Citat:
Ursprungligen postat av
pickpockis
Din vän hade blivit tokstraffad och totalt jäkla utförsäkrad om Reinfeldt fått bestämma. Så var fan har du och din vän varit de senaste 8 åren då inte minst svårt cancersjuka utförsäkrats, straffats och pissats på?
Som om du på riktigt bryr dig om människor som har det svårt. I så fall hade du kanske haft en annan inställning till invandrare som flyr från krig och förföljelse.
Du har uppenbarligen bevis på att hon har lidit av någon slags sjukdom. Så fram med det då. Ge oss bevis på detsamma!
Jag har varit på jobbet och sopat in skattepengar som gått till presstöd för att du, din jävla skithög, ska kunna sitta på krogen och sörpla öl innan du går hem och gråtrunkar till kvinnoförnedrande nätporr!
Nu pratar vi ju inte om invandrare i den här tråden, men visst: Jag är högst välvilligt inställd till dem som verkligen flyr undan krig och förföljelse och jag anser att man, helt enligt konventionerna, ska ha rätt att söka asyl och tillstånd att
tillfälligt uppehålla sig i ett annat land, till exempel Sverige, förutsatt att man kan göra både sin identitet, sitt ursprung och sin berättelse sannolik och med konventionstexternas definition av flyktingbegreppet överensstämmande!
Jag anser dock inte att de som idag i huvudsak belastar oss verkligen är flyktingar som du beskriver dem. Många, många har passerat många länder innan de kom hit. Somliga har rent av både tillstånd för uppehälle eller rent av medborgarskap i andra länder än dem de påstår sig fly ifrån. Och varför i helvete kommer det helt plötsligt upp en massa folk från västra Balkan till Sverige och söker asyl 2015, flera år efter alla krig där är slut, när alla länder där nu öppnar upp för turism för fulla muggar och Kosovo rent av blivit självständigt? Eller alla dessa ensamkommande unga män som utger sig för att vara barn... De formligen väller in i en utsträckning som gör att bara den smutsiga hanteringen kostar bortåt 15 jävla miljarder/år -och vi ser inga tecken på att denna tsunami är på väg att mattas!