2015-09-27, 06:50
Medlem
Schlemms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
Det är väl fan aldrig okej att gå runt och kalla folk för fitta, horunge eller neger?..

Nej, men ska inte få bete sig som en fitta mot folk. Bara för att DU inte kan hantera alkohol ska inte någon annan bli lidande.

Bara för att alla pissar offentligt - är det okej då?
Bara för att alla kör för fort - är det okej då?

Nej, man får inte bete sig hur man vill bara för att man är full. Men att hänga ut är inte ok.

Ja, väldigt många vakter filmar numera, men inte med mobil - oftast en liten kamera likt Go Pro.
Även jag gör det.

rättshaverist? Om nått så samlar han in bevis vid ett ev brott.

Att hänga ut är inte okej, såklart - men att samla in bevis mot en idiot är helt ok.

Du ANAR inte hur trött man är på sånt. Slagen i ansiktet? 3000 i böter. KOM IGEN!

Vad tror du? Är det okej att kränka andra människor?

Spelar ingen roll - man FÅR inte bete sig hur man vill på fyllan.

Det är pga medborgarna det krävs.

Se min fetning.
Jaså? Ni som filmar, har ni tillstånd till detta? Vem ser till att filmerna förvaras på rätt sätt alternativt raderas?
Citera
2015-09-27, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
.. suck, borde förutsätt att någon efterbliven vakthatare skulle misstolka och förvränga allt.
Klart vi får fortsätta. Regeringen DU röstar på sänkte precis budgeten för Polisen med en miljard. Klart att antalet Ordningsvakter och väktare (som är två helt olika yrken, men du är för inavlad för att förstå det, antar jag) ökar och att vi syns oftare än Polisen.

Du lever verkligen upp till schablonbilden av vakter som med ryggmärgsreflex tar allt som en kränkning och direkt går till ett obalanserat och oproportioneligt angrepp.

Varför är jag inavlad och efterbliven när det är du själv som skriver att ni bara i 9 fall av 10 är professionella och balanserade? Dvs i var 10:e ingripande kan det rinna över och blir oprofessionellt.

Att det är en för låg målsättning och oacceptabel låg nivå när man jobbar med människor och tom utövar visst våld har mer med hur vårat civiliserade samhälle fungerar att göra och mindre med min ev låga iq.

Eller menade du något annat än det du faktiskt skrev? Då är det bättre att du förtydligar vad du egentligen vill få sagt än att du beter dig som en dryg vakt i en krogentre och lever ut dina tillkortakommanden på andra.
Citera
2015-09-27, 07:06
Medlem
Tycker ni även socionomer ska filma och lägga ut bidragsnegrer, som gapar och skriker, när dom inte får som dom vill på socialkontoret?

Ska varenda jävel som jobbar med människor gå runt med en kränkt-cam på huvudet och dom som möter dom ha en själva för att kunna ge återge hela sammanhanget!?
Citera
2015-09-27, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Tycker ni även socionomer ska filma och lägga ut bidragsnegrer, som gapar och skriker, när dom inte får som dom vill på socialkontoret?

Ska varenda jävel som jobbar med människor gå runt med en kränkt-cam på huvudet och dom som möter dom ha en själva för att kunna ge återge hela sammanhanget!?

Hur har detta med "kränt-cam" att göra?
Poliser i staterna har gått runt med body cam ett bra tag nu. Många fall då Tjänstemän har brukat övervåld har blivit lösta tack vare dessa.
Så Kamerorna är fan bra för både de civila och poliserna i fråga.
Citera
2015-09-27, 08:04
Medlem
IQ130s avatar
Citat:

Kul uttryckt! Om det är ordningsvakten som lagt ut detta är han olämplig i sitt yrke. Det är förhoppningsvis en bit kvar innan vi får se helgens kränkt-cammar på klicktoppen. Det här är en vanlig dag på jobbet, det borde ordningsvakten förstå. Klarar han inte av det bör han byta bransch, men det kan lika gärna vara vilken svenne som helst som filmat hela förloppet och hoppas på uppmärksamhet.

Om damen petat in fingrar i hans ögon och försökt knäa honom ska hon inte dricka alkohol överhuvudtaget, det är inte en vanlig fyllekväll det där. Det är en snedtändning och för vissa går det helt enkelt inte att dricka. Kanske har något hänt som vi inte får se, som gör att damen i fråga blåst sönder i huvudet, kanske någon som gått den långa vägen och blivit akademiker mot alla odds. De gamla ränderna sitter kvar...
Senast redigerad av IQ130 2015-09-27 kl. 08:06.
Citera
2015-09-27, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlemm
Se min fetning.
Jaså? Ni som filmar, har ni tillstånd till detta? Vem ser till att filmerna förvaras på rätt sätt alternativt raderas?

Vad snackar du om? Det är ju allmän plats, man får filma dolt så länge en av parterna vet om (dig själv).
Man kanske däremot skulle kunna argumentera för att publikationen på tuben räknas som förolämpning eller förtal men jag skulle inte tro det då det är kärringen som gör bort sig själv.

Att OV filmar tror jag ofta har att göra med just såna här situationer som vi ser, och då är det skönt att kunna visa att han skött sitt jobb på rätt, vilket han gjort, om det går till rättegång.
Citera
2015-09-27, 08:10
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosesred
Hur har detta med "kränt-cam" att göra?
Poliser i staterna har gått runt med body cam ett bra tag nu. Många fall då Tjänstemän har brukat övervåld har blivit lösta tack vare dessa.
Så Kamerorna är fan bra för både de civila och poliserna i fråga.

Tror inte det är det många reagerar på, utan att man slänger upp en film på nätet som visar upp en människa som inte ska dricka alkohol. Många yrkesgrupper blir bitna, slagna, sparkade på och det finns ingen mening i att lägga ut filmer som skadar enskilda. Här är det fyllisen som skadas, det är inte okej, oavsett vad hon gjort.
Senast redigerad av IQ130 2015-09-27 kl. 08:13.
Citera
2015-09-27, 08:26
Medlem
felandeexistenss avatar
Citat:

Sant som det är sagt.

Ordningsvakten är en riktig liten fjant som intar offerskapet genom att filma.

Två idioter på samma plats är resultatet.
Citera
2015-09-27, 08:40
Medlem
Salama-Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underdawg
Vad snackar du om? Det är ju allmän plats, man får filma dolt så länge en av parterna vet om (dig själv).
Man kanske däremot skulle kunna argumentera för att publikationen på tuben räknas som förolämpning eller förtal men jag skulle inte tro det då det är kärringen som gör bort sig själv.

Att OV filmar tror jag ofta har att göra med just såna här situationer som vi ser, och då är det skönt att kunna visa att han skött sitt jobb på rätt, vilket han gjort, om det går till rättegång.

Dax att läsa: Kameraövervakningslag (2013:460)
Citera
2015-09-27, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Jag tycker allmänt att arbetsgivare inte har ett jota, att göra med vad folk gör och tycker på sin lediga tid.

vissa specialfall föreligger, men att förespråka någon slags djävla åsiktsdiktatur, som blivit allt mer populärt bland fascister, ger jag inte ett rött öre för.
Det handlar inte om åsiktsdiktatur utan snarare om att personalen representear socialtjänsten, även på sin fritid... Tycker du att en extremkommunist eller en medlem i al qaida/ISIS är lämplig att jobba som socialassistent eller polis? ...eller varför inte som förskolelärare åt dina barn?
Senast redigerad av Haschpundaren 2015-09-27 kl. 08:52.
Citera
2015-09-27, 08:47
Medlem
En annan dimension på det hela.

Hur hade ni resonerat om det var en vit socionom kille som betedde sig såhär mot en kvinnlig vakt? våld brukades mot ordningsvakten och då i form av ett knä mellan bena och ett finger i ögat enligt ordningsvaktens uppgifter i videon.

Ständigt verkar biologin komma i vägen för äkta jämställdhet och alltid finns det folk som försvarar kvinnor utan att förstå varför dom egentligen gör det. Det är tydligen okej för kvinnor att bete sig hur som helst bara för den drabbade är en man. Vänd på scenariot och se hur ni skulle resonera.

För övrigt så är jag extremt tveksam om videon ens skulle läggas upp och om man nu tar på sig att göra den handlingen borde man i alla fall blurra hennes ansikte.
Citera
2015-09-27, 08:52
Medlem
grimass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter

Jadu, här har de gått ut, tjejerna - åtminstone två (visst finns där en väninna i sällskapet?) för en helkväll. Gjort sig fina och kanske hoppats på bättre ragg?
Vad jag försöker föreställa mig därutöver: hon har dåligt ölsinne (för att uttrycka det milt) och börjar bära sig illa åt redan inne på lokal. Vi får säkert inte veta hur illa eller på vilket sätt (hon kan ju ha förolämpat servisen också? men det kommer inte rest. att berätta, av hänsyn till sitt eget rykte) bara att det är så till den milda grad att hon blir utkastad.
Och där står hon med väninnan ... som faktiskt kunde ha erbjudit sig att gå in och hämta telefonen - men det fick hon kanske inte? Det kunde ha räddat situationen. Där står alltså kompisen och väntar helt lojalt. Sedan vet vi inte vad som hände. Men de två, eller kanske ett helt litet gäng, måtte ju redan dagen efter ha varit väldigt medvetna om att det gick snett. "Damen" ifråga har nog haft skäl att vara lite byxis ett bra tag, men hon kan ha trott att hon i kraft av sin ställning skulle stå starkare än han gör. Ord-mot-ord och "det vet ju alla hur de här snubbarna är" skulle stödja henne.
Men förutom filmen så fanns där säkert gott om vittnen och hur ska nu väninnan ställa sig om hon blir kallad att vittna?
Jag undrar om det är sant att det blir en rättegång?
Jag bryr mig inte så mycket om damens identitet, än mindre ordningsvaktens, men jag är nyfiken på vad som sägs och görs under rättegången.
Jag känner starkt att hon väldigt gärna vill ha samlag. Hennes första kontaktförsök med vakten är nästan som misslyckade raggförsök. Jag gissar att detta händer ibland ungefär som när fulla gubbar försöker ragga på servitrisen. Hon uppfattar honom som oridderlig och tycker att han ignorerar hennes kvinnliga behag i en situation där han har "chansen" att ställa sig in hos henne.
Jag gissar att upptakten är att hon fått panik för att telefonen är borta och kanske anklagat folk till höger och vänster för att ha tagit den. Möjligen är kompisen utkörd i samma veva men sannolikare är kanske att det inte faller dom in att den andra tjejen kan gå in efter den. Alla ser det inte som en självklarhet att hjälpa varandra, det verkar från videon som att hon tycker att livet är någonslags pågående bytesaffär.
Jag tror (hoppas) att det inte blir rättegång mot henne i alla fall eftersom filmen tydligt visar att vakten provocerar kvinnan och det hörs att han står och skrattar direkt efter "våldet"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in