2015-09-26, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Lägg märke till att hon är väldigt noga med att inte svara på vilket socialkontor hon arbetar på trots att hon får frågan flera gånger, så hon har allt lite koll på vad hon säger.

Det är helt enkelt en väldigt bitter kvinna med mindervärdeskomplex.

Man kan vakna till lite under fyllan vilket hon gör när frågan om vilket socialkontor hon arbetar på upprepas. Hon vet om att hon passerat gränsen så backar lite men ilskan och alkoholen tar snart över igen. Otroligt pinsamt att se. "könsstympad Iranier"
Citera
2015-09-26, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Jag löser det här, jag är åklagare.

Hon vare sig raglar eller sluddrar.
Är hon nykter har jag helt fel, men, jag har rätt du har fel mvh Hans R.
Citera
2015-09-26, 21:27
Medlem
primu[s]®s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Vi vet inte om det är ordningsvakten som lagt ut filmen på Youtube. Han kanske lämnade sin utrustning när han lämnade jobbet. Kanske är det ordningsvaktens chef som lagt ut detta.

Som jag skrev tidigare så la OV in filmen ut detta på sin privata FB-sida. Vilket han sedan tog ner (kanske efter påtryckning av sin chef eller arbetsgivare?). En annan ordningsvakt(?) som heter "Jimmy" la sedan ut den på sin Youtube kanal som sedan blev privat. Det finns väl skäl att tro att denna "Jimmy" är denna vakt: https://twitter.com/SL_ORDNINGSVAKT som även har "Twittrat" om händelsen?

Dock så spekulerar jag vilt här efter några öl.
Citera
2015-09-26, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storm72
Är det inte vakten själv som filmar? Hur jävla dum får man vara om inte är "tålmodig och professionell" då, jisses
Vakten hade väl ett val om han skulle publicera filmen?
Citera
2015-09-26, 21:33
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=mkWfnRcWUHk&app=desktop

Wow, detta var ett helt fantastiskt klipp! Bland det mest bisarra jag sett (eller snarare hört).

En socionom, som säger sig "prata med ensamkommande barn", men som samtidigt hatar väktare och - tydligen - negrer. Hon kallar alltså, bland mycket annat, väktaren för negerfitta och i slutet av klippet börjar hon även yra om att hans mamma skulle vara "en könsstympad jävla hora". Snacka om att göra bort sig så fullständigt!

Åh, jag skulle önska jag kunde vara där när hon under rättegången förhoppningsvis får lyssna på denna inspelning. Jag tror nog fröken socionom inte är så kaxig då!

För att sammanfattningsvis försöka uttrycka händelsen i dagens memetiska termer:
http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/305/885/408.jpg
Citera
2015-09-26, 21:43
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanig
kan ingen juridik, men moraliskt,,, självklart ska ingen behöva ta sån rasistisk smörja oavsett om den som vräker ur sig det är berusad eller inte. Och oavsett om man är vakt eller inte. Rasister hur berusade dom än är och hur mycket socialkärringar de än är så förtjänar de att hängas ut..

Ska inte spela roll om det är rasism eller ej. Ingen ska behöva ta sån skit från någon packad jävel egentligen. Människor är svin.

Citat:
Ursprungligen postat av wargod
Äsch hon beter sig bara som ett odrägligt fyllo. Bara för att hon säger neger en gång gör henne inte till rasist. Löjligt att ens påstå något sådant. När man är arg, frustrerad och full säger man ogenomtänkta saker.

Tycker att ordningsvakten betedde sig oprofessionellt begick tjänstefel och borde bli av med jobbet minst lika mycket. Han håller på och brottsprovocerar fyllot. Det är tjänstefel att brottsprovocera i Sverige. Har sett poliser som också verbalt muckar gräl, det är helt enkelt fel.

Om andra stycket; Skärp dig. Hur fan får du det till brottsprovokation.
Om jag ber dig hoppa från en bro - gör du det då?

Citat:
Är det inte vakten själv som filmar? Hur jävla dum får man vara om inte är "tålmodig och professionell" då, jisses

Fast i 9 fall av 10 så är vi tålmodiga och professionella. De enstaka fall som inte är det kan vi hitta på youtube.

Jag gör kanske .. 40? Olika typer av ingripanden varje krogpass. Ett 10-20-tal av dessa är faktiska avvisanden och värre (Avlägsnande, frihetsberövande) och när man tappar humöret spelar det ingen roll om man blir filmad eller ej.

Händer väldigt ofta att folk börjar filma för att provocera, och försöker folk provocera så agerar man tillslut. Skulle inte du trötta på att bli kallad för fitthål, rövhål, kukhål i en kvart?

Jag tycker han är extremt snäll - jag hade skickat iväg henne efter kanske 5 minuter. Direkt när hon börjat pilla och röra mig hade hon burit iväg. Kommer hon tillbaka blir det lob.
Alltså:

Avvisande
Avlägsnande
Omhändertagande

Kvinnan får sin chans men är för full och dum för att ta den.
Senast redigerad av NyttAnonymtKonto 2015-09-26 kl. 21:48.
Citera
2015-09-26, 21:44
Medlem
storm72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnarles
Vakten hade väl ett val om han skulle publicera filmen?

Va? De var inte ens poängen med vad jag skrev.

"Han filmar och beter sig självklar professionellt" <-- där är poängen
Citera
2015-09-26, 21:50
Medlem
JnDs avatar
Är det inte underligt att så många vänster folk kommer till räddning för detta fyllo? Ryktena börjar bli mer än rykten...
Citera
2015-09-26, 21:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tanig
Det som får mig att ticka är att hon är rasist och samtidigt står och vrålar om att hon är tjänsteman och arbetar med människor. Hur i helvete kan man ha en sån här rasist arbetandes på ett socialkontor?? Fullständig skandal
Ja jag säger heller inget annat än att hon är olämplig på ett socialkontor. Jag hoppas också att hon blir avskedad. Men hurvida det är rätt att hänga ut henne är en helt annan fråga.

Men ok, du ser det som motiverat om hon uttalar sig rasistiskt. Men det är väl precis lika olämpligt om hon använder sig av andra glåpord. Men av någon anledning verkar vissa reagera mer på rasism. En heelt annan sak om idoterna kommer med glåpord som "fitta, fula jävel, korkade idiot" osv.

Skulle de hänga ut folk varenda gång någon kommer med verbala glåpord skulle det finnas tusentals liknande klipp, jag anser fortfarande att det är en del av deras arbete att hantera idioter.
Citera
2015-09-26, 21:53
Medlem
Citat:

Jag fattar, men om han bara agerar korrekt för att det finns på film kunde han lika gärna slutat filma och spöat personen i fråga. Hans val att fortsätta filma och agera korrekt.
Citera
2015-09-26, 21:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
Ska inte spela roll om det är rasism eller ej. Ingen ska behöva ta sån skit från någon packad jävel egentligen. Människor är svin.

Om andra stycket; Skärp dig. Hur fan får du det till brottsprovokation.
Om jag ber dig hoppa från en bro - gör du det då?

Fast i 9 fall av 10 så är vi tålmodiga och professionella. De enstaka fall som inte är det kan vi hitta på youtube.

Jag gör kanske .. 40? Olika typer av ingripanden varje krogpass. Ett 10-20-tal av dessa är faktiska avvisanden och värre (Avlägsnande, frihetsberövande) och när man tappar humöret spelar det ingen roll om man blir filmad eller ej.

Händer väldigt ofta att folk börjar filma för att provocera, och försöker folk provocera så agerar man tillslut. Skulle inte du trötta på att bli kallad för fitthål, rövhål, kukhål i en kvart?

Jag tycker han är extremt snäll - jag hade skickat iväg henne efter kanske 5 minuter. Direkt när hon börjat pilla och röra mig hade hon burit iväg. Kommer hon tillbaka blir det lob.
Alltså:

Avvisande
Avlägsnande
Omhändertagande

Kvinnan får sin chans men är för full och dum för att ta den.

Exakt. Det var även så denne ordningsvakten bedömde situationen OCH utnyttjade den.
Sedan avslöjar du också hur ni ordningsvakter faktiskt kan bli provocerade och det trots ingen alkohol i blodet..........?
Ja, vad vi vet, i alla fall. Brukar ni förresten bli kollade innan ni hoppar på era pass om ni har olagliga substanser och/ eller annat i ert blodomlopp?
Och "tappar humöret"........ eh??
Citera
2015-09-26, 22:00
Medlem
Citat:

Vem citerar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in