2015-09-14, 10:11
Medlem
Punklivs avatar
Fick lite skit i går när jag i affekt skrev att vi kommer spela i Superettan nästa år. "Du är för negativ så fort det blir lite motgång", hette det. Men i dagsläget så är ju chansen att vi ska behöva kvala faktiskt inte särskilt liten längre, vi är värdelösa framåt, och i ett kval skulle vi nog vika ner oss. Varför ska man blunda för ett sånt mardrömsscenario?

Kollar man på resterande matcher så är det väl bara ett möte där man känner att man kommer ta tre poäng, Halmstad borta sista omgången. Åtvid borta borde man också vinna över kanske, men de har ju ställt till det för några topplag på sin hemmaplan som de tydligen är starka på. Vad kan de då inte göra mot ett Bajen som inte kan göra mål?

Så här tippar jag resultaten i resterande omgångar:

Kryssen mot Gefle och Helsingborg kan lika gärna bli förluster, men lite optimistisk måste man vara... i alla fall så finns det en verklig chans att vi bara plockar sex poäng (som lika gärna kan bli fyra) nu mot slutet. Har inte kollat på bottenlagens spelscheman; men en kvalplats tycker jag inte låter som negativt tänkande. Och med tanke på att nästan alla våra spelare verkar lida av någon allvarlig störning när det kommer till självförtroendet (de ser verkligen deprimerade ut) så skulle de nog inte klara av den mentala pressen som det innebär.

Håller tummarna för att jag har fel.
Citera
2015-09-14, 10:50
Medlem
SkrXcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Fick lite skit i går när jag i affekt skrev att vi kommer spela i Superettan nästa år. "Du är för negativ så fort det blir lite motgång", hette det. Men i dagsläget så är ju chansen att vi ska behöva kvala faktiskt inte särskilt liten längre, vi är värdelösa framåt, och i ett kval skulle vi nog vika ner oss. Varför ska man blunda för ett sånt mardrömsscenario?

Kollar man på resterande matcher så är det väl bara ett möte där man känner att man kommer ta tre poäng, Halmstad borta sista omgången. Åtvid borta borde man också vinna över kanske, men de har ju ställt till det för några topplag på sin hemmaplan som de tydligen är starka på. Vad kan de då inte göra mot ett Bajen som inte kan göra mål?

Så här tippar jag resultaten i resterande omgångar:

Kryssen mot Gefle och Helsingborg kan lika gärna bli förluster, men lite optimistisk måste man vara... i alla fall så finns det en verklig chans att vi bara plockar sex poäng (som lika gärna kan bli fyra) nu mot slutet. Har inte kollat på bottenlagens spelscheman; men en kvalplats tycker jag inte låter som negativt tänkande. Och med tanke på att nästan alla våra spelare verkar lida av någon allvarlig störning när det kommer till självförtroendet (de ser verkligen deprimerade ut) så skulle de nog inte klara av den mentala pressen som det innebär.

Håller tummarna för att jag har fel.
Finns egentligen bara en sak som stödjer detta påstående. Målvakterna storspelar MOT JUST bajen, alltid!
Men egentligen ska ni ju inte åka ner. Ni spelar en modern fotboll och er fysträning är ju top de la creme i allsvenskan.

Med det sagt finns det för dåliga lag i allsvenskan för att bajen inte ska åka ur, tror ni klarar er.
Citera
2015-09-14, 11:25
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
"Var detta avgörandet för IFK Göteborg?"....Gisses...leder med två poäng, och en massa matcher kvar.

Bla. AIK, Djurgården och Elfsborg BORTA.

Förlorar Sillarna mot do, så är de verkligen borta. När är den matchen?
Citera
2015-09-14, 11:29
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrXc
Finns egentligen bara en sak som stödjer detta påstående. Målvakterna storspelar MOT JUST bajen, alltid!
Men egentligen ska ni ju inte åka ner. Ni spelar en modern fotboll och er fysträning är ju top de la creme i allsvenskan.

Med det sagt finns det för dåliga lag i allsvenskan för att bajen inte ska åka ur, tror ni klarar er.
Nåja...
Citat:
Ökar ni verkligen takten, ’Bajen’…?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/hammarby/article21095318.ab
Citera
2015-09-14, 11:39
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Nåja...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/hammarby/article21095318.ab
Gammal artikel, nu har man mäktat med att göra mål mot Falkenberg i slutkvarten.

Men det förvånar mig att Nanne som hade en sån tydlig plan av det han ville ha ut av spelarna blev tveksam och backade med den stenhårda träningen, han var väl villig att gå så långt å hävda att själva fysträningen skulle bli revolutionerande i svensk fotboll och att Bajens kännetecken skulle va högt tempo och mycket målchanser. Har hittills gått sisådär.

Men nu tror jag inte Bajen kommer hamna på kvalplats, en enda seger är vad som krävs för att öka avståndet markant till de sämre lagen. Åtvid & HBK känns som en klass för sig i botten, att Falkenberg, ÖSK och Kalmar samtliga ska ta sig förbi är osannolikt.
Citera
2015-09-14, 12:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Gammal artikel, nu har man mäktat med att göra mål mot Falkenberg i slutkvarten.

Men det förvånar mig att Nanne som hade en sån tydlig plan av det han ville ha ut av spelarna blev tveksam och backade med den stenhårda träningen, han var väl villig att gå så långt å hävda att själva fysträningen skulle bli revolutionerande i svensk fotboll och att Bajens kännetecken skulle va högt tempo och mycket målchanser. Har hittills gått sisådär.

Men nu tror jag inte Bajen kommer hamna på kvalplats, en enda seger är vad som krävs för att öka avståndet markant till de sämre lagen. Åtvid & HBK känns som en klass för sig i botten, att Falkenberg, ÖSK och Kalmar samtliga ska ta sig förbi är osannolikt.

Jag hoppas verkligen du har rätt, är själv riktigt orolig efter igår.
Citera
2015-09-14, 12:15
Medlem
Alltså 4,00 på Gefle hemma mot Djurgården..?!
Gefle har mött bra lag senaste tiden och fått lite däng - men visst kan dom resa sig ur askan och ta en trea hemma mot Djurgården?! Dom andra matcherna idag blir kryss, både Halmstad och Åtvid har fått med sig alldeles för lite poäng på sistone mot vad de förtjänat...
Senast redigerad av Fancy55 2015-09-14 kl. 12:17.
Citera
2015-09-14, 12:23
Medlem
Citat:
Räknar man med Bjärsmyr mot Hammarby?

Ja, han är nog med, hade det varit extremt krisläge(om vi inte haft Gurra), så hade han nog spelat redan igår.
Citera
2015-09-14, 12:40
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Han har ju snackat minst lika mycket om att detta varit det långsiktiga målet, och att vi kanske gick upp för tidigt (vilket jag misstänker också). Att folk påstår att Nanne och vi fans snackat om guld och toppstrid i år är ju ren och skär lögn, möjligen försökte media måla upp oss som en farlig nykomling, men vi har ju inte ens nästan varit inblandade i någon toppstrid i år.

Fascinerande att du ogillar Bajen så mycket, hur kommer det sig? Det var ju tusen år sen typ sen vi var i allsvenskan sist, så vi har väl inte direkt haft någon rivalitet med er på ett tag. Vad är det som skaver egentligen?

Stör mig bara på medias gullande med Bajen samt alla fans som är så jävla "sköna" och så mycket "bajen" man kan vara typ. Det äcklar mig lite. Men mot fotbollsklubben bajen har jag inget agg. Det går väl inte, fotboll är ju inget ni bryr er om, då blir det ju inte heller mycket rivalitet.

I övrigt förstår jag inte riktigt varför folk trodde mer om Bajen. Deras spelatrupp är inte direkt så jävla bra som folk verkar anse eller tro. Direkt medioker rätt igenom.
Var inte Philip Haglund en av allsvenskans bästa värvningar inför säsongen? Har han varit kanon eller?

Sen har väl Bajen typ allsvenskans sämsta anfallsuppsättning i Orlov, Söderqvist, Hallenius. Har de gjort 3 mål tillsammans?
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-09-14 kl. 13:30.
Citera
2015-09-14, 12:55
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Jag är mer inne på att man överskattade spelartruppen. Det har jag varit inne på länge. Det är ett lag bestående av medelmåttor och det är svårt att få de att överprestera.

Jag tror heller inte att de kommer att åka ned och jag tror nog att framtiden är positiv om man lägger korten rätt och har lite tålamod.
Citera
2015-09-14, 13:09
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag är mer inne på att man överskattade spelartruppen. Det har jag varit inne på länge. Det är ett lag bestående av medelmåttor och det är svårt att få de att överprestera.

Jag tror heller inte att de kommer att åka ned och jag tror nog att framtiden är positiv om man lägger korten rätt och har lite tålamod.
Vet inte om Nanne själv överskattat spelartruppen men det har definitivt många bajare gjort. Nanne har alltid lagt stor vikt vid snacket om tålamod och var själv tveksam till om Bajen inte gick upp för tidigt men tempot samt spelet dom visa upp i slutet av superettan fick honom att ändra uppfattning. Många supportrar å andra sidan har absolut överskattat spelare som Hallenius, Torsteinbö, Söderqvist mm, förstnämnda i synnerhet.
Citera
2015-09-14, 14:30
Medlem
Citat:
Vet inte om Nanne själv överskattat spelartruppen men det har definitivt många bajare gjort. Nanne har alltid lagt stor vikt vid snacket om tålamod och var själv tveksam till om Bajen inte gick upp för tidigt men tempot samt spelet dom visa upp i slutet av superettan fick honom att ändra uppfattning. Många supportrar å andra sidan har absolut överskattat spelare som Hallenius, Torsteinbö, Söderqvist mm, förstnämnda i synnerhet.

Håller inte med dig om Torsteinbö. Han visar god kvallite ibland till skillnad från de andra du nämnde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in