2015-09-05, 07:30
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Ja, jag förstår inte riktigt vad uthängningen skulle gå ut på. Först trodde jag att alla dessa krönikor skulle bemötas "kraftfullt" av det hårt kämpande pk-kollektivet och att man s a s ville ha ett ansikte för debattens skull.

Men det fanns tydligen ett egenvärde i att hänga ut.

Men hon skriver bra, Julia, och som man säger på Hisingen, tyken är hon. Jag tror faktiskt inte att MSM vågar ta den debatten, eller de duellerna av artiklar. MSM vill enbart använda sig av kanaler där de inte blir ifrågasatta eller på annat sätt får mothugg.

Det finns absolut ett egenvärde i att hänga ut tanten men jag hade hoppats på mer. Känns lite onödigt om det stannar med Hamruds scoop. Hade gärna sett en större kartläggning av det bruna medialandskapet.
Har inget annat än respekt för Saxlind och Dagerlind tex, de står för sina teorier. De är rövhattar, men av vad jag kan se ärliga sådana. Big ups till alla ärliga rövhattar.
Citera
2015-09-05, 08:35
Medlem
vanarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det finns absolut ett egenvärde i att hänga ut tanten men jag hade hoppats på mer. Känns lite onödigt om det stannar med Hamruds scoop. Hade gärna sett en större kartläggning av det bruna medialandskapet.
Har inget annat än respekt för Saxlind och Dagerlind tex, de står för sina teorier. De är rövhattar, men av vad jag kan se ärliga sådana. Big ups till alla ärliga rövhattar.
Egenvärdet du talar om är att statuera exempel, att skrämma folk till rättning eller tystnad. Det var aldrig tänkt att ta en debatt för en sådan kan Bonnier med dess språkrör DN och Expressen aldrig vinna.

Som vanligt när etablissemanget gör något gynnas motståndarsidan, vi kan nog se kraftigt ökad trafik till Snaphanen, Avpixlat, Fria Tider m fl och i spåren av detta ytterligare ökningar för SD i opinionsmätningar men framförallt kommer den badwill Bonnier skapat orsaka ett ras i antalet läsare/konsumenter av MSM.
Citera
2015-09-05, 08:36
Medlem
Citat:

Enligt UN konventionen för de mänskliga rättigheterna är det förbjudet att förfölja någon pga av dennes politiska övertygelse , men det visste du säkert , eller ?
Citera
2015-09-05, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Och dessutom, tar Orrenius och Hamrud samt Chefredaktörerna på DN och Expressen ansvar för sitt handlande? Om JC så får ett krökt hår på sitt huvud faller ansvaret tungt på dessa kräk.
Nejnejnej det kan inte Expressen ta ansvar för förstår du väl de har bara gjort en publicistisk bedömning...
Men JC beskylldes som ansvarig för att Orrenius och Hamrud mordhotades.

http://www.journalisten.se/nyheter/v...eta-vem-hon-ar
Citera
2015-09-05, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula

Till skillnad från Expo-Expressen så tar Flashback lite ansvar för andra människors säkerhet. Det är ett stort "No-No" att diskutera skyddade uppgifter:

Ursäkta off-topic, men hur går resonemanget på flashback avseende detta?
Om nu msm menar att det är ok att hänga ut icke-kriminella meningsmotståndare i hopp om att deras mobb tar hand om dessa, så kanske det skulle vara ok med uthängningar även här?
Senast redigerad av priamos2014 2015-09-05 kl. 09:00.
Citera
2015-09-05, 08:59
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Enligt UN konventionen för de mänskliga rättigheterna är det förbjudet att förfölja någon pga av dennes politiska övertygelse , men det visste du säkert , eller ?

Ok, du menar att man inte får skriva om politiker? Är du dum i huvudet?
Citera
2015-09-05, 09:02
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanart
Egenvärdet du talar om är att statuera exempel, att skrämma folk till rättning eller tystnad. Det var aldrig tänkt att ta en debatt för en sådan kan Bonnier med dess språkrör DN och Expressen aldrig vinna.

Som vanligt när etablissemanget gör något gynnas motståndarsidan, vi kan nog se kraftigt ökad trafik till Snaphanen, Avpixlat, Fria Tider m fl och i spåren av detta ytterligare ökningar för SD i opinionsmätningar men framförallt kommer den badwill Bonnier skapat orsaka ett ras i antalet läsare/konsumenter av MSM.

Varför skulle Jöberger skrämmas till tystnad? Hon har ju rätt och 20% på sin sida.
Citera
2015-09-05, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Har inte läst tråden på ett tag men vill fortfarande veta om det kommit fram något som tyder på att JC ljugit om invandringsproblematiken. Sist jag besökte tråden fick jag inga exempel på sådant ljugande eftersom invandringsvurmarna hellre ägnade sig åt tramsiga utläggningar om elallergi och dylikt.
Det här undrar jag också lite kring, har MSM visat några exempel på det de kallar hets mot invandrare?
Hets mot Orrenius och Hamrud skrev Mattsson om?
Vanskildring skrev samme Mattsson om, men han brydde sig inte om att bemöta det vidare?
Har hon hängt ut någon oskyldig?
Har hon fel i sak i sina texter, några exempel i MSM på det?
Citera
2015-09-05, 09:13
Medlem
Citat:
Varför skulle Jöberger skrämmas till tystnad? Hon har ju rätt och 20% på sin sida.
Huruvida det blir så eller ej återstår att se men det är ju naturligtvis det som är syftet med uthängningen.
Citera
2015-09-05, 09:24
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Huruvida det blir så eller ej återstår att se men det är ju naturligtvis det som är syftet med uthängningen.

Näe, syftet är att få veta vad man handskas med. Om du fick veta att Golonka eller Löfven levde på en diet av bajs och kiss, skulle det förändra din bild av trovärdigheten?
Citera
2015-09-05, 09:27
Medlem
http://s2.quickmeme.com/img/b6/b6ba8...0f92f4ae95.jpg
Citera
2015-09-05, 09:36
Medlem
udons avatar
Vad är problemet. Foliehatt-tanten drog ju igång cirkusen genom att hänga ut andra journalister. Hon har ju även hängt ut MISSTÄNKTA brottslingar. Som man bäddar får man ligga säger jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in