2015-09-04, 16:55
Medlem
Rebell4evers avatar
Och jag som i min naiva enfald trodde att media, den sk "tredje statsmakten", skulle granska makthavarna, motverka korruption och säkerställa demokratin- nu vet jag att syftet är att granska pensionerade 70-åriga kvinnor och deras förehavanden på sin fritid.... bra, då vet jag.
Citera
2015-09-04, 17:09
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Du tror alltså att Personen i fråga själv beslutade om förtidspension?

Det är inte hon som ska lastas för att läkare och försäkringkassan kommer fram till slutsatsen att hon ej längre kan stå till arbetsmarknadens förfogande.

Sen kanske du har missat att förtidspensionärer har rätt att arbeta om de känner att de orkar?

Hur kan detta vara möjligt undrar säkert du som tror att någon måste vara helförlamad samt blind och dövstum för att kunna vara förtidspensionär.

Att det dessutom inte har med sakfrågan att göra verkar inte bekomma dig ett dugg.

Bra, då är inte snubbarna i Södertälje i rullstol som lyfter bidrag och dansar electric boogie på kvällarna heller nåt att gnälla över.
Sakfrågan? Fråga: vad är det för het sak som gör min spak rak?
Svar: Göbergers penna
Citera
2015-09-04, 17:22
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Sakfrågan? Fråga: vad är det för het sak som gör min spak rak?
Svar: Göbergers penna

What?
Citera
2015-09-04, 17:25
Medlem
Citat:
Vet inte.
Så här ser fakta ut.
Jöberger förtidspensioneras 93 pga elallergi/trött
2001 släpper hon en bok
Om hon gick i ålderspension vid 65 så blir det 2009
2010 ger hon ut ny bok och börjar skriva söndagskrönikor i Snaphanen
Två böcker till utkommer de följande åren

Jag kan ha fel i årtal för ålderspension, då faller mina argument.
Finner det bara lite märkligt att hon blir så produktiv ganska exakt när hon inte längre "behöver" vara sjuk?
Finner det också otroligt att hon går från att inte skriva alls till att få ett krönikörgig bara så där, hon måste ha varit aktiv innan innan 2010.
Elller förresten, det behöver hon inte men det känns sannolikt.
Där, det är vad jag har att säga. Men jag kan ha fel, är mest en spaning.
-Du får väl tipsa Orrenius om spaningen-mobilnumret finns väl på Twitter.
Citera
2015-09-04, 17:28
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell

Så pass?! Enligt samstämmiga källor -- den så att säga officiella beskrivningen av händelseförloppet -- var det väl en väl förborgad arbetshemlighet som JC "hängde ut"!?
Citera
2015-09-04, 17:32
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qnaserisqnasig
Inte jag. Åsa Linderborg säger:

Ja, det var kanske oprecist formulerat av henne. I vilket fall är det ett faktum att Expressens "världsreporter" Ulf Nilson skrev en i viss mån uppskattande recension av en av hennes böcker, som sedermera helt sonika "avpublicerades". Mycket märkligt agerande av Expressen alltså, all over the board.
Citera
2015-09-04, 17:34
Granska makteliten vs Sluta fälla er själva

Citat:
Vet inte.
Så här ser fakta ut.
2001 släpper hon en bok

Finner det bara lite märkligt att hon blir så produktiv ganska exakt när hon inte längre "behöver" vara sjuk?
Finner det också otroligt att hon går från att inte skriva alls till att få ett krönikörgig bara så där, hon måste ha varit aktiv innan innan 2010.

Så detta tillåts alltså en journalist att göra medan en mamma som fått sin dotter sexualmördad mister 25% av då bara sin tillfälliga sjukskrivning?
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle12026617.ab
En strålkärring sitter alltså på den makten att hon får full sjukpension grundad då på en rad av hittepåsjukdomar medan en annan kärring och som fått sin 9- åriga dotter sexualmördad, detta alltså då på riktigt, inte endast mister en del utav sin blott sjukpeng utan har inte ens därmed heller rätten till denna förtida sjukpension?
Det gäller alltså här att positionera sig på pass inom makteliten här i samhället att man lyckas komma undan med det mesta?
Englas mamma Carina skrev sin bok 2009, Julia/ Barbro skrev sin andra bok året efter, närmare bestämt år 2010.
(detta sjuka maktstyre är nu inte något nytt, men tål tydligen att upprepas:
https://www.youtube.com/watch?v=A_dJNzDo8SQ).
Och produktiv var/ är ändå hon Englas mamma Carina. Egen företagare och allt.

Nej, jag går inte i Expressens här fälla såtillvida att jag går med på att sänka en kollega till då denna makteliten.
Nej, utan jag vill här och härmed sänka hela denna jävla makteliten och som då Expressen självt här är en MYCKET stor del utav.
Vakna upp gott folk och se hur makteliten med då t. ex Media här i spetsen gör med er och oss alla.
Sluta således att fortsatt gå i fällor här och därmed att slå undan benen på er själva.
Senast redigerad av hee4r 2015-09-04 kl. 18:06.
Citera
2015-09-04, 17:37
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell

Håll dig till ämnet. Jag svarar på frågor, du tramsar.
Skärp dig.
Citera
2015-09-04, 17:53
Medlem
AntiKikes avatar
Någon som fortfarande inte tror på att Systemet åsiktsregistrerar dig?

De enda mångkulturella stater som fungerar är och förblir brutala polisstater där dissidenter förföljs och hängs ut.

Expressen och dess gelikar kan brinna i helvetet!
Citera
2015-09-04, 17:54
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Vet inte.
Så här ser fakta ut.
2001 släpper hon en bok

Jag har sagt till dig innan att man som sjuk, som sjukpensionär och som ålderspensionär får jobba. Myndigheterena vill att folk ska jobba. Du blandar ihop det folk som jobbar svart samtidigt som de lyfter bidrag.
Citera
2015-09-04, 17:55
Medlem
Citat:
Vet inte.
Så här ser fakta ut.
2001 släpper hon en bok

Tror du hon fick betalt för sina krönikor på Snaphanen ? Då är du nog ute och cyklar ordenligt.

Har du begärt att få ta del av hennes deklarationer än.
du verkar väldigt fixerad vid hennes inkomster , berätta istället vad hon har gjort
som är olagligt .
Citera
2015-09-04, 17:57
Medlem
Citat:
Håll dig till ämnet. Jag svarar på frågor, du tramsar.
Skärp dig.

Gör du? Du har just redogjort för Julias pensionering, utan att överhuvudtaget veta ett enda skit.. Något som du för övrigt inte har en enda aning om är väl sjukdomsbilder och speciellt multidito. Du tror att det är så men du vet inte, eller hur? Exempelvis, vet du vilken hjärtsjukdom hon har och när hon fick det? Kan du något om åldrandets hjärtsjukdomar? Kan det inte möjligtvis vara så att hennes allmäntillstånd, av mentala eller andra orsaker, påverkade hennes hjärtsjukdom negativt och hemmiljö var bästa "boten"? Fakta och du? My ass!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in