2015-08-24, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langnasa
varför faller bitcoinsen så överjävligt för nu?

Mycket har med sopig journalistik från media att göra. Bitcoin XT skrämmer skiten ur de som inte blivit informerade rätt.

Om det på nyheterna står "bitcoin is splitting" osv så är det klart att fler vill in och sälja av. Säljtryck= sjunkande pris.

Mackieman: Hur menar du?
Citera
2015-08-24, 17:33
Medlem
Langnasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GBGglenn
Mycket har med sopig journalistik från media att göra. Bitcoin XT skrämmer skiten ur de som inte blivit informerade rätt.

Om det på nyheterna står "bitcoin is splitting" osv så är det klart att fler vill in och sälja av. Säljtryck= sjunkande pris.

Okej tack. Köpläge nu då kanske?
Citera
2015-08-24, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langnasa
Okej tack. Köpläge nu då kanske?
Kan lika gärna gå längre ner än så här. Stulna Gox-coins skickas för tillfället runt. 5000 av coinsen skickades in på Bitfinex. Skulle han sälja av alla direkt så skulle vi med största sannolikhet droppa ner på under 200. Bid-supporten är inte lika fin nu som den varit senaste veckorna.
Citera
2015-08-24, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackieman
Vart hittar jag bitvoin wallet?

för android: https://play.google.com/store/apps/details?id=se.btcx.wallet&hl=sv
Citera
2015-08-24, 23:37
Medlem
Etnad11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Hur menar du att det kan finnas köpare om värdet är 0? Om det finns köpare så är väl värdet mer än 0? Förklara gärna hur du tänker och fråga om det är något du inte förstår dig på.

Ser du verkligen inget värde alls i att kunna skicka pengar till vem som helst i värden utan mellanhänder? Tänk nu inte bara på dig själv. Tror du att andra personer runt om i världen värdesätter denna möjlighet?

Jag håller med. Detta är vettigt.

Har du märkt hur vissa BC pundits ständigt letar efter nya områden för BC? Eller blockkedjan? En pundit skriver t.o.m. att om man överger BC...vad händer då...man går väl inte tillbaka till fiat valuta? Lite roligt då hela BC systemet fungerar tack vare fiat valuta och är beroende av status-quo i världsekonomin och det US$ baserade internationella monetära och finansiella systemet. Lite ironiskt.

För att något ska fungera som transaktionsmedium alá SEK, US$, € så vill man ha en central part ifall något går fel. Någon att klaga på. Jag kan gå in i en bank och ha 49% av min 500-kronors sedel borta och få en helt ny 500-kronors sedel, no questions asked. How about that?

Faktum är att det bästa med BC är att det är helt värdelöst i sig självt! It's the only thing it has going for it! Dess enda chans är att fungera som värdebevarare ungefär som digitalt guld. Men, som ofta, det finns en liten hake. Det är inte "real thing". Unimportant, you say?

Tänk så här: Öppna ett konto i Second Life. Skaffa Oculus Rift och lev virtuellt i en vecka utan "real things". Handla med dina BC så mycket pizza, grönsaker, frukter etc. Lev som en kung. Uträtta dina behov i virtuell WC och torka av dig med virtuell toapapper. Efter en vecka...hur känns det? Livet leker.

Citat:
FOA (08/19/00; 20:40:49MT – usagold.com msg#29)
Real Wealth?

[..] At times like these I can almost feel the thoughts of hundreds of my friends, worldwide as they collectively think of how our future must be, will be. It’s a common understanding, these thoughts, as they agree and extrapolate on several singular items. Such as: mankind’s future is more often negatively impacted by “acting on knowledge we learned from each other”. Especially if it is contrary to the natural world around us. Nowhere is this more evident than in the “Western Mind’s” concept of wealth!
I, being of “Western Mind” am fully aware of how this thinking will shape our future that’s directly before us. Indeed, from cradle to grave we learned from each other how to highly value things that have no real value. From stocks, bonds, CDs and currencies, we hold a good portion of all of these as our Estate. But this is expected to support our lifestyle in the future. Yet none of these count as wealth in our natural world. They have no value until exchanged for “Natural world” things.
These “paper world” values are little more than credits and IOUs that we “learned to value” “from association with our own friends” of “Western Thought”! Even as the end of this financial era fast approaches we continue to follow our learned “Western ways”.
“Don’t buy that which cannot burn, buy a paper share of ownership of something that cannot burn.” “Then watch, with your estate protected, while all the rest goes up in flames!” [..]

Var dock inte för hård mot dig själv eller BC-förståsigpåare. Vi här är alla uppväxta med “Western ways”:

Citat:
“Don’t buy that which cannot burn, buy a paper share of ownership of something that cannot burn.” “Then watch, with your estate protected, while all the rest goes up in flames!”

Anyway,
I do not know when I will post again,
Do not take too literally what I write and say,
It is only meant to make you curious
and to spur your own thoughts and ways.

Take care\Etnad - having An Eye for Gold
Senast redigerad av Etnad11 2015-08-24 kl. 23:40.
Citera
2015-08-25, 02:19
Medlem
Trillskes avatar
Ibland läser man något så dumt på flashback att man inte riktigt vet vad man ska svara, men känner sig ändå tvungen att svara så andra läsare inte blir levlade att tro att de är de som inte hänger med. Detta är ett sådant tillfälle.

Iaf cred. för att det på något vis mitt i allt lyckas vara lite underhållande.

Citat:
Lite roligt då hela BC systemet fungerar tack vare fiat valuta och är beroende av status-quo i världsekonomin
Nej. Och jag vet att du inte är speciellt intresserad av verklighetsbeskrivningar, men någon annan kan ju vara det och situationen är ganska intressant. För det första kan vi notera att SEK är ointressanta, så dessa kan du lägga på hyllan. Däremot är vi normerade kring USD. Givet att vi fortfarande hade en förankring till guld skulle alltså förhållandet vara guld --> USD --> BTC (BTC har en referens till USD har en referens till guld).

Nu har två saker hänt. För det första är inte guld lika naturligt förankrat i ett marknadsvärde bortom ren spekulation/värdebärare längre, för det andra har inte USD längre någon referens till guld. En intressant konsekvens är att guld istället har en referens till USD. D.v.s. vi ha USD --> GULD |, USD --> BTC. Vidare har (exempelvis) ETH idag en naturlig referens till BTC. Vi får alltså USD --> BTC --> ETH |.

Det borde intressera och skrämma en goldbug med dina åsikter att emerging markets refererar till BTC, en slags betaversion av blockchain, medan ingenting är intresserat av att referera guld. Enligt dina egna resonemang gör det guld helt värdelöst.
Citera
2015-08-25, 03:17
Medlem
Twhds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GBGglenn
Kan lika gärna gå längre ner än så här. Stulna Gox-coins skickas för tillfället runt. 5000 av coinsen skickades in på Bitfinex. Skulle han sälja av alla direkt så skulle vi med största sannolikhet droppa ner på under 200. Bid-supporten är inte lika fin nu som den varit senaste veckorna.
Kommer priset gå upp igen tror du eller stannar den på under 200 ett tag?
Min smärtgräns gick vid 220/usd, så just nu förlorar jag pengar..
Citera
2015-08-25, 17:22
Medlem
Kylixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twhd
Kommer priset gå upp igen tror du eller stannar den på under 200 ett tag?
Min smärtgräns gick vid 220/usd, så just nu förlorar jag pengar..

jag kan säga så här att bolagen ligger nog och trycker på dina beställningar, dom betalar inte ut det för dom vill vänta tills det stiger och dom kan betala ut och tjäna mera, det är en röd tråd i detta för nu har det hänt mer än EN gång...
Citera
2015-08-25, 17:26
Medlem
Nu rusar priset igen
Citera
2015-08-25, 18:19
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Har lyckats fucka upp allt helt, köpt bitcoin på btcx, laddade ner armory och gjorde en wallet som jag senare skickade som wallet på hemsidan, sen insåg jag att jag inte gjort klart allt på armory och det står att den är offline i högra hörnet.

På mailet från btcx står det att överförningen är färdig men eftersom mitt armory är offline så vet jag inte om jag har några pengar eller inte

Jag är så förvirrad vad har jag gjort? haha
Citera
2015-08-25, 18:24
Medlem
Kylixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicmadness
Har lyckats fucka upp allt helt, köpt bitcoin på btcx, laddade ner armory och gjorde en wallet som jag senare skickade som wallet på hemsidan, sen insåg jag att jag inte gjort klart allt på armory och det står att den är offline i högra hörnet.

På mailet från btcx står det att överförningen är färdig men eftersom mitt armory är offline så vet jag inte om jag har några pengar eller inte

Jag är så förvirrad vad har jag gjort? haha

Ingen fara, om du startar programmet senare / imorgon så kommer det med stor sannolikhet vara synkat å klart, tar en jvla tid emellanåt

Men du är inte ensam om att ha "klantat" dig, kan ju bara tänka mig vad hur kul folk har på börsen idag
Citera
2015-08-26, 04:41
Medlem
Twhds avatar
Stiger priset över 235usd blir det köp, då kommer den fortsätta stiga mot 250-260
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in