2015-09-01, 18:43
Medlem
Displaceds avatar
Om Modo fått nya sponsorer skulle väl det vara allmän kännedom vid det här laget. Jag tror Foppa vet hur viktigt det är för klubbens framtid att kommande säsong inte blir lika katastrofal som förra, så att gå in med pengar själv känns inte helt orimligt.
Citera
2015-09-01, 19:06
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captainKangaroo
Skulle dock inte förvåna mig om han raggat sponsorer och så.
Foppa är generös spelade gratis i modo, köpte jävla massa biljetter till ungdomar, men jag tror inte han sätter egna pengar till värvningar. Däremot ragga sponsorer till det..

Men ja jag undrar också, det är mycket värvningar med tanke på hur dålig ekonomin var för bara 1 säsong sedan

Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Om Modo fått nya sponsorer skulle väl det vara allmän kännedom vid det här laget. Jag tror Foppa vet hur viktigt det är för klubbens framtid att kommande säsong inte blir lika katastrofal som förra, så att gå in med pengar själv känns inte helt orimligt.

Det är väl den vanliga spekulationen i att "stjärnspelaren X drar 500 i publiken extra" bara på namnet och sedan sitter de där och ønsketänker och belånar lagets kommande intäkter till max. Sedan får skattebetalarna ta räkningen när det skiter sig.

Summa summarum: Är du skattebetalare så är det lika bra att betala en biljett, annars kommer räkningen på det andra sättet. Som åskådare får du åtminstone underhållningen. Eller vad man skall kalla det.

(Ett annat problem just Modo har är väl att det är så många som inte betalar vuxenbiljett som är på plats. )
Citera
2015-09-01, 19:13
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Spelar det roll varifrån pengarna kommer ifrån så länge klubbarna inte går i konkurs?

Bra spelare - ett bättre SHL och det gynnas alla av.
Citera
2015-09-01, 19:56
Medlem
Inzaneclowns avatar
Kul för SHL att Modo vågar värva lite såna här spelare. Ska bli intressant att se vad han kan åstadkomma med en nitisk svensk domarkår på isen.
Sen att de inte värvade typ Tony Twist istället för en spelare som kanske till och med kan lira lite hockey, det fattar jag inte. Ny värvningsstrategi i "plantskolan?"
Citera
2015-09-01, 20:44
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Kul för SHL att Modo vågar värva lite såna här spelare. Ska bli intressant att se vad han kan åstadkomma med en nitisk svensk domarkår på isen.
Sen att de inte värvade typ Tony Twist istället för en spelare som kanske till och med kan lira lite hockey, det fattar jag inte. Ny värvningsstrategi i "plantskolan?"

Vafan, Brashear visade vägen för Modo, när dom mötte Vita Hästen i kvalet, med ett mål. Han vet hur man avgör matcher.

Modo visar vägen den här säsongen också genom att värva dom coolaste spelarna. Först Whitney och nu Lapierre!
Citera
2015-09-01, 22:03
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Vafan, Brashear visade vägen för Modo, när dom mötte Vita Hästen i kvalet, med ett mål. Han vet hur man avgör matcher.

Modo visar vägen den här säsongen också genom att värva dom coolaste spelarna. Först Whitney och nu Lapierre!

Den här Habs-killen kan åtminstone spela. Det räcker med en Clownsäsong.
Citera
2015-09-01, 23:52
Medlem
Ja det blir intressant att se läget i tabellen efter 10 omgångar.
Så man kan släppa ut sina fördommar

Måste ju vara den tätaste sillyn på många år iaf.
Citera
2015-09-02, 00:23
Medlem
ZenginsMasks avatar
Rolig värvning av oss! Ledningen fattade väl efter att Brashear kom förra säsongen att det behövs spelare som kan stå upp för laget. Nu har vi fått in sånna spelare i Welch,Lapierre och i viss mån Byron Ritchie. Det ska bli intressant att se hur vi står iår, dock tror jag vi får svårt för vårt målvaktspar tror jag tyvärr inte håller.
Citera
2015-09-02, 10:26
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Den här Habs-killen kan åtminstone spela. Det räcker med en Clownsäsong.

Ska bli kul att se. Undrar hur många omgångar han klarar innan avstängningen kommer?
Citera
2015-09-02, 11:12
Medlem
Damacys avatar
Lapierre får väl ändå ses som en jävligt riskabel värvning? Han får ju anses ha högst begränsade hockeykunskaper utan värvas väl i första hand för sin tuffhet. Vad kan han tänkas tjäna? Jag menar, han är 30 år och kommer direkt från NHL, det kommer garanterat kosta mer än vad det smakar.

Går inte riktigt att jämföra med Brashear som var 42 år och kom ifrån en gärsgårdsserie, han lär ju ha spelat för småslantar.

Han är borta innan jul.
Senast redigerad av Damacy 2015-09-02 kl. 11:14.
Citera
2015-09-02, 11:22
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Lapierre får väl ändå ses som en jävligt riskabel värvning? Han får ju anses ha högst begränsade hockeykunskaper utan värvas väl i första hand för sin tuffhet. Vad kan han tänkas tjäna? Jag menar, han är 30 år och kommer direkt från NHL, det kommer garanterat kosta mer än vad det smakar.

Går inte riktigt att jämföra med Brashear som var 42 år och kom ifrån en gärsgårdsserie, han lär ju ha spelat för småslantar.

Han är borta innan jul.

Då har du inte sett honom lira va? Tycker han är mer jämförbar med spelare som Ledin och Jämtin. Alltså inte mer tuff än så.

En retsticka med en hel del hockey i sig.
Citera
2015-09-02, 12:29
Medlem
Mitt tips att finalen spelas mellan Real Fuleå och plantskolan Modo sannas mer och mer iom denna värvning Modo gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in