2015-01-30, 11:58
Medlem
Nallen21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Som jag skrev tidigare om matchen, kan ju inte finnas på kartan att Ålander går före Jocke Nilsson när Allsvenskan börjar.

Okej, har inte orkat läsa igenom alla nya inlägg. Håller med om att man bör satsa på "Jocke" före "Ålen" när allvaret drar igång. Gamla meriter göre sig icke alltid besvär.
Citera
2015-01-30, 11:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Med andra ord så tror du alltså att Hammarby kommer sluta före AIK med Bangura - Goitom - Bahoui på topp.

Bahoui kan försvinna, om inte nu, så till sommaren. Det är rent av troligt.
Bangura är långt ifrån en given succe med tanke på hans skrala facit de 3 (!) åren.
Goitom är väl den enda man kan räkna med håller hög kvalitet över hela nästa säsong.

Vad jag försöker påvisa här är att man kan se på det på olika sätt. Supportrar har en förmåga att överskatta sina egna spelare, och underskatta alla andras. Detta är ett tydligt exempel.

Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
När det gäller Kennedy så verkar det som att hälften av bajarna tror att han kommer dominera och andra halvan tror att han kommer vara bänkad, det blir minst sagt intressant att följa.

Då har du tolkat det fel.
Möjligtvis att hälften tror att han kommer dominera medans andra hälften tror att han "bara" är en viktigt kugge bland andra i startelvan. Väldigt få tvivlar på hans kvalitet, vågar jag säga.
Citera
2015-01-30, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nallen21
Det blev visst torsk med 2-4, efter att man först hämtat in 0-2. Och vilka jävla baklängesmål sedan! Ålander satte tonen direkt med sitt självmål:

https://www.youtube.com/watch?v=drCoeLo6vtQ

Ålander borde gå i pension. Jocke Nilsson före ålen alla dagar. Man blir deprimerad när man ser Ålander i Giffarnas försvar .
Citera
2015-01-30, 12:51
Medlem
jonte123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
skön lögn. minns att jag kollade upp just detta någon gång runt omgång 26-27 när nån bajare satt och hävdade samma sak. bajen och ljungskile hade vunnit lika många poäng på övertid (och 85+ min). skulle gissa på att ljungskile max gjorde det i en match till efter detta, då det var väldigt sent i säsongen och det inte återstod många matcher, så troligtvis plockade dom högst 3p fler än er på övertid
skön lögn.

Matchavgörande mål efter 80 min
LSK: 9 st
Hammarby: 3 st

På övertid
LSK: 4
Hammarby: 2

Anledningen till att folk tog upp detta var för att LSK i flertalet matcher i slutet av säsongen (när tabellen var mycket jämn) var utspelade av motståndarna bara för att i slutsekunden trycka in ett mål, bla i minut 95 och 96 där målet i den 96e minuten kom i en match där tillägget endast var på 4 minuter om jag inte missminner mig.

Känns dock rätt irrelevant då om man sett några matcher vet att LSK är ett klart sämre lag, ett lag som troligtvis är det lag som gör sig bäst i superettan, spelar en otroligt brunkig och cynisk fotboll.
Citera
2015-01-30, 12:53
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Bangura är långt ifrån en given succe med tanke på hans skrala facit de 3 (!) åren.
Goitom är väl den enda man kan räkna med håller hög kvalitet över hela nästa säsong.

Vad jag försöker påvisa här är att man kan se på det på olika sätt. Supportrar har en förmåga att överskatta sina egna spelare, och underskatta alla andras. Detta är ett tydligt exempel.

Då har du tolkat det fel.
Möjligtvis att hälften tror att han kommer dominera medans andra hälften tror att han "bara" är en viktigt kugge bland andra i startelvan. Väldigt få tvivlar på hans kvalitet, vågar jag säga.

Bangura har verkligen mycket att bevisa innan man ska betrakta honom som nån slags "stjärna". Inte ens vår samarbetsklubb Huddinge i division 1 var imponerade av honom när han tränade med dom under gångna säsongen.
Citera
2015-01-30, 13:08
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Öster hade ett betydligt svagare lag i allsvenskan än vad Bajen har nu. Det är bara kolla på CV när du jämför trupperna.

Om det visar sig att Johan Persson återigen inte funkar i allsvenskan så är det ingen ko på isen med tanke på att vi har flera alternativ till honom.

Om Pablo inte levererar så har vi Linus, Måns Söderkvist, Kennedy, Torsteinbö och Rennie som alla är mer eller mindre goda alternativ. Vi står inte och faller med Pablo heller.

Kennedy rapporteras (av Nanne) vara i betydligt bättre fysisk status i år än motsvarande tidpunkt förra året.

Hav förståelse för att jag tycker du verkar ha dålig koll på Bajen när du säger att "truppen är det största bekymret". Absolut inte. Det enda stora bekymret är Haglunds skada på en position (mittbackarna) som är ganska oprövad på allsvensk nivå.

Styrkan är Nanne, hela offensiven inklusive ytterbackarna, att vi är underskattatde och faktumet att vi likt Aik 2006 rider på en framgångsvåg. Vi har (tillskillnad Syrianska) dessutom bra ekonomi om det behöver stärkas upp någonstans. Vi har råd att förlora lite matcher här och där utan att det blir någon knirr i supporterled (hur är det för Aik på denna punkt...?)
Jag säger ju inte att Öster hade bättre trupp, bara de att Öster åkte ur trots sin starka sejour i superettan och nu kommer det fram en massa skribenter och målar upp medaljplatser för Hammarby trots sin relativt svaga trupp. Det är skillnad.
Senast redigerad av ZlatanMania 2015-01-30 kl. 13:10.
Citera
2015-01-30, 13:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jag säger ju inte att Öster hade bättre trupp, bara de att Öster åkte ur trots sin starka sejour i superettan och nu kommer det fram en massa skribenter och målar upp medaljplatser för Hammarby trots sin relativt svaga trupp. Det är skillnad.

Ja, du får tycka att Bajens trupp 2015 går att jämföra med Östers trupp 2013. Jag håller inte med. Vi får se de närmsta veckorna om någon kanske har mer rätt i frågan.
Citera
2015-01-30, 14:11
Medlem
Nallen21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giffare
Ålander borde gå i pension. Jocke Nilsson före ålen alla dagar. Man blir deprimerad när man ser Ålander i Giffarnas försvar .

Ja, inte minst när han inte hinner med och missbedömer bollar etc. Det känns lite hårt att skriva så här om en gammal trotjänare, men på gamla meriter kan man inte leva länge till. Hoppas att vi få se en sensationellt bra Nilsson i mittförsvaret när serien drar igång!
Citera
2015-01-30, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte123
skön lögn.

Matchavgörande mål efter 80 min
LSK: 9 st
Hammarby: 3 st

På övertid
LSK: 4
Hammarby: 2

Anledningen till att folk tog upp detta var för att LSK i flertalet matcher i slutet av säsongen (när tabellen var mycket jämn) var utspelade av motståndarna bara för att i slutsekunden trycka in ett mål, bla i minut 95 och 96 där målet i den 96e minuten kom i en match där tillägget endast var på 4 minuter om jag inte missminner mig.

Känns dock rätt irrelevant då om man sett några matcher vet att LSK är ett klart sämre lag, ett lag som troligtvis är det lag som gör sig bäst i superettan, spelar en otroligt brunkig och cynisk fotboll.

nigga pls, lögn? visa gärna exakt vad som är lögn av vad jag postade. allt jag skrev är sanning, till skillnad från din sörja där du hävdade att ljungskile "vann match efter match på övertid" när de över hela säsongen vann ynka två matcher på övertid, samma antal matcher som bajen. totalt sett hämtade ljungskile in 6p på övertid gentemot bajens 4p (som jag skrev i förra posten, jag räknade på detta i slutet av förra säsongen och det fanns möjligheter att någon enstaka match skett efter mina beräkningar där båda hade +4, vilket var just 2-1 målet emot husqvarna i 28e omgången)

men det är fint att du i sann bajenanda helt plötsligt hittar på lite egna subkategorier av statistik som helt plötsligt är vad som gäller istället. "matchavgörande mål efter 80e". vi pratar alltså 80e minuten, dryga kvarten från avblås? här trodde jag vi snackade vunna matcher på övertid. inte kvitteringar med kvarten inkl. övertid kvar att spela.

för övrigt gjorde bajen fyra "matchavgörande mål" efter 80e.
Senast redigerad av M.S 2015-01-30 kl. 17:25.
Citera
2015-01-30, 17:36
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nallen21
Ja, inte minst när han inte hinner med och missbedömer bollar etc. Det känns lite hårt att skriva så här om en gammal trotjänare, men på gamla meriter kan man inte leva länge till. Hoppas att vi få se en sensationellt bra Nilsson i mittförsvaret när serien drar igång!
Ja det är bara hoppas att Nilsson håller! Och att inte han eller Fjoluson blir skadade så vi får förlita oss på Ålander eller någon som inte är en mittback. Men visserligen, hade varit mer jobbigt om säg Eklund hade blivit skadad, fyfan. Skulle ju gärna se att vi tar in en anfallare till av någorlunda klass (bättre än Leo)
Citera
2015-01-30, 19:46
Avslutad
Citat:

Foto: BILDBYRÅN
Nabil Bahoui, 23, kan vara på väg bort från AIK.
Enligt uppgifter till Sportbladet är förhandlingarna med Real Sociedad långt gångna.

Lär ju ersättas men det uppstår en risk.
Citera
2015-01-30, 21:12
Bannlyst
Hur hade malmö fungerat i ett 4-3-3.
Jag minns när man provade 4-2-3-1 som slutade i ett totalt misslyckande...

Spelarna är för vana vid det jäkla 4-4-2...

Men iår, perfekt material för 4-3-3. Lewicki, adu, eikrem. de SKA spela alla tre.
Så köra på 3 mittfätlare, perfekt.

Wolff som en mer teknisk offensiv Modric
Adu som den komplette.. kroos kanske?
Lewicki som Xabi Alonso, perfekt balans på det centrala mittfältet om vi drar parallellen till real madrids fjolårslag

Sen får man använda sin ENDA VETTIGA striker, Markus Rosenberg.
Berget som ST, och mehmeti, nej de är inte toppklassen som får Malmö att promenera hem allsvenskan.
Däremot berget på kanten, Molins, Sana, där snackar vi klass.

Offensiva, GRYMMA ytterbackar i Yotun och Tinnerholm.

Nej, 4-3-3 är malmös formation.
Frågan är hur de fungerar i allsvenskan.
Visst kan man tänka "avancerat spelsystem, 5 manna mittfält, de kommer rulla ut alla".
Kanske, men det är svårt att sätta ett sådant spelsystem, sen kan man mycket väl bli straffade av de mer direkta lagen, och köra fast även offensivt när de parkerar bussen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in