Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-09-03, 17:24
Medlem
Cuntarellens avatar
tack för alla svar!
För att förtydliga är jag mer rädd för den eventuella akuta ångesten under ruset. Att jag ska få fart på tankar som "tänk om det här är en sån där sammanställning som ingen har testat innan och så dör jag" eller om det börjar sticka i någon kroppsdel och jag får för mig att jag kommer dö. Aktiveras sådana tankar? Är det psykoaktivt liksom?
Citera
2015-09-03, 17:28
Medlem
Lider man av panikångest skall man onekligen träda in i träsket med en bestämd försiktighet. MDMA är känt för att ge ett intensivt påslag i några minuter, där det går ifrån noll till hundra väldigt fort, många förstagångsanvändare har upplevt det som mycket påträngande och som om de har tagit för mycket. Detta är inga problem egentligen och går över till någonting mycket vackert inom loppet av några minuter, men för en person som lider av panikångest kan utgången vara allt annat än vacker.
Citera
2015-09-03, 18:56
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Det hjälper ej i efterhand, så det är ej nödvändigt.
okej tack för svar. köpte ändå kan vara bra för mina leder
Citera
2015-09-03, 20:17
Medlem
Jag kan berätta om min första MDMA tripp jag hade i helgen som gick helt åt helvete... 25 års fest. Jag och massa polare krökade gärnet. Tanken var att vi skulle fixa lite koks men det var torrt över allt. Då kom en polare på den geniala jävla idén att ordna lite mdma. Klockan blir ca 24.00 och jag tar min första "hit".. Ja.. Jag tog lite grann och la det på tungan och svalde ner med ett par klunkar pilsner. Det gick en stund och det hände inte mycket. Så vi plockar fram påsen och ut me skiten på ett bord och börjar krossa. Det var liksom som små kristaller... Ja ni fattar.. Vi drar vars en fet lina rätt upp i snoken. Och det tar inte ens 10 minuter innan jag är heeeeelt fuckt i huvudet. (måste dock erkänna att jag mådde som en jävla kung) vilken jävla känsla.. Jag mådde så bra så att jag mådde dåligt. Dem andra polarna är vana så det syntes knappt på dem. Men efter en liten stund till så var jag helt väck.. Går o lägger mig i min säng.. Bara ligger och mår.. En polare kommer fram och frågar vad jag sysslar med var på jag säger "jag vill hem till min egen säng och lägga mig" detta har jag fått återberättat för mig. Skit samma.. Han blir orolig och ringer ambulansen helt plötsligt.. Rätt vad det är ligger jag i ambulansen med poliseskort till sjukhuset.. Alltså.. Väl på sjukhuset ger dem mig något. Så kicken försvinner direkt. Tar inte en sekund... Allt gick bra.. Den dagen.. Tog en taxi hem och gick o la mig.. Men nu några dagar senare... Så får jag ett brev från sjukhuset att dem kontaktat socialnämnden i min kommun eftersom jag har småbarn. (alla ska veta en sak, jag tar mycket mycket sällan droger. Aldrig i närheten av barn. Jag var barnfri denna kväll samt dagen efter, eftersom vi firade min 25 års dag)... Nu är jag orolig över vad som kommer hända. Någon vis person som kan ge lite råd.?
Citera
2015-09-03, 21:43
Moderator
kvm3s avatar
Tråden MDMA- kommer jag klara detta? infogad.

/Mod
Citera
2015-09-03, 22:00
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jxdeath
Jag kan berätta om min första MDMA tripp jag hade i helgen som gick helt åt helvete... 25 års fest. Jag och massa polare krökade gärnet. Tanken var att vi skulle fixa lite koks men det var torrt över allt. Då kom en polare på den geniala jävla idén att ordna lite mdma. Klockan blir ca 24.00 och jag tar min första "hit".. Ja.. Jag tog lite grann och la det på tungan och svalde ner med ett par klunkar pilsner. Det gick en stund och det hände inte mycket. Så vi plockar fram påsen och ut me skiten på ett bord och börjar krossa. Det var liksom som små kristaller... Ja ni fattar.. Vi drar vars en fet lina rätt upp i snoken. Och det tar inte ens 10 minuter innan jag är heeeeelt fuckt i huvudet. (måste dock erkänna att jag mådde som en jävla kung) vilken jävla känsla.. Jag mådde så bra så att jag mådde dåligt. Dem andra polarna är vana så det syntes knappt på dem. Men efter en liten stund till så var jag helt väck.. Går o lägger mig i min säng.. Bara ligger och mår.. En polare kommer fram och frågar vad jag sysslar med var på jag säger "jag vill hem till min egen säng och lägga mig" detta har jag fått återberättat för mig. Skit samma.. Han blir orolig och ringer ambulansen helt plötsligt.. Rätt vad det är ligger jag i ambulansen med poliseskort till sjukhuset.. Alltså.. Väl på sjukhuset ger dem mig något. Så kicken försvinner direkt. Tar inte en sekund... Allt gick bra.. Den dagen.. Tog en taxi hem och gick o la mig.. Men nu några dagar senare... Så får jag ett brev från sjukhuset att dem kontaktat socialnämnden i min kommun eftersom jag har småbarn. (alla ska veta en sak, jag tar mycket mycket sällan droger. Aldrig i närheten av barn. Jag var barnfri denna kväll samt dagen efter, eftersom vi firade min 25 års dag)... Nu är jag orolig över vad som kommer hända. Någon vis person som kan ge lite råd.?
Det är ju lite sent att be om råd nu. Varför tog du det överhuvudtaget i den situationen? Det låter som att du hade druckit ganska mycket alkohol innan du intog MDMA. Att ens ta det oplanerat på det där sättet är rent idiotiskt och tyvärr så får du ta konsekvenserna nu. Du skriver bland annat att "en polare kom på idén". Har du ingen egen vilja? Eller ska du skylla på polaren när soc undrar om dina drogvanor? Det är bara att ta sitt ansvar...
Citera
2015-09-04, 15:39
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Det hjälper ej i efterhand, så det är ej nödvändigt.
Okej tack!

Förresten så har jag lyckats att återskapa MDMA-ruset nykter med meditation... Jag har hittat kärleken och positiviteten och förstår vad problemet är och lösningen. Jag är rätt säker på att jag är på väg att bli upplyst och snart kommer det inte finnas någon återvändo, för snart finns det ingen tvivel heller längre på att kärleken till mig själv och tacksamheten för existensen är vägen till det jag sökt i idéer under alla dessa år.
Citera
2015-09-04, 21:21
Medlem
Ta mdma ensam

Tjena! Sitter lite på lite mdma och funderar på att ta det ensam, aldrig tagit det förut. Rökat cannabis som jag gör dagligen och dricker för nuvarande en öl. Tror ni det är osmart att ta en dos på 150mg nu och njuta resten av kvällen eller kan de bli jobbigt?
Citera
2015-09-04, 21:30
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whitetrashpuh
Tjena! Sitter lite på lite mdma och funderar på att ta det ensam, aldrig tagit det förut. Rökat cannabis som jag gör dagligen och dricker för nuvarande en öl. Tror ni det är osmart att ta en dos på 150mg nu och njuta resten av kvällen eller kan de bli jobbigt?

Ingen mening med det om du frågar mig.
MDMA kan du inte ta speciellt ofta om du vill känna av effekten. Vänta till ett tillfälle där du verkligen kan njuta av det istället. Spelar ingen roll om det är med ett ragg du vill ligga o bli kliad av eller om det är ute på krogen. Men ensam hemma i soffan kommer bara vara waste.
Citera
2015-09-04, 21:31
Medlem
Det är lite som att ta kola själv, halva grejen är det sociala. Alltså du kan proppa i dig MDMA själv men känns lite onödigt.

EDIT: Bor du i sthlm så kan vi smeka varandra.
Citera
2015-09-05, 13:33
Medlem
Kejsarensnyakladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Ingen mening med det om du frågar mig.
MDMA kan du inte ta speciellt ofta om du vill känna av effekten. Vänta till ett tillfälle där du verkligen kan njuta av det istället. Spelar ingen roll om det är med ett ragg du vill ligga o bli kliad av eller om det är ute på krogen. Men ensam hemma i soffan kommer bara vara waste.

Där håller jag inte med överhuvudtaget därför att allt är en individuell fråga.
Jag älskar det själv, och jag älskar det med nära vänner och min flickvän.
Citera
2015-09-05, 16:33
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kejsarensnyaklader
Där håller jag inte med överhuvudtaget därför att allt är en individuell fråga.
Jag älskar det själv, och jag älskar det med nära vänner och min flickvän.

Han har aldrig prövat det innan säger han ju.
Första gången man tar MDMA så ska man inte göra det ensam, samma med alla droger skulle jag vilja påstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in