2020-08-07, 21:16
Medlem
Följer nu tips härifrån om Ramon Allones Small Club Corona. Jag är 40 minuter in och har väl en fjärdedel kvar. Mycket goda smaker, bra konstruktion för att vara en kuban, och inte för tight drag.
Citera
2020-08-13, 17:27
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbybobb
Följer nu tips härifrån om Ramon Allones Small Club Corona. Jag är 40 minuter in och har väl en fjärdedel kvar. Mycket goda smaker, bra konstruktion för att vara en kuban, och inte för tight drag.
Kul att du gillade den!
Sitter och puffar en själv i eftermiddagssolen. Antar att du upptäckte att näsan måste användas för att få hela smakpaletten.

Jag följde också tips härifrån och köpte en Partagás 8-9-8 som skall avnjutas till helgen innan jag bestämmer mig för om det blir fler.

Puffa på i sommarsolen mina herrar!
Citera
2020-08-21, 11:28
Medlem
Måste man ha rökt cigarett innan man röker cigarr för att inte hosta lungorna ur sig?
Citera
2020-08-21, 15:06
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Måste man ha rökt cigarett innan man röker cigarr för att inte hosta lungorna ur sig?
Definitivt inte. Det är nämligen helt meningslöst att dra halsbloss på cigarrer. Endast munnen och näsan skall användas.
Citera
2020-08-21, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Definitivt inte. Det är nämligen helt meningslöst att dra halsbloss på cigarrer. Endast munnen och näsan skall användas.

Right, minns att jag fick hostattack en gång på studenten som var ett obehaglig, gissar på att jag råkade dra in det i halsen

Nåväl, tänkte köpa en nybörjare-cigarr i veckan
Citera
2020-08-27, 13:01
Medlem
Aviarts avatar
Avnjöt precis en AJ Fernandez New World Cameroon av typ Churchill. Väldigt god pinne som gick fint ihop med kaffe. En smula sträv i näsan men väldigt fina toner, distinkta nog att kunna urskilja. God tjock rök dessutom, vilket jag tycker är ett plus. Köpte denna på en whim men kommer nog att investera i en låda till humidoren. Rätt långrökt är den dock (cirka 1.5-2 timmar så se till att ha tid och stressa den inte) och det gav mig tid att uppdatera mig på Ted Baldasarre´s nya favoritklockor på Youtube.

4/5 får den av mig.
Citera
2020-08-27, 16:56
Medlem
Sinnerstens avatar
Har nån några åsikter om La Aurora?

Kanske slår till på en blandad låda:

http://www.gotteftermaten.se/artikel...8084&catid=482

Har själv inte en aning.
Citera
2020-08-27, 16:57
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
King Edward Imperial.

Det är en billig cigarr.

Jag har inte prövat många cigarrer.

Men jag gillar den.

Rökte den för många årsedan, minns att jag tyckte den var mycket trevlig.
Kan inte glömma den smaken.

Vet inte om jag gillat den idag, men vafan kanske bäst att köpa!
Citera
2020-08-27, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Har nån några åsikter om La Aurora?

Kanske slår till på en blandad låda:

http://www.gotteftermaten.se/artikel...8084&catid=482

Har själv inte en aning.

Jag gillar La Aurora. Ganska milda cigarrer med goda smaker och välkomponerade. Bra konstruktion och prisvärda.

Själv rökte jag en Quai D'orsai No. 50 idag. Goda smaker och ganska kraftfull för att vara en kuban. Dock hade den en beska som störde lite, vet inte vad det berodde på. Jag har rökt nån annan kuban som jag upplevt som besk, beror det på dålig kvalité eller är det något man kan undvika?

I samma prisklass är nog Ramon Allones ett bättre alternativ.
Citera
2020-09-01, 18:43
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbybobb
Jag gillar La Aurora. Ganska milda cigarrer med goda smaker och välkomponerade. Bra konstruktion och prisvärda.

Själv rökte jag en Quai D'orsai No. 50 idag. Goda smaker och ganska kraftfull för att vara en kuban. Dock hade den en beska som störde lite, vet inte vad det berodde på. Jag har rökt nån annan kuban som jag upplevt som besk, beror det på dålig kvalité eller är det något man kan undvika?

I samma prisklass är nog Ramon Allones ett bättre alternativ.
Jag hade mina Quai D'orsai över ett år i humidoren innan jag rökte dem. Inte alls imponerad faktiskt. Håller med om beskan. Köper inte igen.
Citera
2020-09-21, 11:14
Är ganska ny på detta med cigarrer. Gillar Romeo y Juliette.

Finns det något i liknande prisklass som är lättillgängligt och bättre?

Tycker om balanserade smaker snarare än något för kraftigt.
Citera
2020-10-18, 21:31
Medlem
Brashears avatar
Ja visst är det gött med en whiskey till en cigarr. Men något jag inte fått klartecken för mig när jag röker cigarrer är: Ska man ta lung eller munbloss? Finns det någon regel eller är det en smaksak?

Jag vill ju då ha i mig nikotinet så jag brukar oftast ta lungbloss även om lungorna vill säga emot mig ang det, då det är ganska starkt. Vad säger ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in