Citat:
Ursprungligen postat av
captainKangaroo
Skulle dock inte förvåna mig om han raggat sponsorer och så.
Foppa är generös spelade gratis i modo, köpte jävla massa biljetter till ungdomar, men jag tror inte han sätter egna pengar till värvningar. Däremot ragga sponsorer till det..
Men ja jag undrar också, det är mycket värvningar med tanke på hur dålig ekonomin var för bara 1 säsong sedan
Citat:
Ursprungligen postat av
Displaced
Om Modo fått nya sponsorer skulle väl det vara allmän kännedom vid det här laget. Jag tror Foppa vet hur viktigt det är för klubbens framtid att kommande säsong inte blir lika katastrofal som förra, så att gå in med pengar själv känns inte helt orimligt.
Det är väl den vanliga spekulationen i att "stjärnspelaren X drar 500 i publiken extra" bara på namnet och sedan sitter de där och ønsketänker och belånar lagets kommande intäkter till max. Sedan får skattebetalarna ta räkningen när det skiter sig.
Summa summarum: Är du skattebetalare så är det lika bra att betala en biljett, annars kommer räkningen på det andra sättet. Som åskådare får du åtminstone underhållningen. Eller vad man skall kalla det.
(Ett annat problem just Modo har är väl att det är så många som inte betalar vuxenbiljett som är på plats. )