2015-08-23, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Det hat som nu riktas mot NL är ju helt sinnessjukt....och ger en bild av det tragiska tillståndet i riket.
När NL blivit hatad/hotad/misshandlad tillräckligt länge så borde han ta adv. Tomas Olsson till hjälp för att fixa ut ett digert skadestånd från den svenska pajas-staten.
NL borde dömts till vård - och därigenom bl.a. Skyddats från lynchmobbens sinnesförvirring.

Du låter arg. Du kanske borde starta ett facebookuppror? "Vi som tycker synd om Hagamannen"
Citera
2015-08-23, 09:57
Bannlyst
Fänrik Flink är ute sköt ihjäl sju personer var är han vem tar han?
skämt åsido jag tycker Media i Sverige ska kontrolleras av staten och inte av någon judisk familj
det är uppenbart att man hängt ut Lindgren extra extra för att han är vit för att passa deras agenda. Vi kan inte ha agendastyrd media där white guilt ska straffas hårdare medans de bruna o svarta ska klara sig.
Senast redigerad av capodaster 2015-08-23 kl. 10:03.
Citera
2015-08-23, 09:58
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fekalius
Trots att det är en av Sveriges värsta överfallsvåldtäktsmän på decennier så kommer polisen ta hans skydd på allvar pga den publicitet som attacken fått. Man brydde sig nog inte innan utan tänkte att "lite skit får aset tåla" men trodde antagligen att risken inte skulle vara så stor. I och med den här händelsen så lär polisen få tänka om. Det vore oerhört dålig publicitet för polisen om Lindgren mördas efter en sådan här händelse. De kan helt enkelt inte ta risken.

Det minsta polisen lär göra nu är att ha en patrull i närheten första tiden han är tillbaka från sjukhuset samt förse honom med överfallslarm som går direkt till polisen.
Snuten skyddar honom som mest sex månader sen lessnar dom, det blir för dyrt.....
Men han är ju samma fina Nicke som han var för sju månader sen
Citera
Medlem
Massmedia har stor skuld till den nu inträffade misshandeln. Det är ofrånkomligt. Visserligen är Hagamannen en ytterst motbjudande figur, och naturligtvis har han själv bidragit till den uppkomna situationen genom sin egen dumhet, MEN: Det handlar om en i grunden inte frisk människa -som massmedia genom sin störtflod av skriverier bidragit till att hetsa emot.

Att massmedia omskrev Hagamannen i samband med domen, var rimligt. Det fanns ett starkt allmänintresse för hans omfattande brottslighet. Men att omskriva en person, som just ska friges, saboterar dennes anpassning i samhället. Jag kan bara konstatera, att i Sverige har den obildade pöbeln givits alltmer manöverutrymme.

Vem vinner på att Hagamannen får en golfklubba svingad mot sig? Är det hämnd, är det en ytterst patetisk sådan. Hagamannen har dessutom avtjänat sitt straff. Att läsa om hur allehanda bondtölpar uppe i övre Norrland försöker förhäva sig, är inte uppbyggligt utan tvärtom motbjudande. Jag skulle faktiskt tippa, att sådana här våldsaktioner blir rent kontraproduktiva, och kanske rentav triggar ett våldsbeteende hos Lindgren.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av geddo
Du låter arg. Du kanske borde starta ett facebookuppror? "Vi som tycker synd om Hagamannen"
Nej men vi som inte gillar det nya hårdare sd samhället växa fram. Men det fattar väl inte du din lågpannade inavling.
Citera
2015-08-23, 10:01
Medlem
Jag har inte förstått förrän nu att golfsporten kan vara så bred

Men jag tycker faktiskt att dom själva får stå för inköp av ev skyddsutrustning
Förutom hjälm kan pungskydd också vara ett bra köp
Citera
2015-08-23, 10:02
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capodaster
skämt åsido jag tycker Media i Sverige ska kontrolleras av staten och inte av någon judisk familj
det är uppenbart att man hängt ut han för att han är vit för att passa deras agenda. Vi kan inte ha agendastyrd media där white guilt ska straffas hårdare medans de bruna o svarta ska klara sig.
Flinken hade inte riktigt samma brottsagenda som Niklas.
Förutom möjligen moraliska aspekter skulle jag kunna knäcka en öl med Flink eller tom. låta honom umgås med familjen, jag tror aldrig han gör om det där igen helt ärligt.

I mina ögon har han sonat.
Citera
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foxtrout
Frågan jag ställer mig är.

Varför tillbaka till Norrland det första han gör efter frigivning där han är "kändis" folk känner igen honom och har otäcka minnen från tiden då han härjade runt?

Om det nu är vi skattebetalare som skall stå för skydd av denna man är det väl bättre att Lövet inhandlar en fiskebåt till NL så han får fiska sik i bottenviken livet ut. Pengarna som detta kommer inbringa går självklart till offren.

Ja, det är mycket märkligt att han inte fattar det? Han blir igenkänd direkt. Han borde istället anlagt lite skägg och roddat om sig lite och flyttat till någon förort i en större stad söderut så skulle han klarat sig bättre. Var ju bara en tidsfråga innan någon hoppar på honom.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Det hat som nu riktas mot NL är ju helt sinnessjukt....och ger en bild av det tragiska tillståndet i riket.
När NL blivit hatad/hotad/misshandlad tillräckligt länge så borde han ta adv. Tomas Olsson till hjälp för att fixa ut ett digert skadestånd från den svenska pajas-staten.
NL borde dömts till vård - och därigenom bl.a. Skyddats från lynchmobbens sinnesförvirring.

Håller med han skulle fått pengar från kalix kommun eller vad han nu härbärgerar de skulle få betal för livakt dygnet runt. Ingen moral eller diskussion i media de väntar och kollar hur vi reagerar de ligger i startgroparna att agendajuda sig fram till hårdare lagar i Sverige som ett miniUsa. Det tjänar dem på att vi får slåss som hundar för låg lön och de sitter och cashar in.
Citera
2015-08-23, 10:06
Medlem
Citat:
det är uppenbart att man hängt ut han för att han är vit för att passa deras agenda. Vi kan inte ha agendastyrd media där white guilt ska straffas hårdare medans de bruna o svarta ska klara sig.

Wow, här sitter man i godan ro och förundras av en tråd som är förhållandevis fri från xenofobi. Ja, inte helt fri alltså, det är ju ändå flashback... men jämfört med andra trådar i forumet i alla fall. Och så kommer du och drämmer till med "det är judarnas fel"! Där fick vi så vi teg...
Citera
2015-08-23, 10:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Flinken hade inte riktigt samma brottsagenda som Niklas.
Förutom möjligen moraliska aspekter skulle jag kunna knäcka en öl med Flink eller tom. låta honom umgås med familjen, jag tror aldrig han gör om det där igen helt ärligt.

I mina ögon har han sonat.
Så du inser inte skillnaden i grovhet på det Flink gjort och det Lindgren gjort och ändå vill du ta en öl?
Du vet väl att det är en viss skillnad på massmord och fyllesex.
Citera
2015-08-23, 10:07
Bannlyst
Citat:
Nej men vi som inte gillar det nya hårdare sd samhället växa fram. Men det fattar väl inte du din lågpannade inavling.

Ad Hominem tyder på intelligent argumentation... Som någon redan påpekat så blir det förhoppningsvis mer sådant här tills samhället (läs politikerna) anser att brottsoffer är mer skyddsvärda är gärningsmän. Hårdare straff för vettvillingar och psykopater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in