Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-02, 23:01
  #1
Medlem
Displaceds avatar
Det är ett par veckor tidigare än förra året, men det är hög tid att skapa denna tråd då flera förlängningar redan skett och rykten florerar kring kommande säsong. Växjös Teemu Laakso förlängde precis och FBKs Pettersson-Wentzel ryktas försvinna. Precis nyligen skriver även Hockeysverige att Skellefteå kan räkna bort Bellemare till 15/16.

Så ja, låt hockeysnacket börja.
Citera
2015-03-03, 08:20
  #2
Medlem
J.R.s avatar
Anton Rödin till Luleå är ett tydligt rykte om nu inte Brynäs vill ha kvar honom.
Citera
2015-03-03, 09:13
  #3
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Anton Rödin till Luleå är ett tydligt rykte om nu inte Brynäs vill ha kvar honom.
Brynäs förhandlar med Rödin och Rödin har sagt att Brynäs här hans förstaval.
Citera
2015-03-03, 10:33
  #4
Medlem
Lars Haugen från Dinamo Minsk ryktas förhandla med Frölunda inför nästa säsong.
Citera
2015-03-03, 11:15
  #5
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
Lars Haugen från Dinamo Minsk ryktas förhandla med Frölunda inför nästa säsong.
Jag skulle bli väldigt förvånad om inte Färjestad försöker få Haugens underskrift.
Citera
2015-03-03, 13:39
  #6
Medlem
Lär nog hända en del i Djurgården nu när det är klart att dem spelar Shl nästa säsong!

Skulle gärna vilja ha Cehlin i Dif! Läst i någon kvällstidning att Djurgården bekräftat intresse angående Patrick Thoresen, tror det va expressen, samt att Tony Mårtensson öppnar för spel i Djurgården enligt en artikel i expressen som är ett halvår gammal då hans kontrakt går ut nu efter säsongen!

Thoresen - Mårtensson - Sörensen! Skulle va trevligt

Drömmen skulle väl va om Andreas Engqvist skulle vilja komma hem också!
Citera
2015-03-03, 17:13
  #7
Medlem
tcfmogs avatar
Enligt Sportbladet ska Folke Pudas barnbarn vara klar för Skellefteå.
Citera
2015-03-03, 19:06
  #8
Medlem
MrMadhawk skriver att Greg Squires, närmast från Oskarshamn, troligtvis kommer spela i Örebro nästa säsong.

I övrigt måste jag säga att kontraktsläget i Örebro ser oförskämt bra ut. Av dem som har utåtgående kontrakt är det bara två-tre stycken som jag personligen skulle vilja förlänga med. Risken att spelare som Ryan eller Hudacek försvinner trots kontrakt över nästa år antar jag dock är ganska stor.
Citera
2015-03-03, 19:12
  #9
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Emil Pettersson skrev idag på för ytterligare två år i Modo. Då är det väl bara att hålla tummarna för att han kan bidra och Modo håller sig kvar i SHL. Skulle vara otroligt skönt att få en grundstomme i laget.
Citera
2015-03-03, 19:45
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
MrMadhawk skriver att Greg Squires, närmast från Oskarshamn, troligtvis kommer spela i Örebro nästa säsong.

I övrigt måste jag säga att kontraktsläget i Örebro ser oförskämt bra ut. Av dem som har utåtgående kontrakt är det bara två-tre stycken som jag personligen skulle vilja förlänga med. Risken att spelare som Ryan eller Hudacek försvinner trots kontrakt över nästa år antar jag dock är ganska stor.

Jag tror inte att Hudacek kommer försvinna. Han verkar gilla Örebro och är populär av supportrarna/staden. Får han ett för bra löneerbjudande att tacka nej till så vet man ju aldrig.

Ryan där emot kan nog lockas av ett stort kontrakt i KHL, för khl-klausel lär han väl ha?

Får Örebro behålla båda vore det grymt inför nästa säsong.
Citera
2015-03-03, 19:47
  #11
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Enligt Sportbladet ska Folke Pudas barnbarn vara klar för Skellefteå.
Om du menar Jonathan Pudas i Karlskrona så är han ej släkt med Folke.

Dock tror jag han väntar tills det står klart var Karlskrona spelar nästa säsong.. går man upp i SHL så tvivlar jag på att han åker hem.
Citera
2015-03-03, 19:55
  #12
Medlem
Cruz Rydberg, Storm, Henrion, Lilja är namn LHC ryktas vara intresserade av. Enligt madhawk har man väl redan landat Lilja.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback