2015-09-02, 10:18
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Skriv gärna en sådan bok, du.

Dina härskartekniker, din lögnaktighet och ditt förakt för svaghet är kända sedan länge. Jag tror faktiskt inte att du behöver hamra in den poängen mer.

Vilken lögn? Bevisa att jag ljugit.
Förakt för svaghet say you, jag föraktar en människa som sprider skit om andra människor. Det är vad Barbro har gjort och hon har gjort det från en tron av bidragspengar. Varför i helvete skulle hon förtidspensioneras? Vad är det, fyra böcker och ett kåseri i veckan i fem år? Det är ju faen mer än Ulf Nilson, han gick i pension för nån vecka sedan. Vid 82.
Hon bör skämmas ögonen ur sig.

Om hon sen har rätt i sitt skrivande skiter jag i. Hon pekade finger några ggr för mycket.
Citera
2015-09-02, 10:20
Medlem
Jag förutspådde bara häromdagen hennes psykiska insufficiens. Genom enkel textanalys ser man lätt hon lider av förföljelsemani, en sjukdom som inte kan frikopplas från hennes konspirationistiska läggning och därmed hennes "samhällsanalys".

(FB) DN trakasserar oppositionell journalist
Citera
2015-09-02, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottotheman
Från twitter kan det nämnas att representanter från partierna i vänsterblocket och Alliansen står enade bakom Hamrud. Måhända att det bekräftar att det finns ett enat etablissemang av journalister och politiker, men det är viktigt att man tar ställning för den fria journalistiken gentemot de som missbrukar yttrandefriheten. Bra även att Alliansen och de Rödgröna sluter upp bakom de som tar fighten mot de som ständigt ropar på stramare migrationspolitik. Migrationen är trots allt den viktigaste frågan i vår tid.

Bra att ni enas. Det behövs med tanke på hur få ni håller på att bli. Krympandets radikalisering.
Citera
2015-09-02, 10:21
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Känner du henne som kan påstå att hon är en vidrig människa?
Jag tror inte hennes närmaste, barn och barnbarn tycker att hon är vidrig, har svårt att tro det.
Du accepterar inte rätten att utrycka olika åsikter, du är en vidrig människa. Tvi fan!!

Du har fel, jag är extremist när det kommer till att man ska få uttrycka sig hur som helst, så länge det inte är förtal såklart.

Men ja, jag tycker hon är en vidrig människa – men det är som alla förstår (utom du?) ett subjektivt påstående. Att hennes släktingar tycker annorlunda gör inte min åsikt mer rätt eller fel, men det kanske kan ge en nyans till min åsikt.

Hon är en rasistisk tant som lever på förtidspension till följd av en påhittad sjukdom. Inte min idol precis. Med det inte sagt att hon inte är sjuk – elallergi o.dyl. finns förstås inte på det sättet den sjuke vill göra gällande, utan det är en psykosomatisk åkomma. Kanske är även det psykologiska besväret berättigande för förtidspension, men då är frågan på vilka premisser hon sjukskrivits.

Återigen – hon ska ha all rätt i världen att skriva som hon gör även anonymt. Expressen gör fel som hänger ut en pensionerad privatperson och begår karaktärsmord mha personliga påhopp osv.
Citera
2015-09-02, 10:21
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Jag är fortfarande djupt besviken. Att göra skillnad på vems yttrandefrihet som hotas utifrån politisk hemvist är jävligt dåligt.

Det spelar ingen roll om det är en gammal rasistisk brännkärring ute i skogen, en välvillig buddhist ifrån Skara eller en dödsknarkare i Bagarmossen – ingen ska behöva hängas ut av en agendadriven press som gör allt i sin makt för att inskränka yttrandefriheten som en sista kamp i konkurrensen mot det överlägsna formatet det fria samtalet på internet utgör!

Håller helt med
Citera
2015-09-02, 10:28
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Javisstja, elallergi är en inbillad bluffsjukdom. Islamisering och muslimsk massinvandring är nog inte är så dumt i alla fall. Att endast 17% av somalierna i Sverige arbetar efter 20 år är nog väldigt bra eftersom kärringen med oral galvanism tyckte det var dåligt. Hundratals kriminella invandrarghetton måste bli fler, elallergi-tanten skrev ju att de borde vara färre.

Tänkte inte på det.

Din premiss är alltså att om man tycker skribenten "Julia Caesar" är en labil kärring med mentala problem och att elallergi är en sinnessjukdom, så betyder det att man per automatik stödjer en viss invandringspolitik? "Gillar du inte Barbro är du för massinvandring!". Snacka om begränsat tänkande..

Jag har inga åsikter om vilken som är den bästa invandringspolitiken. Tycker likväl Barbro framstår som en labil tant med mentala problem.
Citera
2015-09-02, 10:38
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Känns läge att dra igång någon stöd-grej för JC. Men det kanske redan är på gång?

En tydlig markering av hur stort folkligt stöd hon faktiskt har.
Om ni inte varit ljusskygga hade ni kunnat göra något IRL, protesterat utanför Expressen. Dock lång resväg till Stockholm antar jag.
Citera
2015-09-02, 10:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Om ni inte varit ljusskygga hade ni kunnat göra något IRL, protesterat utanför Expressen. Dock lång resväg till Stockholm antar jag.
Demonstrationståg känns jävligt föråldrat, vem fan sysslar med sånt idag.

Sen har du givetvis rätt i ditt antagande att många inte vill bli kartlagda & fotograferade. Inte minst den här tråden är ju ett bra exempel på vad som kan hända då.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2015-09-02 kl. 11:01.
Citera
2015-09-02, 10:56
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Demonstrationståg känns jävligt föråldrat, vem fan sysslar med sånt idag.
Antirasisterna och våldsvänstern gör det då en svensk mördats av invandrare för att motverka svenskarnas "rasism" mot invandrare.
Då ser vi demonstrationståg, då ser vi facklor, då får vi höra uppfostrande tal om tolerans.
Sjukt är bara förnamnet.
Citera
2015-09-02, 11:07
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Det här handlar väl i vanlig ordning om skiljelinjen mellan människor som anser att yttrandefrihet överlever utan anonymitet och de som anser att yttrandefrihet utan anonymitet är fullständigt poänglös. Det visade sig väl, om inte långt tidigare, under AB/Expressens uthängningsreportage att journalistkåren i stort tillhör den tidigare gruppen medan motparten oftast hamnade i det senare lägret. Flashbacks hela existens lutar väl till stor del på den här problematiken. Man får väl, med tanke på de händelserna, anse att bloggerskan hade anledning att vara rädd för att hamna på Expressens framsida med bild och TV-inslag.

I sammanhanget vore det intressant att få höra från jerkus, som just publicerade en väldigt känslosam text i ämnet, där han sällar sig till den tidigare gruppen. Tyvärr är texten konstruerad på samma sätt som övriga officiella utsagor i frågan (från båda "sidor", nb) - det vill säga utan någon som helst reflektion över grundproblematiken.

För övrigt är det förstås otroligt sorgligt att folk har så mycket fritid och att de är såpass investerade i det hela att de på allvar orkar ringa hem till journalister och dödshota dem, men det finns det ju lagar mot.

Vilken menar du är grundproblematiken?
Citera
2015-09-02, 11:25
Medlem
Frågan är varför Jöberger ansett sig behöva en pseudonym, eftersom hon varvat inläggen som "Julia Caesar" med invandringskritiska inlägg där hon använt sitt riktiga namn, t.ex. här:
http://www.helagotland.se/start/?articleid=7549627
Citera
2015-09-02, 11:27
Medlem
Ragolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Du har fel, jag är extremist när det kommer till att man ska få uttrycka sig hur som helst, så länge det inte är förtal såklart.

Men ja, jag tycker hon är en vidrig människa – men det är som alla förstår (utom du?) ett subjektivt påstående. Att hennes släktingar tycker annorlunda gör inte min åsikt mer rätt eller fel, men det kanske kan ge en nyans till min åsikt.

Hon är en rasistisk tant som lever på förtidspension till följd av en påhittad sjukdom. Inte min idol precis. Med det inte sagt att hon inte är sjuk – elallergi o.dyl. finns förstås inte på det sättet den sjuke vill göra gällande, utan det är en psykosomatisk åkomma. Kanske är även det psykologiska besväret berättigande för förtidspension, men då är frågan på vilka premisser hon sjukskrivits.

Återigen – hon ska ha all rätt i världen att skriva som hon gör även anonymt. Expressen gör fel som hänger ut en pensionerad privatperson och begår karaktärsmord mha personliga påhopp osv.
Du har fel...tror jag, för man har väl inte förtidspension när man är 70 år? Jag kan ha fel men jag tror att hon nu är en vanlig hederlig ålderspensionär, ovanligt vis dock. Så media trakasserar en ålderspensionär, det trodde jag mest romer gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in