Citat:
Ursprungligen postat av
LeBronThurman
"Men snälla någon" hur fan står det till med läsförståelsen? Läs gärna om inlägg flera gånger vid behov.
Jag har ingen avvikande åsikt betr. "legitimitet"!
Om legitima skäl föreligger är dock ännu ej rättsligt prövat.
Jag förstår att du INTE FÖRSTÅR varför "det blir sånt hallå" om sånt som potentiellt kan leda till fällande domar och skadestånd.
Ditt snack om att "skolka från jobbet" är gripet ur luften och saknar f.n. faktagrund.
Precis som du så saknar jag fakta om huruvida han ljuger eller inte, men jag förutsätter att man är oskyldig tills dess att motsatsen har bevisats.
Oavsett vilket, så har han i alla fall på ett förtjänstfullt sätt dokumenterat övergreppen emot busschauffören. Det ger iaf jag honom "cred" för!
Skolka skrev jag därför att ifall man inte är sjukskriven - men ändå borta från jobbet - då handlar det ju om att skolka.
Trots att du skriver det så tydligt har jag ändå lite svårt att förstå att en möjlig förklaring skulle kunna vara att Abdi själv har exempelvis "förtydligat" datumen i sjukintyget.
För det första är man ju helt dum i huvudet OM man själv går och "förtydligar" något i ett sjukintyg.
För det andra skulle det ju ändå vara två sekunders jobb att ta reda på ifall datumen i sjukintyget stämmer med datumen i hans läkarjournal.
Det behövs ingen "rättslig prövning" för det.
Sen att han enligt dig ska få cred för filmen är en helt annan femma.
.