag på kvinnan!
Citera
2015-09-27, 12:30
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejman
1. Bryter mot lagen? Detta räknas väl inte som förtal (rätta mig om jag har fel). Hur som helst, alltså detta måste ju fram på ett eller annat sätt. Hon ska bli av med jobbet helt enkelt eller straffas på något sätt (jag ser det som ett brutalt moraliskt fel att bete sig sådär oprofessionellt då hon arbetar med utsatta personer, lite i stil med maktmissbruk hos poliser). Jag antar även att hon fick tillbaka sin mobil, svårt att se det som stöld. Jag ogillar ordningsvakter över lag, men han verkar inte betett sig olämpligt på något sätt.

2. Visst är det så.

3. Skönt.

1. "Om det är ordningsvakten som filmat och publicerat filmen så är det ett brott mot tystnadsplikten samt att det är ett brott mot 8:e paragrafen i lag om ordningsvakter."

Husrannsakan hos vakten är den enda rimliga åtgärden från en pigg åklagare.
Citera
2015-09-27, 12:32
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Jag tycker du ska polisanmäla vakten så vi får någon klarhet vem kvinnan är och vart hon huserar, det verkar det mest rimliga just nu. Om inte informationen på dom senaste sidorna stämmer, annars så är det någon bar eller något i filmen där det står "Engele", är det "Engelen" i stockholm? Jag har inte lusläst tråden på svar så jag har nog missat detta.

Hon måste såklart avsättas från sin position med dessa hot och snäva människosyn, är det alkoholen som spökar så behöver hon nog få sjukvård, det håller du väl med om?

Finns ingen anledning när vi inte vet ett dugg om hur vakten provocerat och redigerat.

Det enda säkra i det här fallet verkar vara att krogen överserverat en svensk skattebetalare och att väktaren stulit hennes telefon.
Citera
2015-09-27, 12:35
Bannlyst
Citat:
Finns ingen anledning när vi inte vet ett dugg om hur vakten provocerat och redigerat.

Det enda säkra i det här fallet verkar vara att krogen överserverat en svensk skattebetalare och att väktaren stulit hennes telefon.

Tycker det låter som betydligt troligare att hon inte kan sköta sitt drickande och inte haft vett att dra ned på sitt alkoholintag då hon känner att hon börjar bli för berusad.

Vad antyder ens att vakten stulit telefonen? Låter det ens trovärdigt? Nej. Att någon annan gäst inne på krogen stulit den, ja kanske. Troligaste är dock att hon själv " supit bort" den.
Senast redigerad av E259 2015-09-27 kl. 12:39.
Citera
2015-09-27, 12:37
Medlem
raxmouses avatar
Citat:

Vi måste nog ringa till socialkontoret inom stockholmsregionen och upplysa ansvariga om vad som sägs i klippet. Att en person i en sådan maktposition hotar en annan människa med sociala repressalier från sitt egna yrke kan inte ingiva en förtroenderoll i något sammanhang, vill socialkontoret ifråga tas på allvar så måste man hjälpa kvinnan med hennes uppenbara problem.

Har du något nummer jag kan ringa? Jag ska på en ganska lång tur imorgon efter vägen och du inspirerar mig faktiskt att höra mig för vart denna kvinna kan tänkas jobba.
Citera
2015-09-27, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doldakameran
Det verkar som om vakterna på i detta fall Engelen rutinmässigt filmar sina kunder / besökare i hopp om det stora scoopet.

Måhända filmar samma vakter sina kunder / besökare på tex Karolinska sjukhuset där dom också arbetar ?

Jag kan inte förstå hur någon arbetsgivare skulle få för sig att acceptera personal, som filmar och läger ut saker som sker under arbetsutövandet på näter.
skulle tro denne vakt, gjort sitt sista jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in