2015-09-02, 16:08
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Och jag påstår att om människor vill ha en demokrati så får de riskera ett och ett annat. Huruvida Sverige i sitt nuvarande skick är en demokrati eller ej är ju ointressant om vi diskuterar vad folk bör göra om de vill förändra situationen i samhället.

Visst är det så, men vad de gör är ju att på eget bevåg sätta demokratiska principerna ur spel genom sitt agerande. Som du då försvarar.
Jo jag förstår att du tycker att det inte är samhällets problem att vissa skräms till tystnad, det är individens problem, eftersom de i så fall är "för fega" för att försvara demokratin. Det är ju en inställning man kan ha. Själv delar jag den inte, men vi kan ju inte alla vara överens om allt. Jag ser det som urtypen av det som bl a Moberg kallade demokratur. Och det fungerar ganska bra i ett samhälle där många har mycket att förlora på att gå emot vad som av en etablerad mediemakt anses vara rumsrena åsikter.

Min egen åsikt är att anonymiteten är ett av de viktigaste skydden mot en utveckling av en demokratur. Kanske det enda.
Citera
2015-09-02, 16:09
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
Världsmästarna, när Sverige blev mångkulturellt är en bok som alla borde läsa, sen är det ju strunt desamma vem som har skrivit boken för det är ju sant så det sjunger om.Jag trodde att det var Jimmie Åkesson först som hade skrivit boken, men nu kom ju sanningen fram att det var en anonym skribent med elallergi m.m
Citera
2015-09-02, 16:10
Medlem
crusades avatar
Om man som jag levde under den tid då debatten om ellallergiker var "inne", så minns man att vissa kvällstidningar... gjorde snyftreportage om människor som tvingades att leva långt ute på landet i husvagnar och stugor eftersom de inte fick någon hjälp för sin sjukdom.

Nu är det tydligen ok att förlöjliga och förminska samma personer eftersom de har åsikter som inte är accepterade i dagens mediasverige.

Samma sak med amalgamet, jag hade en kompis som tog ut allt sitt amalgam och ersatte med någon annan fyllning just för att amalgamet var så giftigt, detta var inget konstigt på den tiden.
Men nu tas det upp som ett sätt att visa på att en 70årig tant inte är vid sina sinnes fulla bruk...

Ynkligt Expressen, ynkligt.
Citera
2015-09-02, 16:11
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arngrip
Som av en tillfällighet - eller bra timing - sitter Annika Hamrud just nu ombord på ett plan mot USA och twittrar för fulla muggar. Hon uppger att hon är glad och rörd över den "kärleksbombning" hon får av sina twitter-kamrater, några smakprov:

"Hej då alla twittervänner. Nu packar jag sista och far iväg till USA. Var snälla mot varandra."

"Några verkar tro att jag planerat upplägget denna vecka. Njaaaa, det var ju faktiskt JC som skrev om mig efter att Orrenius besökt henne."

"Jag hade en massa saker att göra innan jag skulle på resa idag, onsdag. Det hanns inte. I stället har all kraft gått till JC-affären."

"Kunde inte låta bli att busa lite med ett troll i flödet. Men så befinner jag mig på 10985 meter över havet så kan kosta på mig det."

https://twitter.com/ahamrud

Snacka om Von Oben attityd. Obehaglig kvinna.

Underbar kvinna! Bra språk och rätt i sak, hon flyger till USA. Problem med det?
Citera
2015-09-02, 16:11
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moverare
Kul att en elalergisk och amalgamöverkänslig foliehatt blivit tokhögerns portalfigur.

Det handlar om principer begriper du väl? Att en bloggare som skriver normala texter som inte är på något sätt kriminella eller så hängs ut på detta sätt.

Prova att läsa innan du kräks ut svärord anonymt på nätet.

http://snaphanen.dk/2014/07/07/sonda...n-skordar-liv/
Senast redigerad av RingRing2014 2015-09-02 kl. 16:14.
Citera
2015-09-02, 16:14
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Om Expressen vill ha krig så ska dom få det också. Tror det är så många menar.

Det är gammelmedia som har satt ribban så här pass lågt. Då får dom också vara beredda på att det kan bli konsekvenser för dom själva.
Det är i sådana här tider man vinner på att agera sansat och ha is i magen.

T ex tror jag det är betydligt effektivare att få Expressens och DNs medarbetare att förstå att de nu öppnat upp för alla extrema politiska förespråkare att använda sig av liknande metoder. Nu verkar det ju inte som om DN och Expressen befolkas av intellektuella tungviktare, men om man säger det tillräckligt många gånger på ett pedagogiskt vis så kanske de till slut förstår vad de ställt till med.
Citera
2015-09-02, 16:15
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Förra gången media hängde ut en gammal människa slutade detta med hennes död. Ni kanske minns tanten på Röda Korset. Det är ett högt spel de spelar. Journalister är vidrigt skräp.

Polisanmäler man journalister så är hämnden ett faktum. Inte heller hjälpte hennes senaste krönika.

En sak som jag noterade: Orrenius hävdade att de var där i "fredliga syften" för att JC var "intressant" och språkbegåvad. Detta faller ju platt till marken när de nu hänger ut henne och rycker ut citat för att skada henne så mycket som möjligt. Få tyst på kärringen helt enkelt. Det är vad det handlade om från dag 1.

Jag tror att du överskattar deras empati. Journalisterna som skriver detta tror ju på att de räddar världen genom att hänga ut ett monster(typ Fritz,Breivik eller J.C). Vad tror du hennes liv är värt i deras ögon?

Mvh
Citera
2015-09-02, 16:16
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Jo jag förstår att du tycker att det inte är samhällets problem att vissa skräms till tystnad, det är individens problem, eftersom de i så fall är "för fega" för att försvara demokratin. Det är ju en inställning man kan ha.

Fast nu gör du ju halmgubbe av mitt resonemang. Jag har gång på gång beskrivit detta som en kollektiv kamp, inte något som en enskild individ ska stå för utan många individer som agerar gemensamt för samma mål. Det är ju det som är det geniala: enade och många så är det svårt att straffa dem, då har den sociala kontrollen -- uppenbarligen -- brutits. Och, ja, det är ju individer som begår handlingar så det är ju där man måste börja. Istället för att vänta på när "Makten" eller "Etablissemanget" i samhället förändras och ger en "lov" att uttrycka sig som man vill bör man ta saken i egna händer, tillsammans, och kämpa. Att några individer offras är för kampens skull är helt i sin ordning.

Du kan inte äta kakan och ha den kvar.
Citera
2015-09-02, 16:17
Medlem
Bewnhurs avatar
Massmedia skyddar våldtäktsmän och mördare, men de hänger ut folk som skriver fula saker på nätet.

Jag förstår mig inte på logiken för fem öre.
Citera
2015-09-02, 16:17
Vad är syftet med uthängningen? Om det finns något syfte så gissar jag på att man vill bekämpa hat, rasism, samt visa att en del människor är väldigt konspiratoriska när det gäller medierna.

Så, hur många har vi sett som har blivit mindre hatiska, mindre rasistiska, samt börjar ställa sig på mediernas sida och som äntligen "fattat" vad de alternativa medierna sysslar med?

Jag har sett exakt 0.

Jag har däremot redan sett ännu mer hat, samt ännu mer fientlighet, mot medierna. (Varken från eller till när det gäller hatet mot invandrare)

Hur tänker man egentligen? Vad tror de att de ska uppnå? Eller VILL de se ökade motsättningar och mer polarisering? För det blir i alla fall resultatet vad jag kan se...
Senast redigerad av sjelvefan 2015-09-02 kl. 16:21.
Citera
2015-09-02, 16:18
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Det är i sådana här tider man vinner på att agera sansat och ha is i magen.

T ex tror jag det är betydligt effektivare att få Expressens och DNs medarbetare att förstå att de nu öppnat upp för alla extrema politiska förespråkare att använda sig av liknande metoder. Nu verkar det ju inte som om DN och Expressen befolkas av intellektuella tungviktare, men om man säger det tillräckligt många gånger på ett pedagogiskt vis så kanske de till slut förstår vad de ställt till med.

Vad i helvete?! Finns det någon på DN, SVD, AB, Expressen som skriver anonymt?
Skärp dig!
Citera
2015-09-02, 16:21
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Det handlar om principer begriper du väl? Att en bloggare som skriver normala texter som inte är på något sätt kriminella eller så hängs ut på detta sätt.

Prova att läsa innan du kräks ut svärord anonymt på nätet.

http://snaphanen.dk/2014/07/07/sonda...n-skordar-liv/

Mouahaha.
Det är jättejättesynd om henne för att hon har elallergi och problem med amalgamet och för att hon menar att samhället har mörkat det, och jättejättesynd om henne för att hon är dyr i drift för samhället, men det är inte synd om henne för att hon inte får skriva rasistiska inlägg anonymt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in