2015-07-19, 23:47
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Kan du inte besvara den andra delen av mitt inlägg istället? Pajas.

Grundel gjorde 5 poäng förra året. Och är väl bästa poängplockare i SHL förra säsongen.

Han var väl OK, fick inte helt ut det han ville ha ut så det är kanske bra att byta miljø. Han kommer definitivt att få en større roll i KHK och det är ju det han søkt. Men han är ju ingen Holøs eller Nygga...
Citera
2015-07-20, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Brouilette har gjort smått otroliga 0.28 pp/g i AHL. Som offensiv back. Medan den enligt dig usle Kilström mäktat med 0.21 pp/g i sina matcher i SHL. Det som defensiv back.

Grundel kan jag hålla med om. Han gick dock till KHK för att få en större roll. Och enligt FBKare här kommer han knappast klara det särskilt bra.
Angående Gartner är det konstigt att han spelat i Allsvenskan i princip hela sin karriär om han nu är så pass bra. Medan både Kilström och Bertilsson spelat uteslutande i SHL.

Och ska vi snacka rutin så ser Brynäs sjukt mycket tyngre ut.

Ska bli spännande att se om Porseland är så dålig som du skriver. Han har ändå snittat 17:48 i sina matcher i KHL. Och har en total +/- på +12.

Kommer bli ytterst intressant att se Pudas ta klivet upp till SHL. Han var ju uppenbarligen KHKs bästa back förra året.

Han kommer ersättas. Du kan vara lugn.

Det är inte jag som är enögd då med andra ord? Brynäs är på den undre halvan, men sämre än KHK? Jisses.
Tycker fortfarande att KHK har en bättre backsida än Brynäs. Brynäs saknar ju helt producerande backar bortsett från Pudas som är aningen oprövad. Porseland har jag i kategorin "korkade backar", tar sjukt usla beslut och är allmänt dålig i egen zon. Ibland stänker han dit någon puck från blå men i helhet är det en dålig back eller i bästa fall ytterst medioker. Detta kan ju ändras om ni får in en duktig offensiv back på den sista platsen. Men tycker trots det att Brynäs, Rögle och KHK har svagast backsidor.
Citera
2015-07-20, 00:34
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirinforever
Skulle nog ranka SHL så här i dagsläget:

1. Skellefteå
2. Växjö
3. Frölunda
4. Luleå/Färjestad
5. Färjestad/Luleå
6. Hv71
______________________SLUTSPEL
7. Linköping
8. Malmö
9. Modo
10. Brynäs
______________________PLAY-IN
11. Karlskrona
12. Rögle
______________________PLAYOFF
Örebro och Djurgården då? Får inte dom vara med och leka?
Citera
2015-07-20, 00:38
Bannlyst
Tror folk att Frölunda blir lika bra i år? Jag har haft dem som guldkandidater senaste två åren, men den här säsongen så ser det inte lika förtroendeingivande ut. Känns inte alls lika spännande nu. Slåss kring topp 6 som jag ser det. Spelbolagen håller med mig.
Citera
2015-07-20, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Örebro och Djurgården då? Får inte dom vara med och leka?
Jo, jag är trött.

1. Skellefteå
2. Växjö
3. Frölunda
4. Luleå/Färjestad
5. Färjestad/Luleå
6. Hv71
7. Djurgården
8. Malmö
9. Linköping/Modo
9. Modo/Linköping
10. Örebro
12. Brynäs
13. Karlskrona
14. Rögle
Citera
2015-07-20, 00:52
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Tror folk att Frölunda blir lika bra i år? Jag har haft dem som guldkandidater senaste två åren, men den här säsongen så ser det inte lika förtroendeingivande ut. Känns inte alls lika spännande nu. Slåss kring topp 6 som jag ser det. Spelbolagen håller med mig.

Tycker alla lagdelar är förstärkta, enda tappet värt att nämna är ju Olimb. Men där lär det komma en ersättare.

Topp-6 känns rimligt.
Citera
2015-07-20, 00:55
Bannlyst
Citat:
Nja tror att dom har ett bättre lag än förra året! Tappar en av dom bättre men som aldrig gör mål men har Ryan Lash med från början. Tömmernäs samt Lauridsen är enorma förstärkningar tillsammans ned Lukas som vara var med i slutspelet. Verkar var en man av högsta kvalitet in i laget. Vanan från slutspel börjar rota sej så varför inte final denna säsongen?
Citera
2015-07-20, 00:57
Medlem
Citat:
Ungefär som förra året i slagstyrka. Backsidan borde förstärkas med ett tungt namn.
Citera
2015-07-20, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Tycker alla lagdelar är förstärkta, enda tappet värt att nämna är ju Olimb. Men där lär det komma en ersättare.
Wikstrand?
Citera
2015-07-20, 01:24
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirinforever
Wikstrand?

Nja, han var riktigt dålig ett tag men skärpte sig mot slutet. Hade inte bytt ut Tömmernes, Lauridsen eller Bengtsson mot Wikstrand så känner mig inte så jätteorolig på den fronten. Gustafsson känns som ett större tapp än Wikstrand isf.
Citera
2015-07-20, 01:37
Medlem
Skellefteå är alltså rankade 1:a trots att vi är lika bra som ifjol + Pesonen - dvärgbacksida. Samtidigt som de flesta andra lag förstärkt ordentligt. Ifjol rankades vi kring 6:e plats.

Fan vad bra han måste vara den där Janne.

Citat:
Ursprungligen postat av Custemo99
Men en bonus är ju bra. För varje mål som backarna skapar får man ett mål att räkna, så är det.
De får väl låta forwards göra de målen istället.
Senast redigerad av atreyeri 2015-07-20 kl. 01:41.
Citera
2015-07-20, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Skellefteå är alltså rankade 1:a trots att vi är lika bra som ifjol + Pesonen - dvärgbacksida. Samtidigt som de flesta andra lag förstärkt ordentligt. Ifjol rankades vi kring 6:e plats.

Fan vad bra han måste vara den där Janne.

Jimmie E är Gud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in