2015-09-26, 20:15
Medlem
CarolSeavers avatar
Får inga videor att funka/komma fram!?
Citera
2015-09-26, 20:18
Medlem
primu[s]®s avatar
Men varför filmade vakten en aspackad kvinna som är byggd som en sparris? Var han rädd för fysiska represalier av henne? Att han håller på filmen i två månader, bemödar sig att texta filmen bevisar nog att det här var inte första gången vakten smygfilmade berusade gäster på Engelen. Eftersom filmen är klippt värre än vad Sigvard Marjasin skulle ha gjort så borde det finnas mer som han anser att det inte gagnar honom heller. Det ska bli intressant att läsa FU och hoppas att OV skickat den oredigerade filmen till polisen.

Jag tror jag sparade några skärmdumpar av vaktens Facebooksida där han delade filmen, han gjorde förvisso posten av filmen "publik" så att alla kunde se den, men jag vet inte om det är okej att lägga ut dom här? Även om vakten också borde tålas att läggas ut. (Visserligen så har en del av hans polare kommenterat filmen inklusive någon "Jimmy" som är misstänkt likt (till förnamn i alla fall) den person som la upp den första filmen på Youtube i tråden. (Jag ska kolla på jobbet på måndag).
Citera
2015-09-26, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Det får du nog fråga dem om först och främst, men att bli av med jobbet och uthängd som rasist i etablerad media är nog ett hinder så gott som något.

Att filma "brukarna" är dessutom synnerligen allvarligt. Det råder sekretess i dessa ärenden. Du har samma problematik inom Migrationsverket, förvaltningsdomstolarna osv osv.

En till socionom helt utan insikt i sitt fullkomligt vansinniga beteende.
Citera
2015-09-26, 20:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Får inga videor att funka/komma fram!?

Videon som gick till Youtube på första sidan har tydligen gjorts privat?
Citera
2015-09-26, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penna26
Gillar hur on säger "jag är socionom, 4 års högskola". Wha abo, som om det skulle inbära någon immunitet à la diplomater, för att man är socionom. Fyfan vilken pinsam tjej asså, hoppas alla i hennes närhet får se detta klipp och att hon blir av med jobbet.

Hon ska bli av med jobbet ASAP. Att hennes kollegor sitter här och försvarar hennes rasism, våld, olämplighet för det yrke hon har, bekräftar bara att socionomer är olämpliga att handha de ärenden de har. De har inte kompetensen för det.
Citera
2015-09-26, 20:34
Medlem
https://m.youtube.com/watch?v=mkWfnRcWUHk
Citera
2015-09-26, 20:47
Medlem
Hon visar upp ett avskyvärt beteende. Hon är också så berusad att det är troligt att hon har minnesluckor från kvällen.

Alla som inte har gjort bort sig efter för mycket sprit, please stand up.

Jag har förståelse för båda inblandade. Hade jag varit OV skulle jag nog varit mer hårdhänt. Hon vill verkligen skada/nedvärdera och håna vakten.

Alkohol är rätt lurigt. Bara för att hon var full innebär inte att hon uttryckte det hon verkligen tycker.

Men, avskyvärt fyllebeteende. Hon förtjänar dock inte att avrättas för detta.
Citera
2015-09-26, 20:47
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Håller med dig i det mesta,
MEN "SD-pojkarna", som du skriver, var absolut inte anställda. De var förtroendevalda!
Skillnaden är att en förtroendevald i princip aldrig kan få sparken.
Bortsett då från extrema fall inom regeringen där misstroendevotum kan ställas.
Inom exempelvis kommuner finns inte detta "vapen".
Detta innebär, i teorin, att ca. 99,9% av alla politiker kan bete sig exakt hur som helst utan att få sparken.
Å andra sidan saknar dessa också ett egentligt anställningsskydd.
För tjänstemän är det i princip helt tvärt om.

Så är det säkert principiellt, men jag tror du förstår vad jag menar med mitt resonemang om offentliganställda. Det hade t ex varit lika illa om det var en lärare, sjukvårdspersonal eller någon annan samhällstjänare som betedde sig likt socialassistenten i youtubeklippet.

Erik Almqvist t ex förlorade sitt fina uppdrag och åkte ut ur partiet på "frivilliga grunder". Detta i direkt följd av ett publicerat videoklipp och Kent Ekeroth har väl svenskt rekord i att "bli utkastad från krogen och få det dokumenterat i skvallerpressen" vid det här laget.

Vad jag vet är det bara i Sverige man anför berusning som förmildrande omständighet, när någon burit sig illa åt och det blir offentligt. I många sydligare länder skulle man nog snarare dömas hårdare, om man försökte undgå ansvar genom att skylla sitt dåliga uppförande på att man var full.

Skall fortsätta följa den här diskussionen med spänning.
Citera
2015-09-26, 20:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gnarles
Hon visar upp ett avskyvärt beteende. Hon är också så berusad att det är troligt att hon har minnesluckor från kvällen.

Alla som inte har gjort bort sig efter för mycket sprit, please stand up.

Jag har förståelse för båda inblandade. Hade jag varit OV skulle jag nog varit mer hårdhänt. Hon vill verkligen skada/nedvärdera och håna vakten.

Alkohol är rätt lurigt. Bara för att hon var full innebär inte att hon uttryckte det hon verkligen tycker.

Hon raglar ju inte ens?
Citera
2015-09-26, 20:51
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9ekompaniet
fram med video eller stäng tråden.

Videon är postad flera gånger vid det här laget, men här kommer den igen.

https://www.youtube.com/watch?v=mkWfnRcWUHk
Citera
2015-09-26, 20:52
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9ekompaniet
fram med video eller stäng tråden.

Läs tråden, eller hoppa av...

https://www.youtube.com/watch?v=mkWfnRcWUHk&app=desktop
Citera
2015-09-26, 20:53
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnarles

Lägg märke till att hon är väldigt noga med att inte svara på vilket socialkontor hon arbetar på trots att hon får frågan flera gånger, så hon har allt lite koll på vad hon säger.

Det är helt enkelt en väldigt bitter kvinna med mindervärdeskomplex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in