2015-09-14, 14:32
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asiii
Håller inte med dig om Torsteinbö. Han visar god kvallite ibland till skillnad från de andra du nämnde.
Förväntningarna på honom var högre inför säsongen än att visa god kvalité ibland.
Citera
2015-09-14, 14:33
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Förväntningarna på honom var högre inför säsongen än att visa god kvalité ibland.

Lugna dig.. Snart kommer fysikfantomerna till sin rätt!
Citera
2015-09-14, 14:49
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Vet inte om Nanne själv överskattat spelartruppen men det har definitivt många bajare gjort. Nanne har alltid lagt stor vikt vid snacket om tålamod och var själv tveksam till om Bajen inte gick upp för tidigt men tempot samt spelet dom visa upp i slutet av superettan fick honom att ändra uppfattning. Många supportrar å andra sidan har absolut överskattat spelare som Hallenius, Torsteinbö, Söderqvist mm, förstnämnda i synnerhet.

Tror inte Nanne överskattade spelartruppen heller, det gjorde definitivt majoriteten av fansen. Tror inte derbyvinsten mot oss i cupen hjälpte heller.

Bajens spelatrupp är oerhört medioker på de flesta positioner och det är nog något Nanne vill åtgärda på sikt. Frågan är hur panikvärvningarna nu under sommaren påverkat ekonomin. Orlov har inte direkt sett stekhet ut trots målet nu senast. Khalili har väl inte rosat marknaden heller även om han nog kan prestera på sikt. Spelare som Hallenius, Söderqvist och Pinones-Arce håller inte i en allsvensk klubb, att ersätta dessa med bättre motsvarigheter är inte gratis.
Citera
2015-09-14, 15:01
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Vet inte om Nanne själv överskattat spelartruppen men det har definitivt många bajare gjort. Nanne har alltid lagt stor vikt vid snacket om tålamod och var själv tveksam till om Bajen inte gick upp för tidigt men tempot samt spelet dom visa upp i slutet av superettan fick honom att ändra uppfattning. Många supportrar å andra sidan har absolut överskattat spelare som Hallenius, Torsteinbö, Söderqvist mm, förstnämnda i synnerhet.

Många Bajare? Trots säkert hundra inlägg här där vi påpekat att vi inte har haft några jätteförväntningar så fortsätter ni sprida lögnen, ser få Bajare som haussat oss som något storlag i nuläget, vi har längre perspektiv.

Tippade oss tia och nu ligger vi elva. Visst hade vi större förhoppningar på målgörarna, Söderqvist gjorde ju 9 mål förra säsongen så det är klart att vi hoppades på mer än de två mål han gjort.

Jag tror ni förväxlar vår stolthet över nummer 12 med våra förväntningar på det sportsliga.

Hallenius har inte heller öst in mål och givetvis hoppades vi på mer från honom, dock är han förlåten då han räddade oss från konkurs för några år sedan.

Torsteinbø tycker jag visar att han är på väg tillbaka efter skadan, definitivt ingen överskattad spelare, snarare tror jag han kommer visa att han varit underskattad.

Jag är mer besviken på spelare som Haglund och en begynnande oro finns kring Magyar som varit klappusel.
Citera
2015-09-14, 15:04
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag är mer inne på att man överskattade spelartruppen. Det har jag varit inne på länge. Det är ett lag bestående av medelmåttor och det är svårt att få de att överprestera.
Njaa, nu ska vi inte ta i så vi alldeles skiter på oss. Jag håller med om att vi är totalt tandlösa offensivt men det finns en del kvalitet bakåt, Saevarsson och Kristinsson håller hög klass och ska spela EM för Island. Johan Persson och Erik Israelsson håller iaf allsvensk klass. Kennedy kan ju fortfarande glimra till.
Men sedan är det rätt så tomt ärligt talat. Vi behöver större kvalitet på kanterna och framåt. Och en bredare trupp. Men det är möjligt att det går, om vi hänger kvar.
Citera
2015-09-14, 15:12
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Lugna dig.. Snart kommer fysikfantomerna till sin rätt!
Inte utan en brittisk fystränare. Blir svårt om man inte har nån.
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Många Bajare? Trots säkert hundra inlägg här där vi påpekat att vi inte har haft några jätteförväntningar så fortsätter ni sprida lögnen, ser få Bajare som haussat oss som något storlag i nuläget, vi har längre perspektiv.

Tippade oss tia och nu ligger vi elva. Visst hade vi större förhoppningar på målgörarna, Söderqvist gjorde ju 9 mål förra säsongen så det är klart att vi hoppades på mer än de två mål han gjort.

Jag tror ni förväxlar vår stolthet över nummer 12 med våra förväntningar på det sportsliga.

Hallenius har inte heller öst in mål och givetvis hoppades vi på mer från honom, dock är han förlåten då han räddade oss från konkurs för några år sedan.

Torsteinbø tycker jag visar att han är på väg tillbaka efter skadan, definitivt ingen överskattad spelare, snarare tror jag han kommer visa att han varit underskattad.

Jag är mer besviken på spelare som Haglund och en begynnande oro finns kring Magyar som varit klappusel.
Jag snackar enbart om spelartruppen och inte tabellplacering, gällande spelarna står jag fast vid att många bajare trodde dom skulle va bättre än vad dom visat upp och gällande tabellplacering håller jag med dig, där är det vad jag läst enbart Julinho, JevlaTomteVerkstad och anteri17 som varit säkra på topp 5 (förstnämnde på topp 3). De flesta bajare har varit rimliga i förväntningar.

Sen är det inte rättvist att placera mig ett utdömande fack.
Citera
2015-09-14, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

fast det skrev han inte. han skrev att många bajare har överskattat spelare som sopan hallenius, inte att många bajare trodde ni skulle vara ett topplag.

edit: för sen
Citera
2015-09-14, 15:17
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Jag snackar enbart om spelartruppen och inte tabellplacering, gällande spelarna står jag fast vid att många bajare trodde dom skulle va bättre än vad dom visat upp och gällande tabellplacering håller jag med dig, där är det vad jag läst enbart Julinho, JevlaTomteVerkstad och anteri17 som varit säkra på topp 5 (förstnämnde på topp 3). De flesta bajare har varit rimliga i förväntningar.

Den fetmarkerade är ett ökänt troll.

Sedan tycker jag att du alltid (nästan iaf) försöker vara nyanserad och objektiv när du skriver om Bajen. Även bland gnagarna krävs en viss urskillning när det gäller vilka skribenter man ska ta på allvar...

Även jag tycker att Torsten varit en smula underskattad, speciellt ställde jag mig frågande till att Nanne placerade honom på bänken en längre tid, medan en halvfigur som Måns Söderqvist (vet att jag höjde honom som vårt bästa nyförvärv inför säsongen...) fått starta match efter match.
Citera
2015-09-14, 15:23
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
fast det skrev han inte. han skrev att många bajare har överskattat spelare som sopan hallenius, inte att många bajare trodde ni skulle vara ett topplag.
Njaa, det fanns nog fler än bajare som trodde mer om Hallenius...
Citera
2015-09-14, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Njaa, det fanns nog fler än bajare som trodde mer om Hallenius...

jaha, vilka då, sundsvall-trollet azdz? rent generellt har folk här inne inte trott mycket mer om hallenius senaste 3-4 åren än vad han presterat. ett drömmål från 2010 och konstanta bortförklaringar på att 'han har varit skadad, snart så jävlar!' är troligtvis inget man kan leva på för evigt enligt de allra flesta objektiva

edit: ändrade årtalen lite, var visst 2010 och inte 2009 han gjorde det.
Senast redigerad av M.S 2015-09-14 kl. 15:33.
Citera
2015-09-14, 15:30
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
jaha, vilka då, sundsvall-trollet azdz? rent generellt har folk här inne inte trott mycket mer om hallenius senaste 4-5 åren än vad han presterat. ett drömmål från förra årtiondet är inget man kan leva på för evigt.
hehe, joo, han bland annat. Nää, typ fotbollstyckare i media. Tror inte heller att han verkligen är så här dålig som han visar nu, mycket sitter nog i huvudet på pöjken. Men han blir nog aldrig nån Pippo Inzhagi heller.
Citera
2015-09-14, 15:35
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Inte utan en brittisk fystränare. Blir svårt om man inte har nån.Jag snackar enbart om spelartruppen och inte tabellplacering, gällande spelarna står jag fast vid att många bajare trodde dom skulle va bättre än vad dom visat upp och gällande tabellplacering håller jag med dig, där är det vad jag läst enbart Julinho, JevlaTomteVerkstad och anteri17 som varit säkra på topp 5 (förstnämnde på topp 3). De flesta bajare har varit rimliga i förväntningar.

Ja, jag vet inte om så många såg honom som en frälsare, givetvis hoppades vi på mer av våra anfallare, själv tror jag dock inte hela sanningen sitter i att det skulle vara så dålig kvalité, om man har en trupp som är god för en tiondeplats så gynnar det inte en hög målproduktion, det säger sig självt.

Sen märka upp en som höll på Sirius när vi spelade i superettan som supporter är lite magstarkt, ja jag vet att han bytte lag en stund, osäker på vilka han håller på nu.. Men många är det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in