Citat:
Ursprungligen postat av
Trillske
Vad förslår du, att folk ska tänka "äh" och gå tillbaka till Fiat som inget har hänt?
Konsekvensen blir ju snarare att någon annan lösning får momentum. Men visst, det vore trevligt om vi så snabbt som möjligt kunde nå stabilitet i någon lösning så det blir mer generellt användbart, och bitcoin ligger ju väldigt bra till där idag.
Varför frågar du mig vad jag föreslår och sen påstår du något jag ska föreslå?
Jag ifrågasätte bara vad XT egentligen var med dom här andra ändringarna förutom storleken på blocken och påpekade det intressanta som uppstått NÄMLIGEN en ideologisk konflikt mellan core och xt.
Sen att core med den där vladmir verkar vara lite stubborn om att förnya protokollet och har en armé med fudders som härjar på forumen, är en sak, MEN- för att svara på din dumma fråga om folk ska rycka på axlarna och gå tillbaka till Fiat så näe, det tror jag inte och jag tror inte heller det är en lösning inblandade vill. Sen, om bitcoin skulle faila så säger jag som Mike Hearn att marknaden kommer anpassa sig till något nytt/annat då..
Däremot verkar det ligga prestige hos vissa devs, åtminstone som det låter på den här Mike hearn, vilken jag fått ett bra intryck ifrån.
Citat:
Ursprungligen postat av
workinman
http://www.idg.se/2.1085/1.635069/splittring-i-bitcoin-varlden
Hur fungerar den här typen av uppdateringar när det är decentraliserat.
Görs uppdateringarna bara i den officiella wallet-mjukvaran och officiella minern. Eller hur fungerar ändringar av bitcoin egentligen rent praktiskt?
Lyssna på hela den här
https://www.youtube.com/watch?v=8JmvkyQyD8w& annars så lyssna vid 7 minuter ungefär och om risken med nätverket i nuvarande form.
Kortfattat så kan det annars uppstå en konflikt om miners inte byter mjukvara medans exchanges byter, eller viseversa osv. Får den nya XT-kedjan 75% så byts nätverket automatiskt. Mike Hearn säger att han pratat med flera exchanges och stora mining-pools och alla vill typ uppdatera till xt. Decentraliseringen måste ändå vara demokratisk och det är den nu, inget är påtvingat ännu.
Däremot är det något påstående att en del av koden i XT innehåller ett DDOS skydd å något med TOR som vissa säger är "ip-sökande" med väldigt svävande svar...andra påstår att det är ren bs. Jag däremot som inte alls har kodning som min grej kan inte svara på det så jag litar mest på intervjuer och handlingar tills vidare.