2015-09-02, 14:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Vilken mästrande ton du har, och en ovilja att begripa att det inte är något bra skäl att avstå från att försöka få en intervju. En person som är såpass klar i huvudet så att hon kan vara opinionsbildare klarar givetvis att ställa upp på en intervju. De hade ju dessutom försökt via andra kanaler.

Larvigt att skylla på sjukdom och ålder.
Men anledningen till att hon ville vara anonym var ju inte sjukdom eller ålder, utan att hon ville undvika exakt det som nu har inträffat. Att utsättas för personangrepp med alla trick som finns i den postmarxistiska verktygslådan. Att bli hånad, förlöjligad, förminskad och allt annat jävulskap som svinen hittar på, allt utom att bemöta åsikterna, för det aktar man sig för.

Bojkotta Bonniers!
Citera
2015-09-02, 14:13
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeptoid
Men det finns en avsevärd skillnad. Man kan inte bevisa om Gud, änglar etc finns eller inte. Det går inte att avgöra vetenskapligt. Men det går att avgöra vetenskapligt om oral galvanism och elallergi existerar. Och vetenskapen är tydlig: Elöverkänslighet sitter i huvudet. Om varken testare eller testade vet om när strömmen är av/på händer inget.

För troende människor är sådant här irrelevant. Tror dem på något och även känner något, så är det det som räknas för dem. Bevis hit eller dit spelar ingen roll för dem.

Man skulle kunna avfärda detta som tokerier, om det inte var för att det är så utbrett. Utanför Sverige är det i regel ännu mer utbrett.

Så här fungerar stora delar av mänskligheten.

Citat:
Det är en bra fråga. Svaret är att det beror på. Generellt sett nej, men i vissa fall kan man tydligt se att det pattern of behavior. När omgivningen inte köpt hennes orala galvanism, elallergi etc har hennes svar varit att de varit köpta, att hela samhället är korrupt osv. Argumenterar man mot henne i sak är svaret bara att man är "köpt". Vi ser samma mönster hos henne i hennes antipati mot invandring.

Men hon är också en gammal journalist, som var anställd hos DN, så uppenbart har hon haft ett visst yrkeskunnande. Och flera av de artiklar som jag läst av henne har varit detaljrika och faktafyllda, så de har varit intressanta ur den synvinkeln. Däremot har även jag tyckt att hon ibland haft ett för hårt språkbruk. Ibland borde hon fundera över sitt ordval, men å andra sidan så finns det krönikörer i Expressen och Aftonbladet som har ett liknande ordval (fast då riktat åt andra hållet).

Citat:
Anledningen till att du känner igen dig i henne är att du sitter i samma bubbla. Märker du inte överanvändningen av ord runt omkring dig? "berikare", "aftonhoran", "ljugmedia" etc. Du lever ju i ett språkbad som inte hindrar dig att tänka klart, men varje dag skickar din tanke i en viss riktning. Och du lever ju ditt liv på Flashback. Det är ju det som får dig att stiga upp på morgonen? Förvarandet av SD (eller snarare SDs ledning).

Nä. Jag känner inte igen mig i henne, men jag ogillar att mainstreammedia använder sina muskler för att krossa enskilda svaga personer. Det är inte medias roll. En artikel om henne kan vara motiverad. Men inte ett karaktärsmord.

Och när det gäller mig. Med mina endast 3,96 inlägg per dag så vill jag inte påstå att jag lever mitt liv via Flashback. Det är inte många minuter per dag jag är här, i snitt. Fast nu är det inte mig som ska diskuteras.

Citat:
Jag har alltid ansett Liza Marklund som mindre vetande om det mesta i livet.

Väldigt många högaktar henne och tycker tvärtom att hon är ganska klok. Fast poängen är om man ska se henne som knäpp eller inte? Det anser nog inte många. Jag gör det inte eftersom man helt enkelt får acceptera att en stor del av mänskligheten tror på alla möjliga konstiga saker, utan att det hindrar dem från att fungera i övrigt.
Senast redigerad av -Info- 2015-09-02 kl. 14:16.
Citera
2015-09-02, 14:20
Medlem
Så ni som klankar ner på hennes el överkänslighet menar att hon hade upplevt invandringen annorlunda om hon inte varit det? Hade det varit mindre granater o skjutningar för det ? Det hon skriver i sina krönikor är väl bara vad hon känner.

En sosse kärringen ville sätta raketforskare på att skövla mark och bruka jorden, vem av dem är psykiskt sjuk?
Citera
2015-09-02, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men anledningen till att hon ville vara anonym var ju inte sjukdom eller ålder, utan att hon ville undvika exakt det som nu har inträffat. Att utsättas för personangrepp med alla trick som finns i den postmarxistiska verktygslådan. Att bli hånad, förlöjligad, förminskad och allt annat jävulskap som svinen hittar på, allt utom att bemöta åsikterna, för det aktar man sig för.

Bojkotta Bonniers!
Jag ska köpa allt Bonnier ger ut. Sällan något har skänkt mig sådan glädje som detta. Idag firar vi, nu är handsken kastad.
Dags att ta fram Pattons gamla kromhjälm.
Citera
2015-09-02, 15:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Jag ska köpa allt Bonnier ger ut. Sällan något har skänkt mig sådan glädje som detta. Idag firar vi, nu är handsken kastad.
Dags att ta fram Pattons gamla kromhjälm.
Kör på, svinen på Bonniers kan nog behöva lite stödköp framöver.
Citera
2015-09-02, 15:07
Medlem
Pro-Enfalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Vad lustigt att vissa av Barbros försvarare triumferande kommer dragande med inaktuella Liza Marklund. Som om det vore nån sorts kvalitetsmarkör. En slaskpress-murvla som skrev billiga deckare med undermåligt språk. En författare som aldrig varit respekterad av tänkande människor och vars "Gömda" visade sig vara falsarium. Ja, att Liza Marklund påstår sig vara elallergiker förstärker bara det vi vet: att elallergiker är inbillningssjuka.

Att någon är psykiskt instabil och neurotisk betyder ju inte att man kan tänka stort och fritt på andra områden. Men Barbros krönikor är ju bara ett skrik av bitterhet och grandios självbild.

Fast nu tramsar du ju bara. Det handlar givetvis om att lyfta fram och påvisa medias dubbla måttstockar. Du tyckte ju själv att det var taskigt att belysa Barbros historiska problematik med elkänslighet som du föraktfullt kallar för psykisk sjukdom.
Citera
2015-09-02, 15:13
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Kör på, svinen på Bonniers kan nog behöva lite stödköp framöver.

Ja någon anledning måste ju finnas till att Wolodarski ser sig oroligt över axeln när han går på Östermalmsgatan.
Citera
2015-09-02, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vilken lögn? Bevisa att jag ljugit.
Förakt för svaghet say you, jag föraktar en människa som sprider skit om andra människor. Det är vad Barbro har gjort och hon har gjort det från en tron av bidragspengar. Varför i helvete skulle hon förtidspensioneras? Vad är det, fyra böcker och ett kåseri i veckan i fem år? Det är ju faen mer än Ulf Nilson, han gick i pension för nån vecka sedan. Vid 82.
Hon bör skämmas ögonen ur sig.

Om hon sen har rätt i sitt skrivande skiter jag i. Hon pekade finger några ggr för mycket.

Uppenbarligen har du svårt med självinsikt och självkritik. Du har inget med saken att göra om varför en enskild person är eller inte är förtidspensionär. Du vet inte ens om hon har varit det. Du tror eller snarare vill tro för att peka finger själv. Självmål är ju alltid roliga..
Citera
2015-09-02, 15:27
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Vad lustigt att vissa av Barbros försvarare triumferande kommer dragande med inaktuella Liza Marklund. Som om det vore nån sorts kvalitetsmarkör. En slaskpress-murvla som skrev billiga deckare med undermåligt språk. En författare som aldrig varit respekterad av tänkande människor och vars "Gömda" visade sig vara falsarium. Ja, att Liza Marklund påstår sig vara elallergiker förstärker bara det vi vet: att elallergiker är inbillningssjuka.

Nu låter du väldigt bitter.

Liza Marklund är en av Sveriges mest lästa författare. Och minst 8 av hennes böcker har det blivit filmer av, varav en del gått på bio. Hon anses också vara en av landets främsta opinionsbildare.

Vad har du att sätta mot det? Hur många av dina böcker har det blivit film av som gått på bio?

Poängen är att det anses som helt irrelevant i sammanhanget att hon är elallergisk. Och det är det också. Det är helt irrelevant. Och hade Julia Caesar varit en vänsterdebattör som propagerat för ökad invandring så hade det också setts som totalt irrelevant. Förmodligen hade inte ens sk "hatsajter" tagit upp något sådant. Eftersom det inte ses som relevant.

Men nu när åsikterna är felaktiga så blir det för svensk media nästan huvudnyheten. Och för hennes politiska motståndare blir det ett av de viktigaste argumenten mot henne. Sakinnehållet i hennes invandringskritiska artiklar vågar ingen bemöta. Antagligen för att de är alltför korrekta.
Senast redigerad av -Info- 2015-09-02 kl. 15:30.
Citera
2015-09-02, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blown

Hon är en rasistisk tant som lever på förtidspension till följd av en påhittad sjukdom..

Nåja, i Sverige kan man ta ut sin privat PENSION när man vill efter 55. Och även tilläggspensionen. Du har ju inte en enda susning om hur hon har gjort så varför fabulera? Dessutom, nu är hon 71 och således har hon levt som lagstadgad folkpensionär i minst 4 år.
Citera
2015-09-02, 15:34
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Haha, sjukt stor affär...mjoo på Flashback kanske.

Annars håller jag med dig, Orrenius skulle kunna gå ut på Twitter och säga; "jag blev lite för het på gröten, som journalist är det alltför lätt att låta omdömet skena när man får korn på en bra story, förlåt". Och sen är det bra med det. Men faktum är ju att DN, med Jan Guillous ord, är "den fisförnäma tidningen", och de vill inte gärna erkänna att de har fel i första taget.

Vill bara påminna om detta inlägg. Säger något om FBs genomslagskraft
Citera
2015-09-02, 15:45
Medlem
eternussermos avatar
Citat:

Bojkotta Bonniers!

Ja, så var det, men min diskussion var att det var några foliehattar som ansåg att hon skulle vara orörbar pga ålder, och sjukdomar, rent trams givetvis.

Av det jag läst så har hon det torrt på fötterna, och om folk vill gå till personangrepp får hon väl strunta i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in