2015-09-02, 13:06
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Då har du inte sett honom lira va? Tycker han är mer jämförbar med spelare som Ledin och Jämtin. Alltså inte mer tuff än så.

En retsticka med en hel del hockey i sig.

Klart att han har mer hockey i sig än Brashear, men det har ju de flesta. Jag höjer bara ett varningens finger för att det kan bli flopp. Nu är det bara en gissning från min sida, men jag antar att han sitter på en rätt fet lön. Att signa just Per Ledin hade varit ett mycket sundare drag i mitt tycke, Ledins ålder till trots.

Brunkare är mer vettigt att signa ifrån Allsvenskan än från NHL.
Citera
2015-09-02, 13:19
Medlem
Fijks avatar
Skaffade sig foppa bara brunkar kompisar när han var i NHL?+
Citera
2015-09-02, 13:22
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fijk
Skaffade sig foppa bara brunkar kompisar när han var i NHL?+
NHL-spelare som är duktiga på att spela ishockey är nog inte så sugna på att byta ner sig till SHL.
Citera
2015-09-02, 13:48
Avslutad
Vad har hänt med MoDos juniorsatsning? Varför flyttar man inte upp en junior istället för att skriva kontrakt med en snubbe som gör att förmodligen MoDo får spela mest BP i hela SHL!
Citera
2015-09-02, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Då har du inte sett honom lira va? Tycker han är mer jämförbar med spelare som Ledin och Jämtin. Alltså inte mer tuff än så.

En retsticka med en hel del hockey i sig.
Relevant: http://m.thn.com/articles/53817-Maxim-Lapierre-hits-Dan-Boyle-from-behind-continues-history-of-garbage.html

Vet inte varför folk tycker att en sådan spelare är en tillgång. Det är ingen spelare som "står upp för laget", han spelar fult och gömmer sig bakom sina lagkamrater.
Citera
2015-09-02, 15:47
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Klart att han har mer hockey i sig än Brashear, men det har ju de flesta. Jag höjer bara ett varningens finger för att det kan bli flopp. Nu är det bara en gissning från min sida, men jag antar att han sitter på en rätt fet lön. Att signa just Per Ledin hade varit ett mycket sundare drag i mitt tycke, Ledins ålder till trots.

Brunkare är mer vettigt att signa ifrån Allsvenskan än från NHL.

Lapierre kostar mindre än Per Ledin.
Citera
2015-09-02, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Vad har hänt med MoDos juniorsatsning? Varför flyttar man inte upp en junior istället för att skriva kontrakt med en snubbe som gör att förmodligen MoDo får spela mest BP i hela SHL!
Modo har mest offensiva duktiga Juniorer tänker på Grundström,Ottoson och Jakobsson som ofta är virriga i defensiv zon.Vi har saknat en bunkrar kedja som kan köra mot motståndarens toppkedjor men nu har vi det och en bra defensiv center i Lappierre för en billig peng dessutom Ledin eller Jämtin skulle kosta ungefär lika mycket sen så är ju Maxim en bättre spelare än Ledin/Jämtin.
Senast redigerad av mille678 2015-09-02 kl. 16:20.
Citera
2015-09-02, 16:45
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mille678
Modo har mest offensiva duktiga Juniorer tänker på Grundström,Ottoson och Jakobsson som ofta är virriga i defensiv zon.Vi har saknat en bunkrar kedja som kan köra mot motståndarens toppkedjor men nu har vi det och en bra defensiv center i Lappierre för en billig peng dessutom Ledin eller Jämtin skulle kosta ungefär lika mycket sen så är ju Maxim en bättre spelare än Ledin/Jämtin.
Källa? Jag tror inte han kostar "en billig peng".
Citera
2015-09-02, 17:14
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Lapierre kostar mindre än Per Ledin.

Vad tjänar Lapierre då?

Uffe Bodin skriver om honom här, han har lite samma tankar som jag:
http://www.hockeysverige.se/uffe-bodin/2015/09/02/varldens-basta-hanflin-till-o-vik/

Modo börjar kännas lite som Slapshot, måste signa avdankade fighters och retstickor från Nordamerika för att locka publik. Mer cirkus än idrottsförening.
Senast redigerad av Damacy 2015-09-02 kl. 17:22.
Citera
2015-09-02, 18:32
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Vad tjänar Lapierre då?

Uffe Bodin skriver om honom här, han har lite samma tankar som jag:
http://www.hockeysverige.se/uffe-bodin/2015/09/02/varldens-basta-hanflin-till-o-vik/

Modo börjar kännas lite som Slapshot, måste signa avdankade fighters och retstickor från Nordamerika för att locka publik. Mer cirkus än idrottsförening.

Det är nog ungefär skitsamma prismässigt.

Håller, dessvärre - och som bekant - med om att modo blivit en freakshow. Lite som gamla dagars Vityaz. Det känns desperat, men desperationen är lite mindre påtaglig med den här saken än med clownen från i fjor. Men vem vet vad de trollar fram ur hatten i november när skiten träffat fläkten igen.
Citera
2015-09-02, 19:06
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Ska bli kul att se. Undrar hur många omgångar han klarar innan avstängningen kommer?

Standardfrasen från mjuka Skellefteå inför årets säsong.

Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det är nog ungefär skitsamma prismässigt.

Håller, dessvärre - och som bekant - med om att modo blivit en freakshow. Lite som gamla dagars Vityaz. Det känns desperat, men desperationen är lite mindre påtaglig med den här saken än med clownen från i fjor. Men vem vet vad de trollar fram ur hatten i november när skiten träffat fläkten igen.

Det känns inte riktigt som att det är rätt folk på plats i sportledningen. MODO har väl aldrig varit ett brutalt gäng? Är det brutalitet publiken vill se? Gamla hederliga MODO var ju ett kontringsstarkt lag.

Luleå Hockey var också det under 80-talet men ställde om till att spela en extremt fysisk hockey då Osten stod i båset. Denna hockey har publiken tagit till sina hjärtan och helt klart flörtar man med Luleå-publiken när man tar in pjäser som Schira, Melart och Mikkelson till ett lag där redan Sylvegård och Granström lirar. Det är crowd-pleasing.
Senast redigerad av Kalle-Kotte 2015-09-02 kl. 19:10.
Citera
2015-09-02, 19:14
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten

Håller, dessvärre - och som bekant - med om att modo blivit en freakshow. Lite som gamla dagars Vityaz.

Haha nu får du väl lugna dig lite. För det första är Lapierre en bra spelare. Han lär hjälpa Modo mycket i defensiven och kan nog göra en 20/25 poäng i en tredjekedja. För det andra så är han inte en utpräglad slagskämpe, för det var sådana Vityaz gillade att ha (typ Josh Gratton, Chris Simon, Darcy Verot). Och vem är värvad bara för att slåss i Modo?

Den jämförelsen är helfel. Jag tror Modo kan gå rätt bra om man lyckas få ihop laget, och det är ett rätt så stort om.

Possler - Wilson - Butler
Pettersson - Ritchie - Thomas
Nilsson - Lapierre - Haataja

En rätt hyfsad top 9 tycker jag.
Senast redigerad av m4tt145 2015-09-02 kl. 19:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in