2015-08-12, 12:39
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det var ungefär min poäng. Ekonomiskt är Blåvitt hyfsat konkurrenskraftiga på den Nordiska marknaden. Notera att jag skrev betydligt.

FCK köpte en sydamerikan för 25 millar i somras om jag minns rätt. Det är "betydligt".

Nej, tycker inte Blåvitt sticker ut speciellt mycket där. Däremot har man ju en historia och ett namn som alltid kommer vara attraktivt. Men ekonomiskt? Nej. Fucking Esbjerg fick ju enligt ryktet Friberg i strid med oss...
Citera
2015-08-12, 12:39
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Hmmm vilket lag i Allsvenskan är INTE ett köpelag?
Som Peking-supporter känner jag mig stolt när de i match efter match ställer upp med fem-sex Norrköpings-söner i startelvan. Tror t.o.m. att det var sju i någon match i våras... Sånt skänker en stor portion extra glädje, speciellt nu när det går bra. Gäldjen hade inte alls varit lika påtaglig om elvan till största delen bestått av afrikaner, araber och andra utbölingar.

Närodlat ska det vara!
Citera
2015-08-12, 12:41
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
IFK Göteborg är mer attraktiv som klubb betraktat än tex AIK, Dif, mfl. Spelare med god karaktär söker sig till Göteborg. Aik attraherar å andra sidan fler afrikaner med dålig karaktär så det jämnar ut sig.

Vilka afrikaner i AIK har haft "dålig karaktär"? Jag kan inte komma på en enda i närtid.

Förutom rattfylleristen, men det är ju en tid sedan.
Citera
2015-08-12, 12:41
Medlem
Vem ska den nya dansken peta i blåvitt? Känns som Gustav Svensson och Eriksson är väldigt svårpetade...

Mvh
Citera
2015-08-12, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
FCK köpte en sydamerikan för 25 millar i somras om jag minns rätt. Det är "betydligt".

Nej, tycker inte Blåvitt sticker ut speciellt mycket där. Däremot har man ju en historia och ett namn som alltid kommer vara attraktivt. Men ekonomiskt? Nej. Fucking Esbjerg fick ju enligt ryktet Friberg i strid med oss...

Har inte skrivit att IFK sticker ut, jag är väl medveten om klubbens finansiella situation, vad jag försökte skriva, även om det kanske inte framgick så tydligt, är att det inte är så stor skillnad på ersättningsnivåerna. Vilket även Vibe påtalade som en anledning till varför han gick till IFK, löneskillnaderna är inte så stora. Då kommer de andra paramterna into play, dvs det sportsliga och ryktet klubben har och hur det funkar med familjen och allt utanför fotbollsplanen.
Citera
2015-08-12, 12:45
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vilka afrikaner i AIK har haft "dålig karaktär"? Jag kan inte komma på en enda i närtid.

Förutom rattfylleristen, men det är ju en tid sedan.

Teteh misshandlade frun för några år sedan.
Citera
2015-08-12, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SectorBravo
Vem ska den nya dansken peta i blåvitt? Känns som Gustav Svensson och Eriksson är väldigt svårpetade...

Mvh

Blåvitt håller på att värma sebs plats på bänken i detta nu för han kommer sitta där hela hösten, sopan.
Citera
2015-08-12, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SectorBravo

Mvh

Seb ligger nog närmast till, då Gustav är en klippa, oftast. Han gör sällan en kass match. Lagkapten också. Trodde inte de skulle värva fler, det var ju åtminstone det Gren kommunicerade till allmänheten, antar att Bjärsmyrs skada påverkade en del, och Tom är ju mittback i grund och botten, även om han agerat mittfältare i Blåvitt.
Citera
2015-08-12, 13:15
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
IFK Göteborg är mer attraktiv som klubb betraktat än tex AIK, Dif, mfl. Spelare med god karaktär söker sig till Göteborg. Aik attraherar å andra sidan fler afrikaner med dålig karaktär så det jämnar ut sig.

Jo men hela staden (Göteborg) lider ju av väldigt dålig karaktär. Ful, grå och trist. Folk pratar dessutom som om de led av någon sorts handikapp.. För att inte tala om humorn, alla dåliga ordvitsar borde ju avskräcka vilken spelare som helst.

Förresten har ni redan gömt Sobralense?
Olovlig körning med IFK Glenns bil och sexuellt ofredande var väl en del av sysslorna medan han hängde på Kamratgården.
Senast redigerad av Commissary 2015-08-12 kl. 13:20.
Citera
2015-08-12, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Som Peking-supporter känner jag mig stolt när de i match efter match ställer upp med fem-sex Norrköpings-söner i startelvan. Tror t.o.m. att det var sju i någon match i våras... Sånt skänker en stor portion extra glädje, speciellt nu när det går bra. Gäldjen hade inte alls varit lika påtaglig om elvan till största delen bestått av afrikaner, araber och andra utbölingar.

Närodlat ska det vara!
Tja, Peking hade säkert legat i toppen utan "den svarta killen" där framma....
Citera
2015-08-12, 13:23
Medlem
svulles avatar
Citat:

Löjligt.

Skillnaden mellan AIK och Göteborg i dagsläget är att den sistnämnda äventyrar sin ekonomi och blotta existens. AIK har tagit sig i kragen och försöker hålla någon form av sund ekonomi.

Det blir intressant att se IFKs bokslut för 2015. Det var ju inte så ljust i fjol, så att säga. Och i år har man inte riktigt avyttrat för de stora summorna heller. Gör man ett schabrakunderskott med avseende på rörelseresultatet så börjar det onekligen skaka i fogarna hos fisket.
Citera
2015-08-12, 13:28
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Löjligt.

Skillnaden mellan AIK och Göteborg i dagsläget är att den sistnämnda äventyrar sin ekonomi och blotta existens. AIK har tagit sig i kragen och försöker hålla någon form av sund ekonomi.

Det blir intressant att se IFKs bokslut för 2015. Det var ju inte så ljust i fjol, så att säga. Och i år har man inte riktigt avyttrat för de stora summorna heller. Gör man ett schabrakunderskott med avseende på rörelseresultatet så börjar det onekligen skaka i fogarna hos fisket.

Jag är obotlig pessimist men har fan svårt att se Blåvitt göra ett liknande bokslut för 2015. Prio-Nisse är ju tillbaka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in