Citat:
Ursprungligen postat av
nygard
Skämskudde på dig alltså
Rosenberg hoppar efter bollen. När man gör det kan man liksom inte ha armarna raklånga nedåt, om du trodde det. Gefle-spelaren missbedömer helt och borrar in skallen i hans armbåge istället. Har man som sagt någorlunda god syn så ska man kunna se det i klippet som länkats. Men nej, fortsätt böla ni.
Hur i helsike ska Geflespelaren se Rosenberg när han kommer bakifrån? Rosenberg hoppar in i duellen bakifrån med armbågen först.
Hade Rosenberg varit intresserad av att ta bollen hade han inte gått in med armen först för hade Geflespelaren missat bollen hade det varit hands.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kommunistfittan
Okej, så om jag fäller ut min arm 50 meter bort från en spelare och han bestämmer sig för att tjurrusa in med sitt huvud in i min arm, så är det mitt fel? För det är det som händer i situationen, Florén kommer in sent och hoppar in med sitt huvud mot Rosenbergs arm.
Ja för du har armen framför dig för att du vet att om spelaren bestämmer sig för att nicka bort bollen kommer kollisionen oundvikligen ske med din armbåge. Det är Rosenberg som är sen in i duellen. Titta på marken, inte spelarna, för att bedöma deras positioner. Rosenberg kommer från utanför straffområdet och bollen dimper ner någon meter in, Floren har många meter tillgodo.