2015-08-23, 03:44
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Killen på Cypern, tre års ungdomsvård! i min värld hade han suttit tills han var gråhårig.
http://www.bt.se/boras/malins-mordar...akt-pa-cypern/

Som sagt, jag har hört talas om det, anledningen att han fick ett sådant lågt straff var eftersom han var typ 16 år va? Straffrabatten är enorm och jag försvarar inte den men det har absolut ingenting med hagamannen att göra då han var över 21 år gammal vid sina brott.
Citera
2015-08-23, 03:45
Medlem
Timeouts avatar
"Misshandeln var troligen planerad!
AB har uppdaterat sin artikel.

– Han har blivit misshandlad av tre män med sparkar, slag och en golfklubba, säger en källa till Aftonbladet.

– Det var tre-fyra personer som sprang därifrån.
Ett annat vittne beskriver misshandeln som grov.

– De jagade honom och när han snubblade slog de honom rakt i huvudet med klubban. Det är det värsta jag någonsin sett, säger vittnet.

Satt och väntade
Vittnet uppger att de tre gärningsmännen, två av dem mycket grovväxta, troligen suttit och väntat på Hagamannen utanför elevhemmet.
– De satt på en grillplats intill huset och när han kom ut så började de springa efter honom.

Enligt flera uppgifter har Hagamannen bott på elevhemmet i en veckas tid - och flera boende i området har misstankar om att attacken varit planerad i flera dagar.
– Folk har rört sig här och fotograferat hans bil.
Polisen bekräftar att en misshandel med golfklubba ägt rum på den aktuella gatan på orten men vill inte bekräfta offrets identitet.

Dom har tydligen lite trubbel med att få tag i vittnen trots att flera har sett misshandeln...
– De har inte uppmärksammat vem som är gärningsman så vi eftersöker flera vittnen. Det verkar som att det har varit tre stycken gärningsmän, säger han.
Citera
2015-08-23, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suckerforum
Ja, om det nu skulle vara så att han hade i tankarna att hålla sig i skinnet, fängelse är nog trots all inte så kul, att vara frihetsberövad, så visst, om han får detta bemötande när han kommer ut, så kan det nog trigga en slags "skiter i vilket, bättre än så här lär mitt liv inte bli.

Förstår inte varför han så envist ville tillbaka till gamla trakter, det är ju att fråga efter problem.

Tycker att han är ett problem med tanke på vad han har gjort tidigare, samtidigt så har han suttit av sitt straff, då ska han inte straffas ytterligare, om han vill försöka sköta sig. Då e vi ju inte bättre än tredje världens syn på rättvisa. Ett kräk är han ändå men bättre bosätta sig på helt annan ort.

Bra tänk suckerforum, tror Niklas ville ut och visa sig på styva linan, överklaga besöksrestriktioner och köra resten, inte ett uns av självkritik här inte, kisen är inte med på banan.
Citera
2015-08-23, 03:49
Medlem
Är NL fortfarande gift?
Citera
2015-08-23, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Direktdemokraterna
Fyfan vad lågt! Han har avtjänat sitt straff, låt honom vara.
Lågt? Vafan är det för fel på dig? Han våldtog flera av sina offer nästan till döds! Bara för att Sverige inte har livstid eller dödsstraff för detta betyder inte att han ska behandlas som vem som helst. Det sociala straffet är en naturlig följd. Är själv inte det minsta förvånad. Om han inte får polisskydd så tror jag nog att någon tar livet sv honom. Sorgligt men sant, så fungerar den naturliga rättvisan.
Citera
2015-08-23, 03:57
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Som sagt, jag har hört talas om det, anledningen att han fick ett sådant lågt straff var eftersom han var typ 16 år va? Straffrabatten är enorm och jag försvarar inte den men det har absolut ingenting med hagamannen att göra då han var över 21 år gammal vid sina brott.
Det enda det har att göra med hagamannen är att sånt skapar ett sådant fruktansvärt förakt för rättvisan så du skulle kräkas om du läser juridik.
När rättvisan inte fungerar så kommer folk med oljade rep och högafflar, förstår du nu vad jag menar?
Jag vet i alla fall att det lönar sig inte att anmäla egendomsbrott i Sverge längre, då har jag taggtråd, larm och hagelbrakare istället.
Citera
2015-08-23, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sibyl
Men gud, han har ju avtjänat sitt straff. HAN ÄR EN FRI MAN.

Visst är han fri men sitt straff får han leva med så länge det finns folk som lider av sviterna av hans vidriga brott. Det får han helt enkelt ta. Ärligt talat hade han väntat sig stora famnen och välkommen till klassen
Citera
2015-08-23, 04:01
Medlem
Citat:
Hur tolkar du in det i vad jag skrev? Jag bodde själv i Umeå när han härjade, hade även en flickvän och var med om helvetet det medförde, jag pratar dock om ett större perspektiv.

Ett anarkistiskt Sverige är ju innebörden av ett accepterande av misshandeln, vissa lagar behöver man helt enkelt inte följa när man känner för det.

Som sagt, är inte ett dugg sugen på anarki, jag förstår varför man vill slå ner hagamannen men jag accepterar det inte som något som är rätt.

Stora perspektiv, är det när man tittar på när allt elände sker men inte ingriper, nej fy fan, ingrip när folk ber om hjälp, enkelt.
Citera
2015-08-23, 04:05
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Killen på Cypern, tre års ungdomsvård! i min värld hade han suttit tills han var gråhårig.
http://www.bt.se/boras/malins-mordar...akt-pa-cypern/
Nu lär han sitta ett tag, om inte Svenska blödhjörtesmyndigheterna gnäller hem honom, fyy fan *spottar*
Småtjyvar, och svenssonmördare kan återanpassas, men det finns en stor del som inte går återanpassa och det vet rätttsystemet, men släpper ändå ut dem på gatorna bland folk, FOLK, det är du och jag det!
Skrev i någon tråd om jämförelsen Mattias Flink, mörare av sju kontra Niklas Lindgren.
Flink kommer troligen inte att göra en fluga förnär i resten av sitt liv, han tog sju liv och skadade en...

Hagamannen har en störnig sexuellt som gör att han går igång på att plåga kvinnor...
Den störningen finns kvar, och det är därför hans bedömmninig blev "hög" för återfall i brottslighet.

När bedömmningen "hög" finns så borde han aldrig släppas ut bland folk!

Killen på Cypern, (hette Fredrik men numera Patrik), och han har nog samma typ av sexuella störning, men nu sitter den jäveln i alla fall en tid för han blev dömd till 7 år på Cypern.
Mordet på 16-åriga Malin har en egen tråd och inlägg om den nya våldtäkten där offret spelade död börjar på sidan 269.
(FB) Malin Kristiansen, 16, har hittats död i Sparsör/Borås

Fredrik/Patrik hann vara ute i 2 år innan han gjorde om det. Frågan är... hur många fler hann han misshandla och våldta som inte har vågat/orkat anmäla?
Såna här sjuka människor som Hagamannen och Fredrik/Patrik går inte att bota. Det enda rätta är att förvara dom så allmänheten kan gå säkert.
Citera
2015-08-23, 04:13
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Killen på Cypern, (hette Fredrik men numera Patrik), och han har nog samma typ av sexuella störning, men nu sitter den jäveln i alla fall en tid för han blev dömd till 7 år på Cypern.
Mordet på 16-åriga Malin har en egen tråd och inlägg om den nya våldtäkten där offret spelade död börjar på sidan 269.
(FB) Malin Kristiansen, 16, har hittats död i Sparsör/Borås

Fredrik/Patrik hann vara ute i 2 år innan han gjorde om det. Frågan är... hur många fler hann han misshandla och våldta som inte har vågat/orkat anmäla?
Såna här sjuka människor som Hagamannen och Fredrik/Patrik går inte att bota. Det enda rätta är att förvara dom så allmänheten kan gå säkert.
My bad,
Yngre gärnigsman, men liknande störning och det som hände på Cypern håller jag det Svenska rättssystemet ansvariga för.
Fy fan, vore det min dotter skulla jag gräva ut hans ögon med en sked!

En sån avart skall aldrig någonsin sätta sin fot utanför en anstalt igen!
Den där satt tre år och Niklas Lindgren satt inte fullt åtta år.

En del undrar varför skräp får stryk när de kommer ut?
Citera
2015-08-23, 04:13
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Det enda det har att göra med hagamannen är att sånt skapar ett sådant fruktansvärt förakt för rättvisan så du skulle kräkas om du läser juridik.
När rättvisan inte fungerar så kommer folk med oljade rep och högafflar, förstår du nu vad jag menar?
Jag vet i alla fall att det lönar sig inte att anmäla egendomsbrott i Sverge längre, då har jag taggtråd, larm och hagelbrakare istället.

Det förstår jag och jag har som sagt själv läst 4,5 år juridik, vill man ha hårdare straff får man dock rösta för det, demonstrera, protestera, lämna medborgarförslag eller något annat som kan påverka. Att ta lagen i egna händer kan leda till ganska otäcka konsekvenser när man accepterar det, det var min poäng, som sagt jag lider inte med Niklas, allra minst då han förmodligen är den brottsling som har påverkat mitt liv mest men man måste tänka ett steg längre.

Nä det är tråkigt, håller med om att utredningar läggs ner alldeles för fort, en uppryckning hos polisen och åklagaren behövs verkligen.

Citat:
Ursprungligen postat av WashingtonPost
Stora perspektiv, är det när man tittar på när allt elände sker men inte ingriper, nej fy fan, ingrip när folk ber om hjälp, enkelt.

Frågan var om jag var ett sjukt jävla äckel eller något liknande för att jag inte förespråkade att hagamannen skulle avrättas när han kom ut från fängelset. Det stora perspektivet som jag syftade till var om vad som händer när enskilda personer helt plötsligt själv får välja vilka lagar de ska följa och vilka de kan skita i.
Citera
2015-08-23, 04:16
Medlem
Sakteligens avatar
Citat:

Ett anarkistiskt Sverige är ju innebörden av ett accepterande av misshandeln, vissa lagar behöver man helt enkelt inte följa när man känner för det.

Som sagt, är inte ett dugg sugen på anarki, jag förstår varför man vill slå ner hagamannen men jag accepterar det inte som något som är rätt.

Du kan själv tänka dig att göra det. Se nedan. Tror nog de flesta vill ha ett civiliserat samhälle. Men det finns ganska många som kan hamna i en situation där de tappar kontrollen, möjligen är du en av dem.

Citat:
Om du nu verkligen kräver ett svar kan det absolut vara så att jag slår ner killen, det vet jag dock inte när det är oerhört svårt att sätta sig in i situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in