Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-09-02, 15:56
Medlem
dentrognes avatar
Tog min sista pill någonsin nu i helgen. Var på efterfest i lördags och tog en nespresso, fortfarande så mår jag dåligt efter det. Idag onsdag börjar det bli lite bättre. Men med humörsvängningar och yrsel fortfarande så är det fan inte värt det.

Har aldrig varit med om att det har gått så många dagar efter att man knaprat en tablett och fortfarande mår dåligt..

Dricker vatten i sjuka mängder varje dag och hoppas bara på att det skall släppa!

Har haft kul med det, men nu är det fan slut alltså!
Citera
2015-09-02, 16:54
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artonfemtio
Nej alla dagar i veckan. Att försöka supa bort problemen är det dummaste du kan göra.

Käka regelbundet och dricka mycket vatten lät skitbra, men rör inte alkohol.

Det är lättare att käka och så om man har at eller är deprimerad med lite alkohol i blodet! Jag brukar supa bort mina AT's på E och det har aldrig varit några problem, tvärtom! På tjack AT så tänker man "förnuftigt" eller nojjigt typ och då blir man nojjig för att få en hjärtattack om man dricker typ, så jag vet inte vad jag skall råda grabben att göra då han har kört både och! Kan bara jämföra med mina egna upplevelser och utgå därifrån.
Citera
2015-09-02, 19:04
Medlem
J.J.s avatar
Tänkte passa på o ge lite tips till er Eare från mina erfarenheter, speciellt om ni ska köra en 2 dagars.

Var utvilad och uppladdat med mat, alltså ät ordentligt gärna flera dagar i förväg innan du kör igång.

Drick en magnesium brustablett (mot käkspänningar, fungerar riktigt bra!, kanske en resorb och andra vitaminer nån timme innan, finns även någon tablett som gör att salivtillverkningen i munnen fungerar bättre och man slipper vara torr i munnen.

Ladda med en vattenflaska och tuggummi, även klubba kan vara gott att suga på.
Peta i dig en lagom dos o invänta effekt
Brukar alltid börja med en halv, för säkerhetsskull (brukar alltid få tag i bra knappar) och har fungerat bra att fylla på med 2-3 halvor till den natten, men då blev det en väldigt lång natt
Dag 2, är det likadana knappar börjar jag med en hel, för toleransen är mycket högre då.

Vänta med att återfylla för tidigt, har märkt att vissa knappar slår till efter 2-3 timmar, så ta det lugnt DET KOMMER ATT SLÅ.

Försök att få i dig enklare mat o drick lagom med vatten hela tiden och ladda inte på för hårt med alkohol.
Även sjukt skönt att glida in till tältet eller var man nu är och chilla för sig själv en stund och lugna ner huvudet lite.

Innan du kör igång med dag 2, sov så mkt det går iaf ligg och vila några timmar.
Röka gräs hjälper sjukt bra både för sömn och ATn.
Och ÄT även ni inte vill eller är hungriga, era kroppar kommer tacka er för det...

Ta gärna ledigt från jobbet på måndagen om ni har planerat att köra E hela helgen, man behöver en extra dag ledigt.

Gräs hjälper väldigt bra även dagarna efter man tagit E och känner sig väldigt sliten och tom i hjärnan.

Sedan det här med att inte köra E oftare än var 3e månad är väldigt sant och bra riktlinje att gå efter.
Senast redigerad av J.J. 2015-09-02 kl. 19:16.
Citera
2015-09-02, 21:43
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReVarre
Tog MDMA för typ tre dagar sedan glömde hela det där med magnesiumet osv så jag fick någon sådan jävulsk käkspänning och bet isönder halva käften (lätt överdrift) innan jag lyckades få kläm på att slappna av käkmuskulaturen.

Nu dagarna efter så har jag spänningshuvudvärk både fram vid tinningen och bak i nacken.. Undrar när det går över? Ska jag köpa magnesium? Tror ni det hjälper?

Tack på förhand
Det hjälper ej i efterhand, så det är ej nödvändigt.
Citera
2015-09-03, 15:38
Medlem
Cuntarellens avatar
MDMA- kommer jag klara detta?

Hej! Jag funderar på att ta mdma och väger nu riskerna.
Det jag är rädd för är det självklara, att dö eller att få en jobbig upplevelse.
Jag är väldigt känslig som person, rädd för allt och lider av panikångest från och till.
En så enkel sak som koffein kan göra att jag känner ångest och jag har känt kraftig dödsångest nästan alla gånger jag rökt cannabis.
Jag tror att min rädsla för alla droger grundar sig i att jag fått dåliga upplevelser på CB.

Jag vill nu testa mdma men undrar om ni tror att jag, med min bakgrund som nojig person, kommer att få ett dåligt rus med panik/dödsångest? Hade ni gjort det om ni kände rädsla som jag?
Hur mycket ska jag ta? Kan jag ta lite, lite först bara för att känna på eller gör det bara eventuell panik värre? Kan man "avbryta" med benzo om jag skulle snea? Vad är viktigt att tänka på?

Tacksam för svar!
Citera
2015-09-03, 15:41
Medlem
nabbolbs avatar
Det är en baggis, du kommer njuta i långa drag!
Citera
2015-09-03, 15:49
Medlem
Kan vara lugnande att ha med någon nykter som ser till läget första gången. Hade nog börjat med en halv tablett och därefter trappat upp dosen med en halv åt gången vid behov, om jag var du!

Tänk också på att dricka mycket vatten! Uttorkning är den vanligaste dödsorsaken av MDMA från vad jag hört...
Citera
2015-09-03, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nabbolb
Det är en baggis, du kommer njuta i långa drag!
Käften.

Ångest under ruset förekommer för vissa men i de allra flesta fall är det i helheten en positiv upplevelse så länge man håller sig till rätt dosering.

TS:
Däremot kommer dagarna efteråt med stor sannolikhet vara ett helvete för en person som redan har ångestproblematik när serotoninhalterna är äckligt låga efter MDMA:n, total nedstämdhet är väldigt vanligt för annars full friska människor och jag har en och annan kompis som fått självmordstankar dagarna efteråt..
Skulle avråda dig från att pilla på MDMA på grund av det.

https://www.google.com/search?&q=tuesday+blues+mdma
Citera
2015-09-03, 15:51
Medlem
TheGamers avatar
Har inga vetenskapliga bevis eller större erfarenheter från andra, men testat en del och utgår från det.

Testa inte, droger ( inklusive alkohol ) och svagt sinne är aldrig bra, det kan förstöra och få en totalt att snea utan dess like. Håll dig borta, tills du läst på och funnit lugnet i att testa. Brukar säga att man aldrig ska försöka "bota" problem med droger ( eller alkohol ), för det slår oftast tillbaka.

Att vara nervös inför något nytt är inga konstigheter, men vet man att man har "dolda" fel ( psykiska d.v.s ) så bör man undvika droger, för spänner du dig och inte riktigt kan "leva dig in" i effekten kommer du istället sitta spänd och orolig, och du kommer snea och bli ännu mera bränd.
Citera
2015-09-03, 15:52
Medlem
Mommejrs avatar
Dö kommer du inte göra iaf om det är MDMA. Så länge du inte tar en rejäl dos och struntar i att inta nån vätska. Drick måttligt och ta inte för mkt så kommer du inte dö iaf.
Citera
2015-09-03, 15:52
Medlem
Kingandaces avatar
Jag hade inte tagit i din situation.
Men om bestämmer dig för att ta ändå så ska du inte börja med en liten dos först. Det är första dosen som gäller på MDMA. Safta på ordentligt direkt. Annars blir det bara pannkaka av hela ruset.
Citera
2015-09-03, 16:16
Medlem
TeslaTeslas avatar
Du kommer att ÄLSKA det! Det finns en anledning till att man använde MDMA inom terapin. I en studiegrupp där 21 personer hade PTSD behandlades de med MDMA, 18 av 21 blev friska igen.

Jag har en kompis som varit deprimerad ett längre tag, men sedan vi tog det tillsamman har allt gått till det bättre. Vi snackade ut om ALLT. Han lider av akut OCD och är kedjad av mönster dygnet runt. För första gången i hans liv slapp han detta, och kunde vara FRI! Han beskrev det som den viktigaste tidpunkten i hans liv. Jag LOVAR dig att det kommer gå bra!

EDIT: MDMA är ett serotonergt ämne vilket betyder att du kommer att "drainas" och vara nere ett par dagar efteråt. Detta är huvudsakligen den värsta bieffekten av MDMA. Man kan känna sig nere, deprimerad, gråtfärdig, arg eller hur som helst. Tänk dig en gravid kvinna som har hormonflipper, detta kommer vara du.

Ha någon att prata med aktivt dagarna efter, se till att du inte är ensam. Eftersom du redan är väldigt nere kan det bli ännu värre, och vi vill inte att du ska göra något du kommer att ångra.

EDIT: Börja med 150mg, se till att få i dig tillräckligt med vätska och ta frekventa pauser då och då.

Best of luck~~
Senast redigerad av TeslaTesla 2015-09-03 kl. 16:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in