2015-09-26, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttAnonymtKonto
Mja, rimliga gränser, pratar vi moraliska eller juridiska gränser då?

Fick ett par smällar i ansiktet av en kille en gång när jag jobba. Mitt "Förstärkta tjänsteskydd" gav killen ca 3000 i dagsböter. Skadestånd? Nej... vi förväntas tåla det.

kan ingen juridik, men moraliskt,,, självklart ska ingen behöva ta sån rasistisk smörja oavsett om den som vräker ur sig det är berusad eller inte. Och oavsett om man är vakt eller inte. Rasister hur berusade dom än är och hur mycket socialkärringar de än är så förtjänar de att hängas ut..
Citera
2015-09-26, 19:20
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanig
kan ingen juridik, men moraliskt,,, självklart ska ingen behöva ta sån rasistisk smörja oavsett om den som vräker ur sig det är berusad eller inte. Och oavsett om man är vakt eller inte. Rasister hur berusade dom än är och hur mycket socialkärringar de än är så förtjänar de att hängas ut..

Kan själv tycka att om man har den typen av tjänstemannayrke, så bör man kanske tänka sig för både en och två gånger över hur man uppför sig när man är ute på krogen och svinar. Att på ett så opassande sätt svänga sig med sin yrkestitel blandat med rasistiska okvädningsord mot OV, är troligen inget som linjerar väl med socialtjänstens värdegrund. Hade hon däremot hållit truten om vad hon gör på jobbet, hade denna diskussionen förmodligen inte funnits. Själv tycker jag att OV förhåll sig lugn och fin. Har själv sett precis motsatsen och den här killen gjorde inget fel.

Dessutom tycker jag att det framgår i början av tråden, att det inte är OV som själv lagt ut filmen, utan någon annan tagit den från OV och publicerat den (eller om det stod på Youtube). Har mycket svårt att se att någon annan än soctanten åker på någon juridisk påföljd i detta. I den bästa av världar får hon sparken.

Det var åtminstone helt ok när SD-pojkarna bråkade med järnrör, så varför inte denna gång?! Båda är/var offentligt anställda, och då får man tänka på hur man uppför sig helt enkelt, även på fritiden.
Citera
2015-09-26, 19:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tanig
Fast var går gränsen? Resonerar du lika om någon inte säger något rasistiskt utan "bara" säger din "din fula jävla fitthora"? Självklart ska ingen behöva höra sådan skit, men om vakter ska hänga ut folk så fort de hör glåpord och tar hand om odrägliga fyllon så skulle det bli enormt många uthängningsfilmer...

Ska poliser och alla andra som i sitt yrke tar hand om idioter också filma och lägga ut det offentligt till "pöbeln"? Det är ju tyvärr en del i deras vardag, men som ändå ingår i deras yrke att hantera på bästa möjliga sätt. När man tänker efter är ju frågan om de i sitt yrke ens får hänga ut alla idioter som beteer sig illa hur som helst? Jag tycker då att det är rätt oproffsigt, hur mycket just denna idiotkvinna förtjänar det.
Citera
2015-09-26, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Fast var går gränsen? Resonerar du lika om någon inte säger något rasistiskt utan "bara" säger din "din fula jävla fitthora"? Självklart ska ingen behöva höra sådan skit, men om vakter ska hänga ut folk så fort de hör glåpord och tar hand om odrägliga fyllon så skulle det bli enormt många uthängningsfilmer...

Ska poliser och alla andra som i sitt yrke tar hand om idioter också filma och lägga ut det offentligt till "pöbeln"? Det är ju tyvärr en del i deras vardag, men som ändå ingår i deras yrke att hantera på bästa möjliga sätt. När man tänker efter är ju frågan om de i sitt yrke ens får hänga ut alla idioter som beteer sig illa hur som helst? Jag tycker då att det är rätt oproffsigt, hur mycket just denna idiotkvinna förtjänar det.

Nej poliser och OV skall inte lägga ut sådana saker som dom filmat.

Däremot är personer som beter sig på det där sättet sådana man definitivt skall använda sig utav PL 13/ LOB på.
Citera
2015-09-26, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan

Det som får mig att ticka är att hon är rasist och samtidigt står och vrålar om att hon är tjänsteman och arbetar med människor. Hur i helvete kan man ha en sån här rasist arbetandes på ett socialkontor?? Fullständig skandal
Citera
2015-09-26, 19:45
Medlem
Äsch hon beter sig bara som ett odrägligt fyllo. Bara för att hon säger neger en gång gör henne inte till rasist. Löjligt att ens påstå något sådant. När man är arg, frustrerad och full säger man ogenomtänkta saker.

Tycker att ordningsvakten betedde sig oprofessionellt begick tjänstefel och borde bli av med jobbet minst lika mycket. Han håller på och brottsprovocerar fyllot. Det är tjänstefel att brottsprovocera i Sverige. Har sett poliser som också verbalt muckar gräl, det är helt enkelt fel.
Citera
2015-09-26, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Tveksamt.

varför är det tveksamt? liknar rätt mkt på henne i filmen tycker jag.
Citera
2015-09-26, 19:57
Medlem
NygammalValss avatar
Fram med namnet nu då Flashback! Det är inte SP i alla fall.
Citera
2015-09-26, 19:59
Medlem
grimass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wargod
Äsch hon beter sig bara som ett odrägligt fyllo. Bara för att hon säger neger en gång gör henne inte till rasist. Löjligt att ens påstå något sådant. När man är arg, frustrerad och full säger man ogenomtänkta saker.

Tycker att ordningsvakten betedde sig oprofessionellt begick tjänstefel och borde bli av med jobbet minst lika mycket. Han håller på och brottsprovocerar fyllot. Det är tjänstefel att brottsprovocera i Sverige. Har sett poliser som också verbalt muckar gräl, det är helt enkelt fel.
Dom brottsprovocerar för att få skadestånd. När ja jobbade brukade dom andra skämta om vem som plockat ut mest pengar på VMT. OV drygar ut lönen på det sättet det kan bli ganska mycket pengar extra för att nån "slår" en på armen. Jag gissar att det värsta hon på filmen gjorde var att försöka sträcka sig efter handväskan men det kommer så klart låta annat i rättssalen.

Apologeterna får fan välja nu antingen är det han själv som lagt ut filmen eller också är det nån annan som lagt till texten också
Citera
2015-09-26, 20:01
Bannlyst
Citat:

Ok? Så hur skulle han ha betett sig för att inte ha provocerat henne menar du?

Nej i lagens och saklighetens mening så " brottsprovocerar " han inte.

Däremot är det fel att lägga ut filmen till allmän beskådan.
Citera
2015-09-26, 20:08
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Kan själv tycka att om man har den typen av tjänstemannayrke, så bör man kanske tänka sig för både en och två gånger över hur man uppför sig när man är ute på krogen och svinar. Att på ett så opassande sätt svänga sig med sin yrkestitel blandat med rasistiska okvädningsord mot OV, är troligen inget som linjerar väl med socialtjänstens värdegrund. Hade hon däremot hållit truten om vad hon gör på jobbet, hade denna diskussionen förmodligen inte funnits. Själv tycker jag att OV förhåll sig lugn och fin. Har själv sett precis motsatsen och den här killen gjorde inget fel.

Dessutom tycker jag att det framgår i början av tråden, att det inte är OV som själv lagt ut filmen, utan någon annan tagit den från OV och publicerat den (eller om det stod på Youtube). Har mycket svårt att se att någon annan än soctanten åker på någon juridisk påföljd i detta. I den bästa av världar får hon sparken.

Det var åtminstone helt ok när SD-pojkarna bråkade med järnrör, så varför inte denna gång?! Båda är/var offentligt anställda, och då får man tänka på hur man uppför sig helt enkelt, även på fritiden.

Håller med dig i det mesta,
MEN "SD-pojkarna", som du skriver, var absolut inte anställda. De var förtroendevalda!
Skillnaden är att en förtroendevald i princip aldrig kan få sparken.
Bortsett då från extrema fall inom regeringen där misstroendevotum kan ställas.
Inom exempelvis kommuner finns inte detta "vapen".
Detta innebär, i teorin, att ca. 99,9% av alla politiker kan bete sig exakt hur som helst utan att få sparken.
Å andra sidan saknar dessa också ett egentligt anställningsskydd.
För tjänstemän är det i princip helt tvärt om.
Citera
2015-09-26, 20:14
Medlem
Citat:

Bara för att hon säger neger en gång?? Har du överhuvudtaget sett klippet? Hon kallar vaktens mor för könstympad irans hora?? Vem i helvete tror hon att hon är? Får hon säga vad som helst bara för att hon sölat sig igenom en högskoleutbildning? Mina sympatier går för en gångs skull till vakten i sammanhanget, o det har nog aldrig hänt förr.. Men jag har full förståelse för att han filmar kärringen och lägger ut henne..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in