2015-09-17, 14:46
Medlem
När restauranger och slottsägare är med måste det väl helt enkelt röra sig om det kommersiella? De vill göra reklam för stället och hoppas på fler besökare?
Citera
2015-09-17, 15:46
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
När restauranger och slottsägare är med måste det väl helt enkelt röra sig om det kommersiella? De vill göra reklam för stället och hoppas på fler besökare?
Det är väl ändå ganska långsökt, hur många kommer ens ihåg namnet på platsen efter prpgrammets slut, tror du?
Citera
2015-09-18, 02:39
Medlem
foofles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det är väl ändå ganska långsökt, hur många kommer ens ihåg namnet på platsen efter prpgrammets slut, tror du?
Jag tycker inte alls att det låter långsökt.
Rykten om "spöken" gynnar snarare pubar och liknande.
Citera
2015-09-18, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foofle
Jag tycker inte alls att det låter långsökt.
Rykten om "spöken" gynnar snarare pubar och liknande.

Toppen att du tycker det. Vi är ett gäng som planerar åka runt till olika pubar och restauranger som varit med i Det okända, men vi minns bara att det varit med en del men inte vad dom heter eller vart dom ligger. Du kanske kan hjälpa oss där? För tyvärr så har det blivit så att så fort vi stängt av TVn eller swishat över till en annan kanal så har vi glömt namn och ort, kommer bara ihåg vad som hänt
Citera
2015-09-18, 12:40
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Toppen att du tycker det. Vi är ett gäng som planerar åka runt till olika pubar och restauranger som varit med i Det okända, men vi minns bara att det varit med en del men inte vad dom heter eller vart dom ligger. Du kanske kan hjälpa oss där? För tyvärr så har det blivit så att så fort vi stängt av TVn eller swishat över till en annan kanal så har vi glömt namn och ort, kommer bara ihåg vad som hänt
Bara gå igenom textbeskrivningen för varje avsnitt så är du hemma.
Du har från 2007 och framåt här.
http://www.tv4play.se/program/det-ok%C3%A4nda

Skål på dig.
Citera
2015-09-21, 18:38
Medlem
enfindams avatar
Mediet Jörgen Gustafsson har en tuff uppgift framför sig när han besöker Veronica och Rickard Carlsson i Skutskär. Deras hem verkar vara hemsökt, de skräms av mystiska skepnader och känner beröring. Sjuan 21.00.
Senast redigerad av enfindam 2015-09-21 kl. 18:41.
Citera
2015-09-21, 22:36
Medlem
Givetvis drar han slutsatsen att det är värst på övervåningen då diverse grejer ligger på hög osv. Uppenbart att de inte brukar hålla till där.

Hur mkt man än skulle vilja att det fanns en gnutta äkthet i dessa mediums säger förnuftet nej. Jag är helt säker på att de kollar upp tidigare husägare och så. Vidare är det ständiga velandet med namn och årtal också lite skumt. Varför kan dom aldrig någonsin med bestämdhet säga ett exakt namn och årtal en aktuell ande gick bort?
Citera
2015-09-22, 12:47
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
Givetvis drar han slutsatsen att det är värst på övervåningen då diverse grejer ligger på hög osv. Uppenbart att de inte brukar hålla till där.

Hur mkt man än skulle vilja att det fanns en gnutta äkthet i dessa mediums säger förnuftet nej. Jag är helt säker på att de kollar upp tidigare husägare och så. Vidare är det ständiga velandet med namn och årtal också lite skumt. Varför kan dom aldrig någonsin med bestämdhet säga ett exakt namn och årtal en aktuell ande gick bort?
Jörgen bekräftade ju att paret hade mest problem på övervåningen. Han fick också en ganska klar bild av den avlidne mannen som huserade där och också ett namn på personen.
Citera
2015-09-22, 13:03
Medlem
Citat:
Jörgen bekräftade ju att paret hade mest problem på övervåningen. Han fick också en ganska klar bild av den avlidne mannen som huserade där och också ett namn på personen.

Sa han namnet på en gång, eller fiskade han....? Hade han kunnat få reda på namnet genom lite tidigare research?

Fanns det några tecken i övrigt, från t ex ägarna, att det var övervåningen som var problematisk?
Citera
2015-09-22, 13:08
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Sa han namnet på en gång, eller fiskade han....? Hade han kunnat få reda på namnet genom lite tidigare research?

Fanns det några tecken i övrigt, från t ex ägarna, att det var övervåningen som var problematisk?
Jag förstår vad du fiskar efter. Poängen med programmet är ju att mediet ska vara helt ovetande och inte få någon information i förväg. Det är ju bara vi tittare som får information om vad som har hänt innan mediet sätts i arbete.
Citera
2015-09-22, 14:07
Medlem
Citat:
Jag förstår vad du fiskar efter. Poängen med programmet är ju att mediet ska vara helt ovetande och inte få någon information i förväg. Det är ju bara vi tittare som får information om vad som har hänt innan mediet sätts i arbete.

Vad jag har fått berättat för mig, av en som varit med i programmet, så är mediet där vid första besöket. Via mikrofon har dom medhörning i vad som berättas, och därmed fallerar detta att de inte skulle ha fått någon info innan. Inspelningen tar lång tid och det är många omtagningar innan allt så att säga faller på plats. Att mediet är helt ovetande är nonsens
Citera
2015-09-22, 20:26
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Det är TV-underhållning inte peer-reviewad dokumentär de ägnar sig åt, "get real".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in