2015-09-02, 19:00
Medlem
zorceuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Hela sidan är ju hets mot folkgrupper och kultur och etnicitet. Jag kan radda upp inlägg på inlägg där hon utmålar muslimer som apor, våldtäktsmän osv.

Listan blir för lång.
Hon har varit anonym tills nu och då kan man inte anmäla. Nu är hon uppdragen ut skithögen då hoppas jag att nån anmäler henne för förtal, hot, ärekränkning, hets mot folkgrupp, osv osv osv....

In med hat-haggan i fängelset.

Så inget kriminellt då, eftersom du inte kan ge något konkret exempel?
Citera
2015-09-02, 19:03
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heja Turkarna
Helt rätt att demaskera tanten. Vill man vara med och debattera och bilda opinion får man också stå för det. De kunde sökt henne per telefon/brev innan de gjorde det och sedan avslöjat hennes identitet redan för flera år sen tycker jag. Tråkigt då att hon uppfattar vidare försök att komma i kontakt med henne som förföljelse (dock inte oväntat hos den här sortens missnöjesknarkare). Tycker detta är det enda misstag som journalisterna har gjort, de har tagit för stor hänsyn till att hon är gammal och att hon är före detta journalistkollega. De borde behandlat henne som vilket nättroll som helst och röjt hennes anonymitet utan omsvep redan från början.
Eftersom herrn vill vara med och debattera får jag be om herrns personnummer, tack.
Citera
2015-09-02, 19:07
Avslutad
Citat:
När en byfåne blir en maktfaktor som hetsar andra byfånar att hota, håna och förfölja andra, då går man från en anonym byfåne bakom en skärm till maktfaktor som faktiskt skadar andra och begår man brott och blir en storspelare som få lydiga små lamm att lyda minsta lilla vink att t.o.m rösta på ett gammalt nazistparti. Då är man inte bara en liten byfåne-tant längre.

Upp och ut med fanskapet. Kriminella as ska inte vara anonyma

Så kan man tycka... Men det förändrar i slutändan ändå inget att hon blir uthängd. Har du sett någon säga "jo medierna har nog rätt ändå, hon är helt ute och cyklar, nu slutar vi hata"? En enda?

Och så tycker du säkert inte om hon sprider vänsterextrema budskap? Och om hon nu säger olagliga saker så får man väl anmäla henne och hoppas på att rättsystemet dömmer henne. Eller driva frågan om att rättsystemet ska bli bättre.

Men du kanske inte gillar demokrati och yttrandefrihet och vill därför "lösa" saker genom "rättegångar" i medier? Det löser ju inte ett skit. Ingen har ändrat inställning pga att hon har avslöjats, tvärtom.

Tillägg: Nevermind föresten. Hela ditt svar visar ju att du inte begrep något av det jag skrev om att man måste vara konsekvent och tänka ett steg längre här.
Senast redigerad av sjelvefan 2015-09-02 kl. 19:13.
Citera
2015-09-02, 19:24
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
https://ligator.wordpress.com/2015/09/01/bloggaren-julia-caesars-nazistiska-idevarld/

En klok analys av hennes idé-värld.
En konspiratorisk skitkärring skulle jag säga... han uttrycker sig mer nyanserat.
Vad är klokt?

Jerlerup påstår att hon lämnade ut Orrenius hemnummer, men det är ju samma mobilnummer Orrenius själv lämnat ut till en på twitter med uppmaning att ringa och diskutera.
Citat:
Ursprungligen postat av Torbjörn Jerlerup
Hon hängde ut Niklas Orrenius och lämnade ut hans hemnummer. Hon hänger ut misstänkta brottslingar med namn och bild. Länk: http://snaphanen.dk/2015/02/08/sondagskronika-nar-journalister-valdtar/

Det är väl inte klokt? Det är ju en lögn från Jerlerup.
Jerlerups analys är för övrigt bara gnäll över att hon skriver om otrevliga fenomen med ett otrevligt språk. Hon citerar Huntington, fy så otrevligt!

Slutet på Jerlerups bloggpost är så skrattretande dumt. Han avslutar bara tvärt med ett citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Torbjörn Jerlerup
Hon tvekar heller inte inför att publicera rasbiologisk argumentation:

"Sedan andra världskriget har vi blivit indoktrinerade med den ideologiskt betingade myten att det inte existerar några raser och därför heller inga rasskillnader."

Torbjörn har förmodligen privata fantasier om hur han en vacker dag kommer att verbalt demolera det påståendet med riktigt tunga fakta, förnuft och logik. Bara inte just nu.
"Hon tvekar inte". Vilken erbarmlig sosse
Citera
2015-09-02, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harfageln
Den där situationen känner jag igen eftersom jag följde gotlandstidningarna den perioden.

1 Länsstyrelsen publicerar en rapport hur man skall göra ön mångkulturell.

2 GT den ena gotlandstidningen (insändarredaktör Eva Bofride eller chefredaktör Ulf Hammarlund) skriver att det förekommit hatkampanjer på rasistiska websidor och att de fått emotta alldeles fruktansvärda insändare. Ur en sådan tas ett citat som exempel. Där skriver man också att man beslutat att införa en ny policy på tidningen dels att man skall faktakolla alla insändare innan publicering och att man skall kräva att de som publiceras som innehåller kontroversiella åsikter skall vara undertecknade med fullständigt namn.

3 Någon vecka efter detta publiceras Barbro Jöbergers insändare i GT.

Insändarredaktören på GT har enligt vad hon själv skrivit deltagit på flera kurser anordnade av Expo i Stockholm för journalister. Att hon samarbetar med Expo/Researchgruppen har hon aldrig stuckit under stol med utan tvärtom stoltserat med.

Här finns nog en del av svaret till hur Expo/Researtchgruppen fått korn på den de tror är Julia Caesar och hur det kan komma sig att både Hamrud och Orrenius blivit utsända synkroniserat och möjligtvis utan att veta om varandra.

Men enligt uppgift har ju Orrenius + Hamrud känt till Caesars identitet i minst ett år. Ja, det måste de ju ha vetat eftersom de kontaktat henne per telefon och gjort hembesök. Så Gotlandsinsändaren har nog inget med saken att göra.

Researchgruppen har säkert möjlighet att kartlägga folk på flera sätt.

Eftersom Ceasar är f d journalist har hon säkert vänner och bekanta i de kretsarna. Ceasar skriver om att hon hade en vän på besök vid ett tillfälle när Orrenius gjorde hembesök. Man vet aldrig vem som säger vad till vem och vem som säger saker vidare.

En intressant fråga är hur Orrenius kunde veta när Caesar vistades i stugan. För inte har han som upptagen småbarnsfar åkt tio mil då och då för att kolla om hon var där? Och haft med sig (en dyr) fotograf varje gång?

Har Researchgruppen hackat in sig på Caesars dator? Eller kan de avlyssna hennes telefon?
Senast redigerad av Winston Smith 2015-09-02 kl. 20:28.
Citera
2015-09-02, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det var ett jävla dillande om elallergi. Men jag har inte sett ett enda inlägg som bemöter vad JC har skrivit i sina krönikor. Det handlar som vanligt, när vänsterfittorna saknar argument, bara om att smutskasta motståndaren.

Jag har inte sett någon som hävdar att Liza Marklund's böcker är sämre för att hon säger sig lida av elallergi. Men här blir plötsligt detta ett huvudargument. En ren förtalskampanj för att förminska JC som person. För några argument i sak som håller, det har ni inte.

Att bemöta argumenten hade man kunnat göra även innan, när hon var anonym. Det fungerar som bekant alldeles utmärkt, tex. här på Flashback, att argumentera med en signatur istället för ett dopnamn. Argumenten är desamma, men man riskerar inte en yxa i dörren av AFA-packet, eller att bli avskedad från lärarjobbet.

Jag har inte sett någon kritiker här i tråden som lagt ut sitt eget namn & adress, så ibland verkar anonymiteten behaglig även för de Shill's som svinen från Bonniers har skickat ut för att smutskasta JC. Ni som gillar uthängningen & kritiserar anonymitet, lägg upp era namn & adress eller håll käften.

Det räcker inte att bojkotta DN & Expressen. Allt som har med svinen från Bonniers att göra skall bojkottas stenhårt. Jag kommer själv att säga upp ett par abonnemang redan ikväll.

Det ska finnas en lista på Bonniers-ägda företag i någon tråd från ett par år sedan.
Citera
2015-09-02, 20:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Det ska finnas en lista på Bonniers-ägda företag i någon tråd från ett par år sedan.
Jag har också ett minne av detta, vi får väl aktualisera denna lista igen.
Citera
2015-09-02, 20:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Hela sidan är ju hets mot folkgrupper och kultur och etnicitet. Jag kan radda upp inlägg på inlägg där hon utmålar muslimer som apor, våldtäktsmän osv.

Listan blir för lång.
Hon har varit anonym tills nu och då kan man inte anmäla. Nu är hon uppdragen ut skithögen då hoppas jag att nån anmäler henne för förtal, hot, ärekränkning, hets mot folkgrupp, osv osv osv....

In med hat-haggan i fängelset.
Hon skriver ju inget som man inte hör dagligen i olika fikarum. Så det blir nog till att bygga ut fängelsekapaciteten massivt om din plan skall fungera.

Den som hatar allra mest verkar vara du själv.

Sen skall jag inte sticka under stol med att även jag har viss kritik mot hennes skriverier. Hon är i många fall allt för återhållsam & dämpad i sin kritik. Men det får man väl förlåta utifrån hennes kön & hennes ålder.
Citera
2015-09-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus

Men om jag ska provtänka lite så anser jag att anonymitet måste ställas i relation till vad man säger, och var man säger det. Det finns inget glasklart svar, eftersom det inte existerar någon gudagiven och förbehållslös rätt till anonymitet. Sitter någon och dödshotar mig eller dig, skyddad av någon sorts anonymitet, så bör den personen till exempel i ett utopiskt fungerande rättssamhälle hittas och lagföras.

Men så fungerar det ju redan. Om någon sitter och dödshotar anonymt på nätet anmäler man det till polisen. Polisen har rätt att begära att en bredbandsleverantör lämnar ut vem som innehar IP-numret.

Polisen kan sedan lämna ärendet till en åklagare som bedömer om det finns skäl för åtal. Om det finns skäl väntar en domstolsprocess där domstolen avgör enligt landets lagar om den som dödshotat har begått ett brott eller ej.

Detta är rättssäkerhet i ett rättssamhälle och inte alls någon utopi.

Ett samhälle där media tar sig rätten att avgöra vems anonymitet som ska avslöjas är däremot en mediediktatur.
Citera
2015-09-02, 21:09
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Skojar du? Finns folk som lider i närheten av spöken också.

Tänkte på en sak. Kan Orrenius lägga ut telefonloggen för de aktuella nätterna när han blev nedringd med olika mordhot mm? På Twitter eller så?

Numret på polisanmälan är bra också, för gör man en polisanmälan så är det liksom en liten garanti för att det är sant. Det är ju straffbart att ljuga i sådana sammanhang och polisen har inga problem att kontakta teleoperatörer för att kolla sanningshalt och för att försöka få tag i de som hotat.

Annars riskerar ju Orrenius att folk tror att alla de där hoten är påhitt.
Citera
2015-09-02, 21:54
Medlem
hashflashs avatar
Citat:

Varför inte bara ta listan direkt från det bestialiska företaget i fråga?
http://www.bonnier.com/sv/foretag-varumarken/#sweden

Det gäller att #bojkottaBonnier
Citera
2015-09-02, 21:54
Bannlyst
Citat:

http://www.bonnier.se/sv/foretag-varumarken/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in