Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Det enda det har att göra med hagamannen är att sånt skapar ett sådant fruktansvärt förakt för rättvisan så du skulle kräkas om du läser juridik.
När rättvisan inte fungerar så kommer folk med oljade rep och högafflar, förstår du nu vad jag menar?
Jag vet i alla fall att det lönar sig inte att anmäla egendomsbrott i Sverge längre, då har jag taggtråd, larm och hagelbrakare istället.
Det förstår jag och jag har som sagt själv läst 4,5 år juridik, vill man ha hårdare straff får man dock rösta för det, demonstrera, protestera, lämna medborgarförslag eller något annat som kan påverka. Att ta lagen i egna händer kan leda till ganska otäcka konsekvenser när man accepterar det, det var min poäng, som sagt jag lider inte med Niklas, allra minst då han förmodligen är den brottsling som har påverkat mitt liv mest men man måste tänka ett steg längre.
Nä det är tråkigt, håller med om att utredningar läggs ner alldeles för fort, en uppryckning hos polisen och åklagaren behövs verkligen.
Citat:
Ursprungligen postat av
WashingtonPost
Stora perspektiv, är det när man tittar på när allt elände sker men inte ingriper, nej fy fan, ingrip när folk ber om hjälp, enkelt.
Frågan var om jag var ett sjukt jävla äckel eller något liknande för att jag inte förespråkade att hagamannen skulle avrättas när han kom ut från fängelset. Det stora perspektivet som jag syftade till var om vad som händer när enskilda personer helt plötsligt själv får välja vilka lagar de ska följa och vilka de kan skita i.