2015-09-26, 17:17
Medlem
Någon som har ett Linkedln-konto och kan kolla om det är den här kvinnan?

https://se.linkedin.com/pub/sophia-palm/b2/b64/195
Citera
2015-09-26, 17:18
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av little-dreams
Hej på dig klappmongon! Ja det är därför hennes mobiltelefon är kvar därinne i lokalen vad jag fattar det som och varför inte? Lite service kan man väl ge även som ov. Hade hon fått sin telefon som ber om ett flertal gånger hade hon väl antagligen gått sin väg.

Titta på filmen igen... Telefonen är FÖRSVUNNEN ingen vet vart den är och hon är full och dum och har blivit utkastad. Hennes vänner kan leta men ordningsvakten är tämligen upptagen MED HENNE!

Jävla luffare är du om du tror att han ska missköta sitt jobb för att hjälpa en uppkäftig häxa.
Citera
2015-09-26, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tanig
Sen när blev berusning en ursäkt för att betee sig som hitlers flickvän?

Det ses inte alls som någon ursäkt. Det beteende den där kvinnan visar upp är minst sagt mänskligt ovärdigt. Med reservation för att helhetsbilden faktiskt kan bli annorlunda när man har mera klart för sig vad som hänt innan och efter så skulle jag dock inte säga att jag ser något fel med vaktens agerande.

Den där kvinnan är nära nog ett skolboksexempel på när LOB/PL 13 skall användas faktiskt.

Sen skall man ju inte göra som vakten gjorde och lägga ut filmen på nätet på det där sättet, huruvida det var vakten själv som gjorde det heller inte kan jag inte se att det framkommit någon info ang dock.
Citera
2015-09-26, 17:20
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
Nu lär det ju vara så att det finns en FUP och filmen ingår i bevismaterialet som är offentligt, det är ju inte ens säkert att det är vakten som lagt ut filmen på youtube.

Det länkades för en enskild vakts sida och dök upp i mitt flöde via fler vakter som delat. Så jo, jag tror det. Ligger den i en del av en fup kanske det är Ok att dela - då den redan fanns tillgänglig?

Citat:
Länk till information om vakter och kameror som jag läst.

http://h24-files.s3.amazonaws.com/21345/626046-urzbe.pdf

Det verkar som om samhället inte riktigt hunnit med att ta några riktiga beslut angående vakter och kameror. Om man nu inte skulle tillåta vakter med kameror, kan man då förbjuda tex entrévärdar att ha det?

Mja, jag tror inte lagen kommer förbjuda varken o-vakter, poliser eller gemene man ("värdar") att bära kameror. Tvärtom kommer det ökas och bli mer sådant.

Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Vad är det som gjort kvinnan upprörd mot ordn.vakten?
Vad är bakgrunden till detta?

Utslängd för fylla.
Citera
2015-09-26, 17:23
Avslutad
Visst förtjänar hon att sparkas från sitt arbete. Osv. Men har lite svårt för "uthängningssamhället" och det verkar enbart handla om hämnd. Han lär ju redan ha alla uppgifter för att sätta dit henne, annars hade jag sett en poäng i det. Visst, det är väl underhållande att se folk flippa ur, men det är väl också det enda det ger.

Ska vakter filma all skit de är med om och hänga ut dessa? Eller enbart om idioten arbetar inom ett visst yrke? Nej det är inte synd om henne, hon får skylla sig själv och ta konsekvenserna. Jag tänker bara ett steg längre och ser tyvärr att uthängningssamhället gör mer skada än nytta. (Med undantag för när exempelvis polisen efterlyser brottslingar)
Senast redigerad av sjelvefan 2015-09-26 kl. 17:26.
Citera
2015-09-26, 17:24
Medlem
Citat:

Tveksamt.
Citera
2015-09-26, 17:24
Medlem
Citat:

Hon har även en Linedln-kontakt som heter Jessica

https://www.linkedin.com/pub/jessica-gustafsson/63/1bb/574?trk=pub-pbmap
Citera
2015-09-26, 17:25
Medlem
Nej han hänvisar henne till sina kollegor. Han kunde kontakta dem via deras interna kommunikation vilket jag antar de har och fråga dem så hade det löst sig.

Missköta? Så svårt är det inte att hjälpa henne. Även fastän hon är full och mycket odräglig är hon ändock en gäst som just antagligen bidragit med ett antal hundringar till krogens kassa.
Citera
2015-09-26, 17:26
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Ja, det är jag helt övertygad om.

Sänkt omdöme och dålig impulskontroll gör inte att man helt plötsligt blir en helt annan person.

Att alkoholpsykos förändrar personligheten tror jag däremot (empiriskt), men det var inte en psykos på filmen.

Näpp, inget (av alkohol utlöst) psykotiskt där inte, utan snarare att hon helt enkelt visar sin sanna sida när 'sanningsserumet' har druckits i tillräcklig mängd.

Hon failade hårt, och får stå sitt kast.
Citera
2015-09-26, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Så du tycker att en person som visar prov på klassförakt, rasism, våldsamt beteende samt svårigheter i att hantera alkohol, är lämplig att jobba som socialassistent?
.

Jag tycker allmänt att arbetsgivare inte har ett jota, att göra med vad folk gör och tycker på sin lediga tid.

vissa specialfall föreligger, men att förespråka någon slags djävla åsiktsdiktatur, som blivit allt mer populärt bland fascister, ger jag inte ett rött öre för.
Citera
2015-09-26, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Jag tycker allmänt att arbetsgivare inte har ett jota, att göra med vad folk gör och tycker på sin lediga tid.

vissa specialfall föreligger, men att förespråka någon slags djävla åsiktsdiktatur, som blivit allt mer populärt bland fascister, ger jag inte ett rött öre för.

Hon jobbar med svårt utsatta människor. Hon måste hamna inom psykiatrin ett tag själv, för i hennes tillstånd ska hon i dagsläget inte jobba med denna klientel. Uppenbarligen har hon gått in i väggen totalt.
Citera
2015-09-26, 17:34
Medlem
Vad har hänt innan varför filmar vakten och han beter sig otroligt provocerande och sen lägga ut filmen på nätet vilken nöt , kanske soctanten ska filma när vaktens mamma blir arg när hon inte får pengar av soc pga att hon supit upp allt och sen lägga ut filmen på nätet....... Vakten är helt olämplig för det jobbet vad filmar han nästa gg kanske någon som blivit ofrivilligt drogad eller någon som får en psykos ....
Senast redigerad av kalleanders 2015-09-26 kl. 17:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in