2015-09-27, 11:04
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doldakameran
En random ordningsvakt ?

http://sv.tinypic.com/r/t87x8i/8

Är det hundra procent säkert att stället med Marjasin i dörren och överservering som arbetsmetod är Engelen?

Något namn på den hånfullt provocerande telefontjuven ännu?
Citera
2015-09-27, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grimas

OVs jobb är att hantera fulla människor. Filmen är som en utbildningsfilm i hur man inte hanterar fulla människor. Han låter sig bli provocerad av en asfull aspuckad brud, tar till våld, hånar henne, står sen och garvar efter att han ringt polisen för "våld" mot tjänsteman..

På vilket sätt blir han provocerad? På vilket sätt hanterar han henne fel? Inte enligt svensk lagstiftning och enligt saklighetskunskapen iaf.

Han avvisar säger åt henne att gå därifrån och hon lyssnar inte. Hon petar då ordningsvakten i ögat och börjar klösa han på armen när hon för henne därifrån.

" Hånar"? Nja, skulle säga att hon redan förnedrat sig själv så mkt hon bara kan. Skulle jag u efterhand se att jag betett mig sådär så skulle jag nog tycka det ordningsvakten sade nog snarare var snällt.
Citera
2015-09-27, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E259
På vilket sätt blir han provocerad? På vilket sätt hanterar han henne fel? Inte enligt svensk lagstiftning och enligt saklighetskunskapen iaf.

Han avvisar säger åt henne att gå därifrån och hon lyssnar inte. Hon petar då ordningsvakten i ögat och börjar klösa han på armen när hon för henne därifrån.

" Hånar"? Nja, skulle säga att hon redan förnedrat sig själv så mkt hon bara kan. Skulle jag u efterhand se att jag betett mig sådär så skulle jag nog tycka det ordningsvakten sade nog snarare var snällt.

Om det är ordningsvakten som filmat och publicerat filmen så är det ett brott mot tystnadsplikten samt att det är ett brott mot 8:e paragrafen i lag om ordningsvakter.

Så om så är fallet så vill jag se kvinnan befriad från sin tjänst som sociqlsekreterare och ordningsvakten befriad från sin tjänst som ordningsvakt.
Citera
2015-09-27, 11:53
Medlem
rejmans avatar
Förstår faktiskt inte varför folk lackar på vakten för att han spridit filmen.

1. Hon är socialsekreterare och arbetar med att "hjälpa" människor, lyssna på hur hennes syn är på människor. Hon är inte lämplig för sitt yrke och bör inte arbeta med människor. Exempel: Man kan omöjligt arbeta med miljöfrågor och sen andra stunden hata alla som tänker på miljön. Det är inte mer än rätt att hon får denna typen av bestraffning. Människor har ett förtroende för såna här personer och hon är helt fel person för yrket. Hon ser ner på folk som inte är utbildade, hon är rasistisk.. helt ärligt "Könsstympad iranie-fitta", komigen va?

2. Folk ska inse att även kvinnor (utbildade eller ej) beter sig som spån och hur just jämställdheten i det här samhället är fucked up. Hade det varit en man som betett sig sådär mot en kvinna så hade det varit ett jävla liv - nu är det bara en "full tjej som är dryg mot en vakt".

3. Detta visar nog den mest rätta bilden av just soc-kärringar.
Senast redigerad av rejman 2015-09-27 kl. 12:00.
Citera
2015-09-27, 11:59
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Kan man anse att hon missbrukar sin ställning/missköter sitt jobb när hon uttalar sig på det sättet (hota med att vägra betala ut försörjningsstöd)?
Utan tvekan.

Är det någon som har back-up?

Förlåt, om frågan redan ställts ^

EDIT: Länk för nytillkomna

Kan säga direkt att hon har det typiska sociopatiska beteendet jag har hört så mycket om om min arbetsplats (ja, jag är socionom). Hon verkar vara en översittartyp då hon i klippets bara 3 minuter upprepar vaktens 1-veckas utbildning som om det vore ett skämt. Men att hon har anställning i Stockholm tvivlar jag på - för jag känner faktiskt inte igen henne. Hon kanske har haft anställning i Stockholm, men inte längre. För man träffar ofta medarbetare från andra kontor, och visst att man inte kanske hälsar på varenda kotte, men nog skulle jag känna igen henne. Men jag kan gräva lite mer nu på måndag. Det här utspelar sig för övrigt utanför Medusa (som är ett av mina favoritställen, döm mig inte), i Gamla Stan i Stockholm.
Senast redigerad av JaredLeto 2015-09-27 kl. 12:12.
Citera
2015-09-27, 12:07
Medlem
Detta är en vidrig person som visat sitt verkliga jag. Hon ska inte arbeta med varken barn eller utsatta. Låt hennes arbetsgivare få reda på denna video (Stockholm stad och SOS barnbyar). Tar inte övrig media upp detta så är de inte värda att syssla med journalistik!
Citera
2015-09-27, 12:11
Medlem
kan ju diskuteras om hur professionellt det är utav vakten att filma alltihopa samt lägga upp det på internet, tycker han förtjänar sparken. och varför har han hennes mobil?
Citera
2015-09-27, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baath
Om det är ordningsvakten som filmat och publicerat filmen så är det ett brott mot tystnadsplikten samt att det är ett brott mot 8:e paragrafen i lag om ordningsvakter.

Så om så är fallet så vill jag se kvinnan befriad från sin tjänst som sociqlsekreterare och ordningsvakten befriad från sin tjänst som ordningsvakt.

Kollar du bakåt i tråden så ser du vad jag anser om att han filmat och lagt ut det. Kan även bli på tal om förtal då man lägger ut filmer sådär.

Ordningsvaktens agerande i själva filmen är det dock inget fel på.

Tycker inte han skall bli av med jobbet, varning räcker tycker jag. Kvinnan bör via arbetsgivarens erbjudas hjälp för att komma tillrätta med sitt drickande och så bör man nog ta sig en funderare på om hon är lämplig för sin tjänst. Ett rejält uppsträckningssamtal hoppas jag hon har att vänta.
Citera
2015-09-27, 12:12
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejman
Förstår faktiskt inte varför folk lackar på vakten för att han spridit filmen.

1. Hon är socialsekreterare och arbetar med att "hjälpa" människor, lyssna på hur hennes syn är på människor. Hon är inte lämplig för sitt yrke och bör inte arbeta med människor. Exempel: Man kan omöjligt arbeta med miljöfrågor och sen andra stunden hata alla som tänker på miljön. Det är inte mer än rätt att hon får denna typen av bestraffning. Människor har ett förtroende för såna här personer och hon är helt fel person för yrket. Hon ser ner på folk som inte är utbildade, hon är rasistisk.. helt ärligt "Könsstympad iranie-fitta", komigen va?

2. Folk ska inse att även kvinnor (utbildade eller ej) beter sig som spån och hur just jämställdheten i det här samhället är fucked up. Hade det varit en man som betett sig sådär mot en kvinna så hade det varit ett jävla liv - nu är det bara en "full tjej som är dryg mot en vakt".

3. Detta visar nog den mest rätta bilden av just soc-kärringar.

1. För att han bryter mot lagen och dessutom gangsterklipp en video som han glatt lägger ut på nätet, samt dessutom rutinmässigt stulit en telefon.

2. Intressant synpunkt, om än banal.

3. Noterat.
Citera
2015-09-27, 12:17
Medlem
Doldakamerans avatar
Det verkar som om vakterna på i detta fall Engelen rutinmässigt filmar sina kunder / besökare i hopp om det stora scoopet.

Måhända filmar samma vakter sina kunder / besökare på tex Karolinska sjukhuset där dom också arbetar ?
Senast redigerad av Doldakameran 2015-09-27 kl. 12:21.
Citera
2015-09-27, 12:19
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doldakameran
Det verkar som om vakterna på i detta fall Engelen rutinmässigt filmar sina kunder i hopp om det stora scoopet.

Måhända filmar samma vakter sina kunder på tex Karolinska sjukhuset där dom också arbetar ?

Vilka vidriga vider.

Engelen måste bojkottas av varje normal svensk.
Citera
2015-09-27, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Tycker ni även socionomer ska filma och lägga ut bidragsnegrer, som gapar och skriker, när dom inte får som dom vill på socialkontoret?

Ska varenda jävel som jobbar med människor gå runt med en kränkt-cam på huvudet och dom som möter dom ha en själva för att kunna ge återge hela sammanhanget!?
Du verkar ju inte så begåvad. Ser du inte skillnad på att arbeta med sekretesskyddad verksamhet och att arbeta bland allmänheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in