2015-08-15, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Rosenberg har armbågen uppe i en position som inte armbågen ska vara i.

Pinsamt med alla malmöiter som försvarar Rosenbergs armbågsidioti gång på gång.

/feldgrau
Du medger alltså att det är Geflespelaren som hoppar in med sitt huvud mot hans arm? Och hur vill du att han skall ha armen, hålla upp den raklång eller något?

Pinsamt med alla göteborgare som kvider som småungar.
Citera
2015-08-15, 19:42
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Väldigt nöjd med 3 poäng mot Örebro men det var inte vackert men det behöver inte alltid vara vackert, så som matchen utvecklade sig hade jag varit nöjd med ett kryss. Ålander på mitten är så jäkla dåligt, faller ner och ska vara med i speluppbyggnaden, halkade runt och var sällan där han behövdes, blir bra att Gerson är tillbaka till nästa match, Fjoluson och Nilsson har skapat ett bra sammarbete och vinner det mesta i luftrummet.
Rajalakso var lika bedrövlig som vanligt... Känns som att vi ska lyckas hålla oss kvar utan att behöva kvala neråt men man ska inte ropa hej än, raset kommer väl snart och vi sitter där med 2 matcher kvar och behöver ta 4 poäng för att hålla oss kvar...
Citera
2015-08-15, 19:46
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Du medger alltså att det är Geflespelaren som hoppar in med sitt huvud mot hans arm? Och hur vill du att han skall ha armen, hålla upp den raklång eller något?

Geflespelaren försöker gå in i duell ja, och där har Rosenberg satt upp armbågen. Hur han ska armen? Inte i läge för att knocka Geflespelaren med armbågen i alla fall.

Naaaw. Synd om dig när det bara är ni som inte tycker att Rosenberg gör något fel.

/feldgrau
Citera
2015-08-15, 19:49
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:

Det ser även en blind. Man går inte in med armbågen först om man inte vill ge någon en kyss. Han håller sig inom spelets regler och det är det som är grejen. Nästa gång tvekar backen att gå upp i samma nickduell.

Man är fullständigt medveten om att man gör såhär när man sportar.
Citera
2015-08-15, 19:52
Medlem
nygards avatar
Citat:
Geflespelaren försöker gå in i duell ja, och där har Rosenberg satt upp armbågen. Hur han ska armen? Inte i läge för att knocka Geflespelaren med armbågen i alla fall.

Naaaw. Synd om dig när det bara är ni som inte tycker att Rosenberg gör något fel.

/feldgrau

Skämskudde på dig alltså

Rosenberg hoppar efter bollen. När man gör det kan man liksom inte ha armarna raklånga nedåt, om du trodde det. Gefle-spelaren missbedömer helt och borrar in skallen i hans armbåge istället. Har man som sagt någorlunda god syn så ska man kunna se det i klippet som länkats. Men nej, fortsätt böla ni.
Citera
2015-08-15, 19:56
Medlem
Citat:
Okej, så om jag fäller ut min arm 50 meter bort från en spelare och han bestämmer sig för att tjurrusa in med sitt huvud in i min arm, så är det mitt fel? För det är det som händer i situationen, Florén kommer in sent och hoppar in med sitt huvud mot Rosenbergs arm.
Citat:
Spara de där tårarna åt dig själv. Det är helt uppenbart att ert gnällande hör ihop med desperationen över vår form och hur vi med stormsteg närmar oss förstaplatsen.
Citera
2015-08-15, 19:59
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Skämskudde på dig alltså

Rosenberg hoppar efter bollen. När man gör det kan man liksom inte ha armarna raklånga nedåt, om du trodde det. Gefle-spelaren missbedömer helt och borrar in skallen i hans armbåge istället. Har man som sagt någorlunda god syn så ska man kunna se det i klippet som länkats. Men nej, fortsätt böla ni.

Hur i helsike ska Geflespelaren se Rosenberg när han kommer bakifrån? Rosenberg hoppar in i duellen bakifrån med armbågen först.

Hade Rosenberg varit intresserad av att ta bollen hade han inte gått in med armen först för hade Geflespelaren missat bollen hade det varit hands.

Citat:
Okej, så om jag fäller ut min arm 50 meter bort från en spelare och han bestämmer sig för att tjurrusa in med sitt huvud in i min arm, så är det mitt fel? För det är det som händer i situationen, Florén kommer in sent och hoppar in med sitt huvud mot Rosenbergs arm.

Ja för du har armen framför dig för att du vet att om spelaren bestämmer sig för att nicka bort bollen kommer kollisionen oundvikligen ske med din armbåge. Det är Rosenberg som är sen in i duellen. Titta på marken, inte spelarna, för att bedöma deras positioner. Rosenberg kommer från utanför straffområdet och bollen dimper ner någon meter in, Floren har många meter tillgodo.
Senast redigerad av Tlagnoj 2015-08-15 kl. 20:03.
Citera
2015-08-15, 20:07
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Citat:

Rosenberg sätter in armbågen som första kroppsdel i situationen. Han kommer bakifrån och har full koll på vad som kommer träffa först om Geflespelaren väljer att gå in i duellen. Han har ingen som helst anledning att sätta upp armbågen där. Jämför med Geflespelarens armposition. Den är normal. Rosenberg däremot vet exakt vad han gör när han medvetet väljer att sätta upp armbågen inför duellen. Geflespelaren har för fan ingen chans att se vad Rosenberg gör då han först i sista sekund går in med armbågen först.

Citat:
Spara de där tårarna åt dig själv. Det är helt uppenbart att ert gnällande hör ihop med desperationen över vår form och hur vi med stormsteg närmar oss förstaplatsen.

Rosenberg har varit lika ful hela året och jag kommer att fortsätta påpeka det. Oavsett om ni är det deltagarlag ni är just nu, eller om ni skulle leda serien.

/feldgrau
Citera
2015-08-15, 20:15
Medlem
Tlagnojs avatar
Att tycka att det är okej för att det är Floren som i slutet trycker in sitt huvud i armbågen är som att skylla på cyklisten för att den gör sig illa på en fiskelina spänd mellan två träd i skogen.
Citera
2015-08-15, 20:18
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Att tycka att det är okej för att det är Floren som i slutet trycker in sitt huvud i armbågen är som att skylla på cyklisten för att den gör sig illa på en fiskelina spänd mellan två träd i skogen.

"Ja, men fiskelinan var ju först in i duellen och rörde sig inte!"

/feldgrau
Citera
2015-08-15, 20:24
Medlem
ErPupones avatar
Det råder väl inget snack om att Rosenbergs agerande inte är klanderfritt? Ovårdat. för att bedöma om det är rött behöver jag nog se reprisen från en annan vinkel.
Citera
2015-08-15, 20:29
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Det råder väl inget snack om att Rosenbergs agerande inte är klanderfritt? Ovårdat. för att bedöma om det är rött behöver jag nog se reprisen från en annan vinkel.

Tror det är väldigt svårt för domare att döma i fall som detta, hellre fria än fälla. Det kan vara en olycka, men när en spelare alltid råkar ut för det blir intentionerna tydligare.

http://www.tv4play.se/program/fotbollsklipp?video_id=3195153

Sen agerade ju domaren som en riktig sopa i denna sekvens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in