2015-09-01, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Flyt i spelet=ej krampaktiga 1-0 vinster hemma mot jumbon. Ingen kan väl påstå att AIK har spelat bra fotboll? Sedan vinner dom, vilket förstås är det enda som räknas i efterhand, men laget är knappast i "zonen", jag är inte det minsta imponerad av det de presterar, bortsett från det faktum att de trots mediokra insatser lyckas knipa sina 3 poängare.

med den logiken kan man ju fråga sig hur du kan tycka folk "skämtar" som inte tror det kommer räcka för IFK att gå ut på plan för att vinna borta emot HIF. en "krampaktig 1-0 seger emot jumbon" är väl just det enda ni lyckats med på bortaplan sedan... jag vet inte hur länge? ett kryss borta emot norrköping tidigt i juli typ?
Citera
2015-09-02, 00:11
Medlem
bagarn29s avatar
Lumala Abdu 18 årig anfallstalang i Mjällby gjorde stort intryck på Olof Persson i dagens U21 match mot MFF.
MFF vann med 2 - 1 efter två mål av Agon Mehmeti.

Någon som sett Abdu spela?
Citera
2015-09-02, 00:18
Medlem
Den här säsongen börjar kännas som skit. Och jag vet mycket väl att många djurgårdare är nöjda och ser framtiden an. Jag kan tyvärr inte göra det. Jag har hittills inte sett något avgörande tecken på en nära anstående god framtid. Tyvärr! Jag har väldigt höga krav och anser att stora delar av vår klubbledning är ett skämt och ska bort därifrån så fort som möjligt. Familjär kärlek kräver inte mesiga farbröder enbart utan kan också innefatta passionerade, viljestarka, framåt personer, som säger exakt vad dem tycker och tänker. Som tänker lite nytt. Som har förmågan att skärskåda sig själv.

Det är så avslöjande när vi fick in en helt perfekt resurs, en enda underbar norsk man alltså, och hela klubben började lysa. Jag ska verkligen inte skälla på Pelle, tvärtom anser jag han vara en mycket skicklig lagbyggare och huvudorsaken till att vi ligger där vi ligger. Det jag inte begriper är organisationen som sådan, som aldrig tycks lära sig? Vi behöver fler VINNARE som styr klubben, som driver på. Som kan identifiera andra vinnare osv. Först då kan vi skapa kontaktytor av högsta klass.
Citera
2015-09-02, 09:28
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Lumala Abdu 18 årig anfallstalang i Mjällby gjorde stort intryck på Olof Persson i dagens U21 match mot MFF.
MFF vann med 2 - 1 efter två mål av Agon Mehmeti.

Någon som sett Abdu spela?
Japp. Talangfull kille helt klart. Kvick och rörlig men som alla i den åldern så går det upp och ner. I år har han startat ett par matcher i superettan och gjort en handfull inhopp. Han spelade halva matchen mot ÖFK sist och gjorde det väldigt bra.

Han började spela organiserad fotboll för två år sen. Det var också första gången han hade fotbollsskor på sig. Kom som ensamkommande flyktingbarn för några år sen och en dag var dom och spelade fotboll på en skolgård, en division 7-tränare var där och tyckte att han skulle spela med dom. Han spelade där i ett år och gick sen till Mjällbys ungdomslag där han spelade ett halvår innan han flyttades upp till A-truppen i vintras. Snabb karriär kan man lugnt säga.
Citera
2015-09-02, 10:01
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Flyt i spelet=ej krampaktiga 1-0 vinster hemma mot jumbon. Ingen kan väl påstå att AIK har spelat bra fotboll? Sedan vinner dom, vilket förstås är det enda som räknas i efterhand, men laget är knappast i "zonen", jag är inte det minsta imponerad av det de presterar, bortsett från det faktum att de trots mediokra insatser lyckas knipa sina 3 poängare.

Gefle borta och Åtvidaberg hemma var naturligtvis inget vidare av AIK. Till viss del hemma mot Kalmar också, då vi borde ha stängt matchen, men istället fick en krampaktig och nervös andra halvlek. Hemma mot Elfsborg och borta mot Norrköping tycker jag dock att AIK visar på bra prov, även om man har domslut med sig borta mot förstnämnda.

Landslagsuppehållet kommer lägligt för AIK, även om man kan argumentera om det efter 6 raka vinster. Men faktum är att vi inte har spelat speciellt bra. Goitom har varit helt under isen de senaste matcherna, likaså Ofori - vilka har varit våra två i särklass bästa spelare sett till hela säsongen. Jag tycker hela laget undantaget Carlgren, Etuhu och HHH har gått ned sig den sista månaden, trots gynnsamma resultat. Sen har förstås Jos gett oss en annan stabilitet i backlinjen, samtidigt som Ishizaki är mer av en lagspelare än Bahoui var.

Dessa cirka två veckor emellan matcherna gör nog AIK bara gott. Sen har vi en tuff bortamatch mot Falkenberg som blir oerhört viktig. Nu har Falkenberg visserligen börjat förlora och inte göra mål hemma, så vi får hoppas att den trenden håller i sig. Jag tror just den bortamatchen blir nyckeln. Kan vi ta den, så kommer vi klippa ett Häcken utan något att spela för hemma. Giffarna borta och Bajen borta måste bli minst 4 poäng.

Som jag sade tidigare så tror jag att AIK måste leda serien när vi går in i omgång 26 mot Malmö hemma för att vi ska ta SM-guld.
Citera
2015-09-02, 10:37
Medlem
kostymnisses avatar
Hif brukar vi ju numera ha lätt för och nu slipper vi tydligen Prica med enligt GP.
Gurra och Hjalle som mittbackspar och Mads+Seb centralt.

Bajen hemma ska vi slå och sedan är det ellos borta. Kan vi undvika förlust där ser det mycket bra ut.

Det är verkligen inte otroligt att matchen mot aik blir avgörande. Vi har ju firat guld på Friends förr...
Citera
2015-09-02, 10:46
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är verkligen inte otroligt att matchen mot aik blir avgörande. Vi har ju firat guld på Friends förr...

Och vi som var i Göteborg för ~6 år sedan vet hur man tar ned Göteborg när det verkligen gäller.

Citera
2015-09-02, 11:14
Medlem
ErPupones avatar
Citat:

har för mig att vi hade det ganska trevligt i Gbg för sex år sedan, något sådant får ni inte vara med om
Citera
2015-09-02, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Och vi som var i Göteborg för ~6 år sedan vet hur man tar ned Göteborg när det verkligen gäller.

Norrköping tar guldet
Citera
2015-09-02, 11:20
Bannlyst
Citat:
Hif brukar vi ju numera ha lätt för och nu slipper vi tydligen Prica med enligt GP.
Gurra och Hjalle som mittbackspar och Mads+Seb centralt.

Bajen hemma ska vi slå och sedan är det ellos borta. Kan vi undvika förlust där ser det mycket bra ut.

Är inte ens orolig AIK kommer vinna guld, pytt i panna klubben kommer aldrig klara pressen. HIF blir första poängtappet.
Citera
2015-09-02, 13:10
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Norrköping tar guldet

Du har rätt i att guldet delas ut i Malmö i sista omgången.

Himmelsblått och vitt
sen 19 sexti itt.
Citera
2015-09-02, 13:28
Medlem
BarryHeros avatar
Malmo vinner. De har flera av konkurrenterna kvar och kommer sanka samtliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in