2015-09-02, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Hon bör skaffa sig skyddad identitet med:
"Fingerade personuppgifter betyder att du byter ut din identitet. Du får ett nytt namn och ett nytt personnummer utan koppling till din tidigare identitet. "
Flera användare i tråden bör fundera över detta.

Skyddad identitet
http://dinarattigheter.se/hur-far-ja...dad-identitet/

Kan man då hänga ut henne då?

Absolut, här på Flashback görs det utan hämningar.
Citera
2015-09-02, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Jag hoppas verkligen att SD:s maktövertagande leder till fri jakt på journalister.

Att sd's mål är att avskaffa demokratin och införa statskontrollerad media och enpartisystem är inget nytt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Hon slår nerifrån och upp vilket är en viss skillnad. Hon är en regimkritiker som valt anonymiteten för att slippa det sociala stigmat och för att skydda sin familj.

Hon har hängt ut folk och hetsat och generaliserat i åratal. Men själv på står att hon är
rädd. Det hatet hon skapat har drabbat många. Då är det höjden av feghet att själv sitta
och vara skyddad. Hon ÄR ingen vanlig liten gnällare på ett klotterplank, hon skriver böcker
och citeras över hela nätet.
Citera
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Stor humor att Julia Caesar, som öst galla över bidragstagande invandrare sedan 1993, levt på bidrag sedan....1993!
Vad är det för humor i det? Det torde vara rätt självklart att ett lands välfärd är förbehållet dess medborgare. Om du inte förstår varför kan jag rekommendera Milton Friedman.
Citera
2015-09-02, 10:11
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGårman
Flashback är en kloak.
Det kan man givetvis tycka, men det har föga att göra med att Expressen ägnar sig åt politisk förföljelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Vad är det för humor i det? Det torde vara rätt självklart att ett lands välfärd är förbehållet dess medborgare. Om du inte förstår varför kan jag rekommendera Milton Friedman.

Hon är bara en arbetsskydd bidragsparasit helt enkelt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Hon bör skaffa sig skyddad identitet med:
"Fingerade personuppgifter betyder att du byter ut din identitet. Du får ett nytt namn och ett nytt personnummer utan koppling till din tidigare identitet. "

Flera användare i tråden bör fundera över detta alternativ.

Skyddad identitet
http://dinarattigheter.se/hur-far-ja...dad-identitet/

Kan man då hänga ut henne då?

Jag förstår inte vad som menas "hänga ut" henne. Hon har själv spelat ett "hänga-ut" spel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Jo. Anonyma åsikter kan definitivt ha ett värde, men att Marika Formgren står för sina åsikter ger dem i mina ögon, i detta fall, ett högre värde. Jag tycker också att hon är en mycket bättre skribent än JC, och även betydligt intelligentare.

Vi har ett läge i svensk debatt som är helt nytt. Jag ställer mig tveksam till att man har "rätt" att vara anonym, samtidigt som man skriver konfronterande artiklar där man även namnger personer. Däremot har man naturligtvis rätt att vilja, och försöka vara det.

Jag tror du missar poängen. Om det nu förhåller sig så att vissa åsikter i praktiken är förbjudna, det vill säga att du på något sätt socialt bestraffas för att uttrycka dem, då är det din demokratiska rättighet att få uttrycka dem anonymt. Alla människor, oavsett åsikt, har rätt att bedriva opinion utan att riskera sociala konsekvenser för det. Finns inte den möjligheten är demokratin rejält hotad.

Principiellt är detta inte mer annorlunda än sättet dissidenter tystades i såväl Nazityskland som Soviet. Det är bara straffet som är mildare. Det funkar alltid på samma sätt: man hittar på en bortförklaring som rättfärdigar nedtystandet av oliktänkande, i det här fallet "hat" och "rasism". Vad de missar är att hat och rasism är åsikter som omfattas precis lika mycket av demokratin som någon annan åsikt.
Citera
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Expressen motiverar publiceringen med:

Enligt Karin Olsson är Julia Caesar tillräckligt offentlig för att namnet ska kunna offentliggöras. – Hon är en van och slipad debattör, och hon är en av den högerpopulistiska nätrörelsens absolut främsta opinionsbildare som skrivit tre böcker och många texter under flera år. Det är rimligt att en sådan inflytelserik opinionsbildare ska kunna ställas till svars.

Varför kan hon inte "ställas till svars" som Julia Caesar? Trams.

Varför ska hon överhuvudtaget ställas till svars. Vad har hon gjort menar du?
Citera
2015-09-02, 10:12
Medlem
Mr Andersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGårman
Hela mörkerdrevet med Flashback i spetsen som jagar journalister och andra som skriver öppet i media utan att fegt gömma sig bakom alias bevisar att fascisterna i sd har fel.
En fråga i all vänlighet, HerrGårman: Varför gömmer du dig fegt bakom ett alias?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Det kan man givetvis tycka, men det har föga att göra med att Expressen ägnar sig åt politisk förföljelse.

Flashback, Avpixlat och NEO ägnar sig konstant år politisk förföljelse.
Citera
Medlem
Det är ju så jävla lätt för Expressen och gänget som befinner sig i toppen av demokraturen att tycka att anonymiteten ska bort. Men When roles are reversed, opinions are too.

Vill man vara anonym så ska man naturligtvis få vara det, oavsett åsikter och anledningar. För då kommer folks åsikter i alla fall fram istället för att folk förblir tysta.

Och där är ju kärnan såklart. Dom vill att folk ska hålla käften. Annars!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in