2015-09-02, 19:23
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Haha nu får du väl lugna dig lite. För det första är Lapierre en bra spelare. Han lär hjälpa Modo mycket i defensiven och kan nog göra en 20/25 poäng i en tredjekedja. För det andra så är han inte en utpräglad slagskämpe, för det var sådana Vityaz gillade att ha (typ Josh Gratton, Chris Simon, Darcy Verot). Och vem är värvad bara för att slåss i Modo?

Den jämförelsen är helfel. Jag tror Modo kan gå rätt bra om man lyckas få ihop laget, och det är ett rätt så stort om.

Possler - Wilson - Butler
Pettersson - Ritchie - Thomas
Nilsson - Lapierre - Haataja

En rätt hyfsad top 9 tycker jag.

Bah, du får førklara hur fel jag har om han klarar att ha en ratio på øver 1 pinne per sju utvisningsminuter.
Citera
2015-09-02, 19:29
Bannlyst
Citat:
Haha nu får du väl lugna dig lite. För det första är Lapierre en bra spelare. Han lär hjälpa Modo mycket i defensiven och kan nog göra en 20/25 poäng i en tredjekedja. För det andra så är han inte en utpräglad slagskämpe, för det var sådana Vityaz gillade att ha (typ Josh Gratton, Chris Simon, Darcy Verot). Och vem är värvad bara för att slåss i Modo?

Den jämförelsen är helfel. Jag tror Modo kan gå rätt bra om man lyckas få ihop laget, och det är ett rätt så stort om.

Possler - Wilson - Butler
Pettersson - Ritchie - Thomas
Nilsson - Lapierre - Haataja

En rätt hyfsad top 9 tycker jag.
Modo ställer nog upp såhär.
Haataja-Wilson-Butler
Thomas-Ritchie-Olofsson
Possler-Petterson-Grundström
Nilsson-Lapierre-Ottoson/Öberg
Har lite svårt att placera Lapierre då han inte har spelat nån match än annars så har Modo ställt upp så här några försäsongs matcher.
Citera
2015-09-02, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Bah, du får førklara hur fel jag har om han klarar att ha en ratio på øver 1 pinne per sju utvisningsminuter.
Han har snittat ungefär en utvisning per match i NHL det är inte så jätte mycket.Stora utmaningen blir att vänja sig med spelet i Sverige alltså inte så tufft spel.
Citera
2015-09-02, 19:34
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mille678
Modo ställer nog upp såhär.
Haataja-Wilson-Butler
Thomas-Ritchie-Olofsson
Possler-Petterson-Grundström
Nilsson-Lapierre-Ottoson/Öberg
Har lite svårt att placera Lapierre då han inte har spelat nån match än annars så har Modo ställt upp så här några försäsongs matcher.
Grundström-Wilson-Butler
Olofsson-Ritchie-Thomas
Skröder-Pettersson-Haataja
Nilsson-Ottosson-Possler

Sådan var uppställningen mot Skellefteå. Tyckte det såg rätt lovande ut stundtals och förmodligen lär ju Lapierre ta Ottossons plats om det är tänkt att vara liknande. Öberg kan gärna vara extraforward.
Citera
2015-09-02, 20:58
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Relevant: http://m.thn.com/articles/53817-Maxim-Lapierre-hits-Dan-Boyle-from-behind-continues-history-of-garbage.html

Vet inte varför folk tycker att en sådan spelare är en tillgång. Det är ingen spelare som "står upp för laget", han spelar fult och gömmer sig bakom sina lagkamrater.
Nu har han väl gjort lite mer i sin hockeykarriär än detta men din andra poäng går ju fram i dessa klipp. Verkar vara en feg stackare som ofta trycker till med klubban i ryggen när motståndaren är oförberedd, fyfan vilket skräp som hamnat i SHL om han ska fortsätta så där.
Citera
2015-09-02, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Nu har han väl gjort lite mer i sin hockeykarriär än detta men din andra poäng går ju fram i dessa klipp. Verkar vara en feg stackare som ofta trycker till med klubban i ryggen när motståndaren är oförberedd, fyfan vilket skräp som hamnat i SHL om han ska fortsätta så där.
Menade en tillgång till ligan, modo kan säkert ha någon nytta av honom men de som säger att det är "kul för SHL" att en sådan spelare kommer hit måste leva i något alternativt universum.
Citera
2015-09-02, 21:58
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Haha nu får du väl lugna dig lite. För det första är Lapierre en bra spelare. Han lär hjälpa Modo mycket i defensiven och kan nog göra en 20/25 poäng i en tredjekedja.

Det är väl sånt här snack som får mig så väldigt tveksam till den här värvningen. Att Lapierre skulle göra 25 poäng ser jag som väldigt osannolikt, och har man dom förväntningarna kommer man nog att bli väldigt besviken.

Hade man velat ha en center som jobbar jävligt hårt och som retar gallfeber på motståndarna hade man bara välja någon ur Karlskoga. Lapierre är ett PR-trick och effektsökeri.

Men men, så länge han inte skadar någon så är det väl kul för ligan och han lär väl sälja några extra biljetter.
Senast redigerad av Damacy 2015-09-02 kl. 22:03.
Citera
2015-09-02, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Det är väl sånt här snack som får mig så väldigt tveksam till den här värvningen. Att Lapierre skulle göra 25 poäng ser jag som väldigt osannolikt, och har man dom förväntningarna kommer man nog att bli väldigt besviken.

Hade man velat ha en center som jobbar jävligt hårt och som retar gallfeber på motståndarna hade man bara välja någon ur Karlskoga. Lapierre är ett PR-trick och effektsökeri.

Men men, så länge han inte skadar någon så är det väl kul för ligan och han lär väl sälja några extra biljetter.
Du menar att en som har varit bofast i NHL i sju säsonger kommer inte tillföra något än några mer artiklar om Modo? Det låter som ett skämt.Lapierre är inte Brashaer,Lapierre är 12 år yngre och kan spela hockey också under sin tid i Vancouver så ersatte han Daniel Sedin när han var skadad och gjorde det bra enligt Henrik.Du menar att en spelare som gjorde 26 poäng i NHL den här säsongen inte kan upprepa det i SHL?även om NHL har 82 omgångar och SHL 52 så ska han kunna göra 20-25 poäng i SHL det är ändå en stor skillnad mellan NHL och SHL.
Edit har inte Luleå SHLs fulaste spelare i Anton hedman ,hur många huvudtacklingar har han inte gjort?
Citera
2015-09-02, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy

Det är helt ok om han skadar många flickor i Fuleå. Forsberg borde väl få sig en armbåge i huvudet tex
Citera
2015-09-03, 08:07
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Mitt tips att finalen spelas mellan Real Fuleå och plantskolan Modo sannas mer och mer iom denna värvning Modo gjort.

Onykter mitt på blanka dagen!? Du kan inte vara seriös? Modo kommer att harva i bottenträsket.
Citera
2015-09-03, 09:02
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Du menar att en som har varit bofast i NHL i sju säsonger kommer inte tillföra något än några mer artiklar om Modo? Det låter som ett skämt.Lapierre är inte Brashaer,Lapierre är 12 år yngre och kan spela hockey också under sin tid i Vancouver så ersatte han Daniel Sedin när han var skadad och gjorde det bra enligt Henrik.Du menar att en spelare som gjorde 26 poäng i NHL den här säsongen inte kan upprepa det i SHL?även om NHL har 82 omgångar och SHL 52 så ska han kunna göra 20-25 poäng i SHL det är ändå en stor skillnad mellan NHL och SHL.
Edit har inte Luleå SHLs fulaste spelare i Anton hedman ,hur många huvudtacklingar har han inte gjort?
Hedman har gjort 0 huvudtacklingar fast några hårda korrekta tacklingar som motståndarfans gnäller över är han skyldig för, det är dock inte särskilt relevant när man jämför med den här Lapierre's fulaste register.
Om Lapierre är lika bra som Daniel Sedin -vilket låter lite otroligt- så har han ju hamnat rätt, ni brukar ju önska hem brorsorna hela tiden även om dom å sin sida visar noll intresse av att spela i Modo igen.
Citera
2015-09-03, 11:04
Medlem
Damacys avatar
Citat:

På sina två senaste säsonger i NHL har han spelat 80 matcher och mäktat med 11 poäng. Känns naivt att tro att han skulle dubbla den poängskörden i SHL på 52 omgångar.

Men det är ju bara spekulationer från min sida, vi får se hur han ser ut och vilken form han är i när serien väl börjar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in