2015-09-02, 14:40
Medlem
kostymnisses avatar
Vi hade rätt trevligt på friends 2013...

Det är dock många matcher kvar och inget lag lär klara sig utan någon förlust och nåt mer poängtapp under resten av matcherna.

Förövrigt verkar gamla snart vara full till sista omgången. Jag är dock fortsatt väldigt nöjd med att vi spelar alla återstående matcher hemma och inte på Ullevi.
Citera
2015-09-02, 15:26
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Malmo vinner. De har flera av konkurrenterna kvar och kommer sanka samtliga.

Men konkurrenterna kan bara förlora tre poäng var i dessa matcher, så allt är fortfarande i konkurrenternas händer. MFF måste hoppas på genomgående genomklappningar hos samtliga toppkonkurrenter.
Citera
2015-09-02, 16:02
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Men konkurrenterna kan bara förlora tre poäng var i dessa matcher, så allt är fortfarande i konkurrenternas händer. MFF måste hoppas på genomgående genomklappningar hos samtliga toppkonkurrenter.
De har val varandra och mota också. Dar ar det teoretiskt omöjligt for alla lagen att ta full pott. Tro mig, MFF tar hem Allsvenskan i ar igen.
Citera
2015-09-02, 16:57
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
De har val varandra och mota också. Dar ar det teoretiskt omöjligt for alla lagen att ta full pott. Tro mig, MFF tar hem Allsvenskan i ar igen.

Vem har sagt att konkurrenterna samtliga ska ta full pott?

Det räcker att något lag av Gbg, AIK, Nkpg och EIF i övriga matcher tar lika många poäng som MFF, för att det ska placera sig högre än MFF, även om MFF skulle vinna mot just det laget. MFF har förresten redan mött GBG och Nkpg två gånger.

MFF har inget i egna händer utan måste hoppas på precis lagom misslyckanden hos en massa lag, utan något som helst utrymme för eget poängtapp.
Citera
2015-09-02, 17:03
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Vem har sagt att konkurrenterna samtliga ska ta full pott?

Det räcker att något lag av Gbg, AIK, Nkpg och EIF i övriga matcher tar lika många poäng som MFF, för att det ska placera sig högre än MFF, även om MFF skulle vinna mot just det laget. MFF har förresten redan mött GBG och Nkpg två gånger.

MFF har inget i egna händer utan måste hoppas på precis lagom misslyckanden hos en massa lag, utan något som helst utrymme för eget poängtapp.
Det ar inte särskilt osannolikt att MFF vinner resten av sina matcher medan de andra lagen förlorar 2 och spelar oavgjort 2 pa resterande 8 omgångar.
Citera
2015-09-02, 17:09
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
7 poäng till serieledning på åtta omgångar är naturligtvis inte omöjligt men det största bekymret är som redan nämnt ovan att det är en del konkurrenter före och att poängutdelningen mer eller mindre måste va maximal. Bara att kryssa borta mot Djurgården skulle kunna va förödande.
Citera
2015-09-02, 17:18
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
7 poäng till serieledning på åtta omgångar är naturligtvis inte omöjligt men det största bekymret är som redan nämnt ovan att det är en del konkurrenter före och att poängutdelningen mer eller mindre måste va maximal. Bara att kryssa borta mot Djurgården skulle kunna va förödande.

Not to worry, det kommer inte hända. Vi kör över dom med vår heta trupp!
Citera
2015-09-02, 17:31
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Det ar inte särskilt osannolikt att MFF vinner resten av sina matcher medan de andra lagen förlorar 2 och spelar oavgjort 2 pa resterande 8 omgångar.

Visst, enligt wiki är MFF:s rekord 23 vinster på raken, men förra året fick ni ihop högst fem vinster på raken, och jag gissar att detsamma gäller för 2013. Jag skulle sätta oddset på att MFF förlorar åtminstone två poäng till typ 1,10 och åtta vinster på raken till typ 10.

Mr Bet tror att MFF kommer att plocka 10 poäng av 24, och ger 8,50 i vinnarodds.

http://www.mrbet.se/aterstaende-spelschema-allsvenskan
Senast redigerad av Gullegubben 2015-09-02 kl. 18:06.
Citera
2015-09-02, 18:16
Bannlyst
Citat:
Det är bara Blåvitt och AIK som har avgörandet i egna händer.....
Citera
2015-09-02, 18:27
Avslutad
Citat:
Mr Bet tror att MFF kommer att plocka 10 poäng av 24, och ger 8,50 i vinnarodds.

Inte för att jag tror på guld för MFF, men det där var ju en löjligt idiotisk sammanräkning. Verkligen rimligt att FFF och KFF hemma resulterar i 1 poäng för MFF... (nu kan det mycket väl bli så, men att utgå från det i något slags försök till gissning av hur Allsvenskan slutar är inte särskilt intelligent)

AIK ska också vinna alla fem återstående bortamatcher, trots att man hittills i år vunnit 2 av 10 bortamatcher. Detta baserat på att man är ett hemmastarkt lag och vunnit hemmamatcher...

Edit: skönt citat också:
Citat:
För att ha chansen på SM-guld krävs förmodligen runt 24-25 poäng vilket är ett snitt på 2,2-2,3 och frågan är om MFF fixar detta?

25 poäng på 8 matcher hade varit jävligt imponerande, men jag tror inte MFF fixar det.
Senast redigerad av U-Fig 2015-09-02 kl. 18:31.
Citera
2015-09-02, 19:17
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Inte för att jag tror på guld för MFF, men det där var ju en löjligt idiotisk sammanräkning. Verkligen rimligt att FFF och KFF hemma resulterar i 1 poäng för MFF... (nu kan det mycket väl bli så, men att utgå från det i något slags försök till gissning av hur Allsvenskan slutar är inte särskilt intelligent)

AIK ska också vinna alla fem återstående bortamatcher, trots att man hittills i år vunnit 2 av 10 bortamatcher. Detta baserat på att man är ett hemmastarkt lag och vunnit hemmamatcher...

Edit: skönt citat också:

25 poäng på 8 matcher hade varit jävligt imponerande, men jag tror inte MFF fixar det.

Motiveringen gör väl detsamma, tycker någon MMF-are att oddsen är gynnsamma i förhållande till MFF:s verkliga chanser, så är det bara att gå all in.

Edit: Mr Bet kanske inte är ett spelbolag?
Senast redigerad av Gullegubben 2015-09-02 kl. 19:23.
Citera
2015-09-02, 19:31
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Visst, enligt wiki är MFF:s rekord 23 vinster på raken, men förra året fick ni ihop högst fem vinster på raken, och jag gissar att detsamma gäller för 2013. Jag skulle sätta oddset på att MFF förlorar åtminstone två poäng till typ 1,10 och åtta vinster på raken till typ 10.

Den där sidan, mr Bet, är ju ett rent jävla skämt och går inte att ta på allvar. Deras gissningar och tyckande saknar helt relevans och logik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in