2015-09-26, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Hon raglar ju inte ens?
Hon är helt klart mer påverkad än normalsvenssons fredagsfylla. Googla på alkoholtolerans. Jag kan det här, jag är jurist. Mvh B.K
Citera
2015-09-26, 20:56
Medlem
Visst kan alkohol göra att man uppför sig illa, men det är ju inte så att man ändrar sina grundåsikter när man dricker. Är man rasist så blir man en högljudd rasist när man dricker. Är man antirasist blir man en högljudd antirasist när man dricker.. Alkohol kan ALDRIG vara ett försvar när folk begår övertramp mot andra människor. Speciellt inte vad gäller otroligt grova rasistiska påhopp som så vitt videon visar, inte vakten förtjänat..
Citera
2015-09-26, 20:57
Bannlyst
Snarare att grundåsikterna kommer ut ur garderoben.

Under nyktert tillstånd gör vi ju allt för att undanhålla eländet.
Det är en svaghet att vara socialt full, man är bra dum om man tror att det är skoj.
Senast redigerad av Sakrasonto 2015-09-26 kl. 20:59.
Citera
2015-09-26, 21:08
Medlem
Allvarligt? Ni socionompack sitter och diskuterar vaktens beteende? Han är ett föredöme och borde få medalj!!
Citera
2015-09-26, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Kan man anse att hon missbrukar sin ställning/missköter sitt jobb när hon uttalar sig på det sättet (hota med att vägra betala ut försörjningsstöd)?

Det är liksom inte lite tomma och stendumma hot. För det första ska vakten ha vuxna barn, de ska bo i samma stadsdel som socialsekreteraren arbetar och ansöka om försörjningsstöd. De ska få just henne som socialsekreterare av alla sjuttielva som jobbar just där. Sedan ska hon inte kunna skilja på sak och person. Hotet är så korkat så jag förstår inte hur en tjänsteman ens kan uttala dem.
Citera
2015-09-26, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanig
Visst kan alkohol göra att man uppför sig illa, men det är ju inte så att man ändrar sina grundåsikter när man dricker. Är man rasist så blir man en högljudd rasist när man dricker. Är man antirasist blir man en högljudd antirasist när man dricker.. Alkohol kan ALDRIG vara ett försvar när folk begår övertramp mot andra människor. Speciellt inte vad gäller otroligt grova rasistiska påhopp som så vitt videon visar, inte vakten förtjänat..
Vakten är mycket tålmodig och professionell.

Bra yrkesman från det man ser i klippet.

I hennes alkoholindränkta värld blir hon utsatt för något orättfärdigt och hon agerar som ett barn. Hon tar till de värsta åtgärder hon har till sitt förfogande. Helt förkastligt och enormt pinsamt för hennes del men kanske inte representativt för hennes grundläggande värderingar.
Citera
2015-09-26, 21:19
Medlem
Vi vet inte om det är ordningsvakten som lagt ut filmen på Youtube. Han kanske lämnade sin utrustning när han lämnade jobbet. Kanske är det ordningsvaktens chef som lagt ut detta.
Citera
2015-09-26, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Lägg märke till att hon är väldigt noga med att inte svara på vilket socialkontor hon arbetar på trots att hon får frågan flera gånger, så hon har allt lite koll på vad hon säger.

Det är helt enkelt en väldigt bitter kvinna med mindervärdeskomplex.

Jag får för mig att hon inte svarar av den anledningen att hon inte har någon anställning på något socialkontor. Utbildningen tror jag säkert hon har, men kanske inte en anställning.
Och till skillnad mot för dig så varför denna djupintervju var tjejen skulle vara anställd någonstans? Förstår inte du vilket maktmissbruk denne ov gör sig skyldig till?
Citera
2015-09-26, 21:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gnarles
Hon är helt klart mer påverkad än normalsvenssons fredagsfylla. Googla på alkoholtolerans. Jag kan det här, jag är jurist. Mvh B.K

Jag löser det här, jag är åklagare.

Hon vare sig raglar eller sluddrar.
Citera
2015-09-26, 21:23
Medlem
ozznujens avatar
Citat:

Fjant! Jag som är bonne kan lätt intyga att brudens beteende inte kan skyllas på för hög grad av fylla. 3 glas vin kanske. Hon borde absolut inte vara i den maktposition som hon befinner sig i. Hur fan kan man skryta av att vara socionom. Jävla pack.
Citera
2015-09-26, 21:23
Medlem
storm72s avatar
Citat:
Vakten är mycket tålmodig och professionell.

Bra yrkesman från det man ser i klippet.

I hennes alkoholindränkta värld blir hon utsatt för något orättfärdigt och hon agerar som ett barn. Hon tar till de värsta åtgärder hon har till sitt förfogande. Helt förkastligt och enormt pinsamt för hennes del men kanske inte representativt för hennes grundläggande värderingar.

Är det inte vakten själv som filmar? Hur jävla dum får man vara om inte är "tålmodig och professionell" då, jisses
Citera
2015-09-26, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Vi vet inte om det är ordningsvakten som lagt ut filmen på Youtube. Han kanske lämnade sin utrustning när han lämnade jobbet. Kanske är det ordningsvaktens chef som lagt ut detta.

Kan vara vem som helst som har lagt ut den. Behöver inte vara någon vakten känner överhuvud taget.

1.
Åtal är väckt i fallet & denna nedkortade 15min film är från en 35-38min lång orginal film.
Det betyder att denna film går att få ut av domstolen om man frågar efter den.

2.
När filmen väl en gång har kommit ut så laddas den ner & kan iomed det laddas upp igen av vem som helst. Jag har tex sparat ner filmen utan att känna varken vakten eller fyllkärringen som med verkar i den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in