2015-08-07, 10:13
Medlem
Tlagnojs avatar
Både Sauli och Pärtan är ju glaslirare. Hooiveld otur. Pereira såg jag inte.
Citera
2015-08-07, 19:42
Medlem
Idag hitta jag nåt positivt till MFFs jävla allsvenska säsong.

Troligen blir det inget nytt SMGULD,tråkigt nog.

Men,som alla vet kommer ett SMGULD kosta klubben mer än va et är värt,guldbonusar mm.(nrrköping kommer nog billigast undan)

Så,iochmed att både IFK FISK,SOLNATATTARNA,SAMT PLASTET visade sitt rätta jag,och inte kunde ta sig till europa och få in lite ekonomiska resurser,som vackra MFF,kommer görA,50mille garanterat,så kan jag acceptera ett semifiasko av MFF denna säsong.
Citera
2015-08-07, 19:45
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCrimeSmurfs

Men,som alla vet kommer ett SMGULD kosta klubben mer än va et är värt,guldbonusar mm.(nrrköping kommer nog billigast undan)

Så,iochmed att både IFK FISK,SOLNATATTARNA,SAMT PLASTET visade sitt rätta jag,och inte kunde ta sig till europa och få in lite ekonomiska resurser,som vackra MFF,kommer görA,50mille garanterat,så kan jag acceptera ett semifiasko av MFF denna säsong.
Skål.
Citera
2015-08-07, 19:45
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCrimeSmurfs

Ett semifiasko skulle vara att ändå ta en Europaplats. Det är inte ens säkert vi gör det och det skulle vara ett superfiasko.
Citera
2015-08-07, 20:31
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ett semifiasko skulle vara att ändå ta en Europaplats. Det är inte ens säkert vi gör det och det skulle vara ett superfiasko.

Citat:
1 IFK Göteborg 18 11 5 2 29-10 38
2 Djurgården 18 10 6 2 30-16 36
3 IFK Norrköpin 18 10 5 3 29-19 35
4 Elfsborg 17 10 4 3 33-20 34
5 AIK 18 9 6 3 35-24 33
6 Malmö FF 18 8 7 3 35-24 31

Så här ser det ut med 12 omg. kvar. Av de sex i topp är vi de som spelat flest oavgjorda, det kan fälla avgörandet i slutändan.

Jag tror fortfarande att MFF blir svenska mästare och jag tror att CL/EL äventyret blir det som avgör.
Framgång föder framgång är vad jag hoppas på.
Citera
2015-08-07, 20:57
Medlem
trattfans avatar
Finns inte en chans att MFF vinner SM-guld. Man såg de redan förra året hur dåligt deras spel blev på hösten och tack vare resterande topplags lama höst så lyckades ändå MFF knipa guldet.

Iår ligger man för långt bak. Man ledde ju förra året när CL-matcherna började.
Citera
2015-08-07, 21:04
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Finns inte en chans att MFF vinner SM-guld. Man såg de redan förra året hur dåligt deras spel blev på hösten och tack vare resterande topplags lama höst så lyckades ändå MFF knipa guldet.

Vi spelade ju superbra fram till guldet var klart. Matcherna efteråt när vi började slappna var sådär. Vi har varit ett bra höstlag sedan vi flyttade till Swedbank.

Den tuffa matchningen oroar mig inte så. Vi klarade ju det riktigt bra under juli och augusti förra året med mycket matcher.Vi brukar däremot underprestera efter uppehåll. Däremot är för vi långt efter nu så något guld blir det inte för det.
Senast redigerad av mishima 2015-08-07 kl. 21:15.
Citera
2015-08-07, 21:06
Medlem
Citat:

inte för jag tror att malmö har mer än någon enstaka procents chans att vinna i år, men det är väl klart att dom inte fokuserade så mycket på allsvenskan när dom har CL slutspel och guldet redan är klart i praktiken? de ledde ju med typ 10p med fem matcher kvar, klart som fan fokus ligger på CL-matcherna då, inte att vinna emot åtvidaberg.
Citera
2015-08-07, 21:09
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Så här ser det ut med 12 omg. kvar. Av de sex i topp är vi de som spelat flest oavgjorda, det kan fälla avgörandet i slutändan.

Jag tror fortfarande att MFF blir svenska mästare och jag tror att CL/EL äventyret blir det som avgör.
Framgång föder framgång är vad jag hoppas på.
Ödesmatch mot Göteborg på söndag, vid vinst är det inte helt omöjligt men förlust och då är man 10 poäng efter och har 5 lag att passera. Det klarar ni inte.

Skulle AIK torska derbyt förlorar är vi i nästan samma sits. Ett riktigt ångestderby nu när DIF oväntat nog är med i toppstriden.. Ska bli intressant å se hur Alm ställer upp backlinjen.. De bästa kanske vore om Hooiveld är tillbaka och kan gå in i mitten, flytta ut Nisse på vänsterkanten. Övriga platser ser jag helst Sonko & Hauksson.

Den riktiga ångesten har inte kickat igång nu, men var så säkra på att den kommer..
EDIT:
Citat:
@Nesh7NeboAIK 9 minför 9 minuter sedan
Lång flygresa hem och träning direkt. Av de skadade mittbackarna körde en fullt!
Antagligen Hooiveld.
Citera
2015-08-07, 21:20
Medlem
Citat:

Från omgång 16 till och med 27 (när guldet säkrades) vann vi sju matcher, spelade lika i fyra och förlorade en. Det är ett poängsnitt på 2,27. I min värld är det inte särskilt uselt.
Citera
2015-08-07, 21:32
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Från omgång 16 till och med 27 (när guldet säkrades) vann vi sju matcher, spelade lika i fyra och förlorade en. Det är ett poängsnitt på 2,27. I min värld är det inte särskilt uselt.

Jag kommer ihåg 2011 då vi spelade Europa League-gruppspel samtidigt. Då avslutade vi med att vinna de fem sista matcherna i serien.
Citera
2015-08-07, 22:47
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan

Åhfan, skyller på att minnet blir dåligt efter någon öl.

My bad!!
Vettefan vart mitt huvud letade upp det minnet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in