2015-08-28, 22:08
Medlem
Nat Sherman, gör de bra cigarrer? Hur ser den allmänna uppfattningen ut om det märket? Kvalitet eller budget, eller kanske både och?
Citera
2015-08-29, 15:25
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvangstanke123
Har någon något tips på en mindre cigarr som inte tar sådan lång tid att röka? Montecristo Joyitas, kan det vara något?
Rocky Patels juniors är trevliga småpinnar. Även många fina kubaner som ligger i half corona är trevliga, typ Ramon Alones, San Cristobal…

Joyitas tycker jag är för små, det bli något annat där för min del. Bättre kort och fet än lång och smal.
Citera
2015-08-29, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gmx
Vad använder ni för snoppare? Har förlagt min någonstans, den är helt borta, så är på jakt efter en ny. Hade en dubbegiljotin av billigare modell, men har kollat lite på Xikar Xi denna gången. Är förvisso öppen för det mesta, t.ex cigarrsax är det nåt att ha?

Rökte för övrigt en Romeo y Julieta short Churchill för nån vecka sen, underbart god. Helt klart det bästa jag provat än så länge. Imorgon blir det att prova Royal Danish regal blend royal twister så då kanske churchillen får hoppa ner från tronen

Kan bara konstatera att ett år senare ligger Regel blend royal twister kvar i humidoren. Tycker överlag att Royal Danish cigars är överskattat många gånger om. Finns betydligt bättre cigarrer i alla priskategorier. Har testat den korta tjocka (robuston?) med gult siden band, queens nr 1, Viking samt "nya" azur. Ingen har varit något speciellt alls, förutom queens nr 1 som med sitt pris gör sig speciell.. Ska dock ge en eloge för marknadsföringen, känns nytt och fräscht i en annan rätt seg trögflytande bransch.
Citera
2015-08-30, 11:29
Medlem
Cosmo08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baath
Jag skall om ett tag besöka hotell Havanna i Varberg. De har ett cigarrum där, är det någon som vet om de säljer (kvalitets)cigarrer på plats eller skall jag packa resehumidoren?

De har ett stort urval av premiumcigarrer. Sen är de ju lite dyrare där än i en tobaksbutik. Så har du tänkt att röka många kan det ju vara idé att ta med någon favorit i resehumidoren.
Citera
2015-08-30, 11:30
Medlem
Cosmo08s avatar
Någon som kan rekommendera en lite större internationell internetshop för cigarrer? Köper mest från svenska handlare och många gånger är utbudet lite enformigt och trist.

Förslag mottages tacksamt.
Citera
2015-08-31, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo08
De har ett stort urval av premiumcigarrer. Sen är de ju lite dyrare där än i en tobaksbutik. Så har du tänkt att röka många kan det ju vara idé att ta med någon favorit i resehumidoren.

Jag kostade på mig att handla där. Sitter i detta nu i deras cigarlounge med en snart färdigrökt hoyo de montera epicure no.2. I morgon kväll vet jag inte vad jag skall sikta på, men tänkte sikta på något större med lite längre röktid. Det här stället kan fan få mig att flytta till Varberg!
Citera
2015-08-31, 22:39
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Jag kostade på mig att handla där. Sitter i detta nu i deras cigarlounge med en snart färdigrökt hoyo de montera epicure no.2. I morgon kväll vet jag inte vad jag skall sikta på, men tänkte sikta på något större med lite längre röktid. Det här stället kan fan få mig att flytta till Varberg!
men du får inte dricka där va? tänker på sveriges löjliga regler.
Citera
2015-09-01, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
men du får inte dricka där va? tänker på sveriges löjliga regler.

Jo, tydligen får de servera alkohol där inne också. Jag trodde inte att så var fallet så jag var på väg att inte beställa något men servitören informerade mig om att de, än så länge, har någon sorts undantag vilket var fantastiskt trevligt!
Citera
2015-09-01, 08:26
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Jo, tydligen får de servera alkohol där inne också. Jag trodde inte att så var fallet så jag var på väg att inte beställa något men servitören informerade mig om att de, än så länge, har någon sorts undantag vilket var fantastiskt trevligt!
nice!
Citera
2015-09-01, 10:38
Medlem
Cosmo08s avatar
Citat:

Tydligen är luftkonditioneringen och luftreningen därinne såpass bra att man fått dispens för att ha servering därinne. Men det är kopplat till antal gäster i röksalongen.
Citera
2015-09-01, 10:57
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Tydligen är luftkonditioneringen och luftreningen därinne såpass bra att man fått dispens för att ha servering därinne. Men det är kopplat till antal gäster i röksalongen.
där ser man. jävligt bra att veta.
Citera
2015-09-01, 11:16
Medlem
Citat:

Jag blev faktiskt förvånad över att luften var så pass bra där inne trots att vi satt några stycken herrar och rökte. Lite humor var det dock när ett par äldre tanter kom in för att kolla lite på inredningen där inne och klagade på doften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in