2015-09-04, 20:10
Medlem
Scarabeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absurd-suprnovA
Svampad? Hur menar du?

Ok, det verkar råda konsensus kring att det är lätt att ordna något att röka i Oslo. Är det mycket egenproduktion i Norge eller importerar de?
Som BigFatCone sa, svampad= påverkad av svamp.

Det ÄR väldigt enkelt att skaffa röka i Oslo. Säljs nästan helt öppet runt Oslo S och en gata som jag är osäker på namnet på.. Tror det är Karl Johans Gate som det står negros överallt och säljer. Tror nästan inte du kan gå på den gatan på kvällen utan att ens bli erbjuden att köpa..
Citera
2015-09-11, 16:53
Medlem
Ta med CB till Thailand

Tjo bre.

Ska till Thailand om några månader och insåg nu att jag antagligen inte pallar vara rökfri i 2 veckor.
Har ni tips på hur jag (på ett säkert sätt) ta med en 10a brunt till Thailand?
Vad är risken och straffen?

Tacksam för all info!

Peace
Citera
2015-09-11, 16:56
Medlem
iDunos avatar
Ja jätte bra ta med dig braj till Thailand. Superb plan.
Köp röka där istället eller tryck upp det i arslet. Straff har jag ingen aning om.
Citera
2015-09-11, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 411
Tjo bre.

Ska till Thailand om några månader och insåg nu att jag antagligen inte pallar vara rökfri i 2 veckor.

Tacksam för all info!

Peace

Mja, även om jag gillar att utmana "the big guys" genom att ta med när ja flyger så skulle jag skitit i Thailand. Köp när du kommer dit istället.

Annars klassikern; köp svart mjukt hasch och en dosa general lös, töm ut snusen och forma ut haschet så att det täcker hela bottnen av dosan. Fyll på med snus och ready to roll.

Haschet bör ha samma färg som snuset för att minska chansen om någon får för sig att peta i den.

Se till att ha fler dosor med snus än den med dig.

Lycka till
Citera
2015-09-11, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 411
Tjo bre.

Tacksam för all info!

Peace

Risk >> Reward. Du gör dig själv en otjänst.

Thailändarna som sitter i visumkontrollen är inte av de muntrare slaget. Till och med en oskyldig kan bli nervös, och hade jag haft en tia brunt i kinapuffen så hade det troligtvis inte gått dem förbi.

Straffet vill du inte ens tänka på.
Citera
2015-09-11, 17:06
Medlem
Scarabeos avatar
Mår du inte bra pojk? Ta för fan inte med dig något till Thailand..

F.ö så kan du enkelt skaffa det på plats istället för att smuggla.
Citera
2015-09-11, 17:06
Medlem
MrHerrs avatar
Thailändskt fängelse
Citera
2015-09-11, 17:07
Medlem
flodponnys avatar
ta inte med dej !

du kommer bli frågad i thailand om du vill köpa men ett tips gå till hotellrummet och rök upp de direkt ha inte på dej något för poliserna är riktigt jobbiga hittar dom de på dej kan de bli dyrt då är de bara punga upp pengar o muta sorry för stavning o skit /dödsdyslektiker
Citera
2015-09-11, 17:11
Medlem
Om du tycker det är värt att få flera års fängelse för 10 gram röka så kanske det är dags att fundera på dina prioriteringar.

Nu är inte källan direkt säker eftersom jag snabbt googlade fram det men du kan ju ta dig en funderare på om det är värt risken...

"MARIJUANA & MAGIC MUSHROOM (och intoxicating paper)
Straff för konsumtion:
- ett års fängelse och böter upp till 10 000 bath (ca 2 500 kronor).
Straff för innehav:
- fem års fängelse och böter upp till 50 000 bath (ca 12 500 kronor). "
Citera
2015-09-11, 17:12
Medlem
Kadodis avatar
Jag håller med övriga i tråden, ta för fan inte med dig något där. Var där förra året och jag köpte och handlade på plats, det är lika lätt att fixa cannabis i Thailand(iaf turistorterna som Phuket) som att köpa en Red Bull.

Ett tips dock: I efterhand så ångrar jag att jag köpte röka där nere, med tanke på att straffen är så höga, och du är såpass jävla utlämnad om polisen skulle få tag i dig. De tjänar knappt någonting, och kan du inte muta dig iväg så kommer du hamna på kåken.

De är ju ändå poliserna som har rätt(rent juridiskt) iaf, och du som har gjort fel(också rent juridiskt). Själv tycker jag att det är tvärtom, men jag gissar på att den thailändska poliskåren skiter fullständigt i vad jag tycker är rätt och fel...
Citera
2015-09-11, 17:13
Medlem
Jättetacksam för all info!

Ja, det blir nog så att jag köper där nere
Ha en riktigt god helg!
Citera
2015-09-11, 17:13
Avstängd
Upp till 5 gram har 12 månaders fängelse i straffskalan. Vid införsel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in