2015-09-20, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Ren o skär njutning att se Peking idag. Hoppas Elfsborg tappar poäng imorgon mot ÖSK. Då lär väl segraren av allsvenskan finnas i någon av topp 3 lagen då Elfsborg nog hamnar lite för långt efter.
Om Elfsborg tappar någon poäng imorgon, så känns kvalplatsen väldigt öppen. Vilka har tuffast schema kvar av Örebro, Falken, Kalmar och Bajen? Jag hoppas på att gräsplanerna klarar sig.
Citera
2015-09-20, 20:31
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Fan vad bra Carvalho var idag. Urstark, stenhård, snabb och följsam. Inte många som hänger med Sam i långa löpdueller. Kröner sin insats med ett mål också. Högsta betyg. Sicket fynd.

Ja han var fenomenal idag. Stor som ett hus men ändå så snabb och säker. Dessutom skön personlighet. Sjukt nöjd med den värvningen

En annan jag vill hylla idag är Brorsson. Riktigt stabil insats.
Citera
2015-09-20, 20:35
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Ja han var fenomenal idag. Stor som ett hus men ändå så snabb och säker. Dessutom skön personlighet. Sjukt nöjd med den värvningen

En annan jag vill hylla idag är Brorsson. Riktigt stabil insats.
Vad har man för deal med Carvalho?

Ja, Brorsson var oskönt stabil också.. Man hade ju hoppats på att det skulle bli lite skakigt när Bengtsson gick sönder men det var hur säkert som helst.
Citera
2015-09-20, 20:35
Medlem
nomadics avatar
Ruskigt viktig match mot Ellos imorgon. Tyvärr är Moberg fortsatt borta efter smällen senast vilket innebär att Eidur-Wiktorsson bildar mittlås. Vi kommer med andra ord inte hålla nollan vilket kräver att vi måste fortsätta få till anfallsspelet som vi lyckats ganska bra med på sistone.

Vid en eventuell seger skulle vi alltså rycka ifrån nedflyttningsplatserna med sju pinnar och samtidigt bara ligga en pinne bakom KFF och Bajen. Idag lät förövrigt Nanne lite mer nyanserad kring frågorna om strecken till skillnad från förra veckan när han fnysande konstaterade att Bajen minsann inte var indragna i någon bottenstrid.
Citera
2015-09-20, 20:37
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Vad har man för deal med Carvalho?

Ja, Brorsson var oskönt stabil också.. Man hade ju hoppats på att det skulle bli lite skakigt när Bengtsson gick sönder men det var hur säkert som helst.

Malmö äger honom till hundra procent.
Citera
2015-09-20, 20:37
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Om Elfsborg tappar någon poäng imorgon, så känns kvalplatsen väldigt öppen. Vilka har tuffast schema kvar av Örebro, Falken, Kalmar och Bajen? Jag hoppas på att gräsplanerna klarar sig.

Har inte en aning om hur deras spelschema ser ut. Själv hoppas jag Falkenberg får kvala då de andra är bättre publiklag.
Citera
2015-09-20, 20:39
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det visste jag. Tänkte mer på kontraktslängd.
Citera
2015-09-20, 20:40
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Rätt kort kontrakt dock, bara 2,5 år från i somras. Har ju den rätt lömske Terje Liveröd som agent. Han vet hur en slipsten ska dras.
Citera
2015-09-20, 20:48
Moderator
vfs avatar
Satt och tittade om Nanne hade gummistövlar på sig innan Blåvitt gjorde 1-0, det hade han inte vad jag såg. Rättvis seger iaf.
Citera
2015-09-20, 21:21
Medlem
simonvps avatar
Bara att gratulera flashback och hela fotbollssverige. Ingen i media kommer "gulla" med oss längre efter idag (vet inte om man gjorde det innan) och ni kommer förmodligen inte se oss i den här serien nästa säsong heller, för vi kommer få svårt att hålla oss kvar. JohnnyGenzale, du måste vara fullständigt jävla överlycklig i detta nu, det här måste ju till och med vara ännu bättre än att Gbg vann för dig?

Visst, klart man inte ska kräva att vi tar poäng borta mot seriens bästa lag, inte som nykomling efter fem år som mittenlag i Superettan. Men att vi går in med en så här defensiv taktik, och ser så här vilsna och uppgivna ut i första halvleken, det bådar ju RIKTIGT JÄVLA illa för fortsättningen. Nanne coachar helt jävla fel den här matchen. Vi gör ett försök till att parkera bussen framför målet, men bussen består av ett jävla hål i mitten vid namn Philip Haglund som ligger fel och slår bort passningar stup i kvarten. Om vi ändå ska parkera bussen, varför i ALLSIN dar startar vi med två anfallare, när den ena av dem (Orlov) inte vet hur man håller fast bollen, medan den andre (Hallenius) helt saknar självförtroende. Slutforceringen var så vämjelig och eländig att jag knappt kunde se på.

Kan inte för något på denna jord se vem eller vad det är som gör att vi kommer undan kvalet, för det är totalt jävla nattsvart just nu. Anfallet är iskallt, Kennedy är helt ur slag, mittfältet är ihåligt som en schweizerost och försvaret ser osammanhängande ut återigen. Birkir och Ögat kan inte själva hålla oss kvar. Rädd för att Nanne har tappat det också, coachningen idag var under precis all kritik.
Citera
2015-09-20, 21:36
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jämfört med Falkenberg är i alla fall vårt schema lättare. Elfsborg imorgon är givetvis viktig men ingenting vi står och faller på. Nyckelmatcherna är Falkenberg hemma, Kalmar hemma och Åtvid borta. Minst sju poäng måste tas i dessa matcher. Plockar vi några pinnar till i de övriga matcherna borde vi klara oss undan kval. Känner mig optimistisk inför morgondagen. Historiskt har vi haft väldigt lätt för Elfsborg hemma och laget är på gång. Moberg kommer saknas men Wiktorsson har växt ordentligt.
Citera
2015-09-20, 22:41
Medlem
Crookens avatar
Är Hammarbys så dålig med fötterna eller hade han bara riktigt stor otur idag?
Slog väl alla insparkar ut över linjen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in