2015-09-13, 21:45
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Underbar trea i en match vi kom med ganska decimerat manskap och inte heller gör en speciellt bra match i. Men blytung seger samtidigt som MFF känns borta från guldet (allsvenskan dvs, CL är ju kvar.) och där Elfsborg tappar mark.

Gällande botten, kan Bajen kanske åka ur tro? De börjar närma sig botten rejält nu. Vore kul efter att allt snack Nanne tuggat på om gällande att vara ledande inom den svenska fotbollens utveckling och fysiskt tränade på ett helt nytt sätt.
Det vore fan spiken i kistan för den klubben som fotbollsklubb.

Han har ju snackat minst lika mycket om att detta varit det långsiktiga målet, och att vi kanske gick upp för tidigt (vilket jag misstänker också). Att folk påstår att Nanne och vi fans snackat om guld och toppstrid i år är ju ren och skär lögn, möjligen försökte media måla upp oss som en farlig nykomling, men vi har ju inte ens nästan varit inblandade i någon toppstrid i år.

Fascinerande att du ogillar Bajen så mycket, hur kommer det sig? Det var ju tusen år sen typ sen vi var i allsvenskan sist, så vi har väl inte direkt haft någon rivalitet med er på ett tag. Vad är det som skaver egentligen?
Citera
2015-09-13, 21:48
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Personligen tycker jag det känns som 2009 all over again, allt fokus på oss medan AIK gör en kanonhöst och kommer smygande i kulisserna (har fortfarande inte sett speciellt många experter som håller gnaget som troliga vinnare)
Citera
2015-09-13, 21:56
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Han har ju snackat minst lika mycket om att detta varit det långsiktiga målet, och att vi kanske gick upp för tidigt (vilket jag misstänker också). Att folk påstår att Nanne och vi fans snackat om guld och toppstrid i år är ju ren och skär lögn, möjligen försökte media måla upp oss som en farlig nykomling, men vi har ju inte ens nästan varit inblandade i någon toppstrid i år.
Är benägen att hålla med fast det var ett par skribenter som onekligen sväva iväg och trodde Bajen skulle vara i toppstriden. Än fler bajare som gav mothugg mot argumenten att Bajen inte skulle ha nånting där å göra men som ordagrant inte höll med den svävande parten. Tyst medhåll tolka jag det som.
Citera
2015-09-13, 22:10
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Håller ni MFFare med mig att Eikrem i inledningen utav säsongen verkade bra och Berget iskall?
Detta visade ju sig även i norska landslaget där Eikrem blev uttagen och spelade i juni, samtidigt som Berget var utanför truppen, för att nu i september istället lämna Eikrem utanför truppen och sätta in Berget i elvan.
Citera
2015-09-13, 22:50
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Är benägen att hålla med fast det var ett par skribenter som onekligen sväva iväg och trodde Bajen skulle vara i toppstriden. Än fler bajare som gav mothugg mot argumenten att Bajen inte skulle ha nånting där å göra men som ordagrant inte höll med den svävande parten. Tyst medhåll tolka jag det som.

Försiktig optimism och önsketänkande kanske. Laget kan ju lira boll liksom, men framåt är vi lika mentalt starka som random div. 3-gäng. Men visst, klart att man hoppades att det skulle fortsätta lika bra som det började, även om jag personligen hade sett det som en överprestation att komma i mitten typ. Vi hade dessutom en aning flyt inledningsvis, och det har ju minst sagt jämnat ut sig med tiden. Så elfteplatsen är nog rättvisande tyvärr, man kan inte ha sån här "otur" i 23 matcher i rad, utan då handlar det snarare om att man gör en jävla massa saker fel.
Citera
2015-09-13, 23:11
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Är du inte väl optimistisk nu? Avfärdar hemmamatcherna utan vidare med "dom vinner vi och sannolikt håller vi nollan också". Detta efter en vinst mot ett Helsingborg på dekis. Ska dock poängtera att era kvarvarande hemmatcher är enkla matcher på pappret (Hammarby, Gefle, Sundsvall,Kalmar)

Vi har inte släppt in ett mål på Gamla Ullevi i någon tävlingsmatch sedan den 17 maj (cupfinalen), så att vi skulle hålla nollan är väl inte allt för otroligt när det på pappret är enklare motstånd än vad vi haft hittills. Dessutom 13–0 på de tre senaste hemmamatcherna i Allsvenskan. Så uttalandet är väl inte så konstigt.

/feldgrau
Citera
2015-09-13, 23:15
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
De skulle ju vara stenhårt tränade för att springa åttor runt motståndarna, men det kommer säkert mot slutet av säsongen.

Det här undrar jag också? Dom hade ju värsta monstret till fystränare som hade fixat så hela laget skulle vara stålmän till hösten?

Fan lite nervöst inför morgondagen.. Idol-Kevin är tillbaks, och jag gillar han inte.
Citera
2015-09-13, 23:18
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det här undrar jag också? Dom hade ju värsta monstret till fystränare som hade fixat så hela laget skulle vara stålmän till hösten?

Jag tror att det beror på att fystränaren inte är från de brittiska öarna. Har hört att det är grunden till allt.

/feldgrau
Citera
2015-09-13, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, å andra sidan möts Halmstad och Falkenberg, vinst för Falkenberg och att Örebro skräller mot Elfsborg så är det två pinnar ner. Matchen mot Glenn känns för svår då det verkar ha ett helt lass med matjord i fickan.

Det sagt tycker jag vi är för bra, tycker vi var helt okej offensivt idag, skapade massor, bara de där j-a målen som saknas. Defensivt dåligt vid inläggssituationer. Kanske måste den briljante Birkir ta en mittbacksposition tills vi är på säker mark?

Nu är det väl ingen skräll om ÖSK slår Elfsborg hemma på Behrn!?
ÖSK har genom åren haft det väldigt lätt hemma mot Ellos och så sent som för ett år sedan så slog vi dem med 5-1 (detta trots att dom fortfarande jagade guldet, och ÖSK saknade 3 av sina viktigaste spelare). På de senaste 45 åren har man endast 2 torskar hemma mot Ellos. Tidigare i år fick vi med oss 2-2 på Borås arena, vilket var orättvist, ÖSK borde haft alla 3 poängen! Jag ser det faktiskt som större skräll om Elfsborg lyckas ta 3 poäng på Behrn arena, speciellt nu när ÖSK kommit igång. Elfsborg är ett lag som passar oss väldigt bra att möta.
Citera
2015-09-14, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rirobban
ÖSK har genom åren haft det väldigt lätt hemma mot Ellos och så sent som för ett år sedan så slog vi dem med 5-1 (detta trots att dom fortfarande jagade guldet, och ÖSK saknade 3 av sina viktigaste spelare). På de senaste 45 åren har man endast 2 torskar hemma mot Ellos. Tidigare i år fick vi med oss 2-2 på Borås arena, vilket var orättvist, ÖSK borde haft alla 3 poängen! Jag ser det faktiskt som större skräll om Elfsborg lyckas ta 3 poäng på Behrn arena, speciellt nu när ÖSK kommit igång. Elfsborg är ett lag som passar oss väldigt bra att möta.

Elfsborg vann på Berhn på 2009, 2011 och 2012. Örebrospöket var borta men börjar nu krypa fram igen efter förra årets förnedring samt cupsemin i våras.
Citera
2015-09-14, 00:33
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Vi har inte släppt in ett mål på Gamla Ullevi i någon tävlingsmatch sedan den 17 maj (cupfinalen), så att vi skulle hålla nollan är väl inte allt för otroligt när det på pappret är enklare motstånd än vad vi haft hittills. Dessutom 13–0 på de tre senaste hemmamatcherna i Allsvenskan. Så uttalandet är väl inte så konstigt.

/feldgrau
Kanske bara jag själv som börjat ta varenda match med en nypa ödmjukhet för motståndarnas kvalitéer och även om det är lag i nedre halvan är det ett bra betyg om man vinner och lyckas hålla nollan trots att man är en bra bit bättre på pappret. Förvisso var det innan Rogne blev skadad så vi får se hur hans frånvaro påverkar Göteborg på sikt. Räknar man med Bjärsmyr mot Hammarby?
Citera
2015-09-14, 07:31
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rirobban

Där fick jag lära mig något nytt, ja Örebro lär säkert klättra i tabellen, tack för infon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in